Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Di 20 Mrt 2007, 22:07 Onderwerp: Accu/batterijen |
|
|
|
Net als met batterijen is het goed als deze af en toe helemaal leeg en daarna helemaal vol worden geladen. Geldt dit ook voor accu's? SOms helemaal leeg laten lopen en dan helemaal opladen? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Di 20 Mrt 2007, 22:13 Onderwerp: |
|
|
|
nee absoluut niet doen
als je de accu helemaal leeg trekt, loop je kans de accu permanent te beschadigen (je platen kunnen dan krom trekken, wat sluiting in de accu tot gevolg heeft, betekend dus geen fik of vonken, enkel een veel lagere capaciteit, en mogelijk niet meer starten)
beste wat je kunt doen is de accu regelmatig laten werken (dus spanning vragen en dan weer opladen) doe je dat regelmatig, blijft hij langer goed, dan wanneer je er helemaal niets mee doet, enkel aan de lader of nog erger helemaal leeg trekt. _________________ Ride to be original, try to be unique.
Laatst aangepast door Freestyler op Di 20 Mrt 2007, 22:27, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Di 20 Mrt 2007, 22:17 Onderwerp: |
|
|
|
Oh....*** _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Di 20 Mrt 2007, 22:39 Onderwerp: |
|
|
|
waarom is je batterij leeg geweest ofzo? _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 11:15 Onderwerp: |
|
|
|
Ja de accu was gister leeg omdat mijn vriendin de lampen aan heeft laten staan. Dit is inmiddels al de 3e keer dat ie helemaal leeg is geweest. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 11:16 Onderwerp: |
|
|
|
vriendinnen _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| percious Starting Member
| Geregistreerd op: 12 Februari 2007 | Posts: 38 | Woonplaats: Antwerpen |
|
Geplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 11:20 Onderwerp: |
|
|
|
Lol... en geen problmen met je baterij nu? anders veel geluk tot nu toe _________________ Winning by an inch or a mile, Winning is Winning |
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 11:26 Onderwerp: |
|
|
|
Neu ze heeft iemand em laten starten met kabels en ik heb daarna effe rondje Leeuwarden gereden..ik wilde de auto toch effe flink op zijn flikker geven voor de apk vandaag om het roet er wat uit te halen dus kwam goed uit. Maar het moet dus geen hobby worden heb ik door. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| percious Starting Member
| Geregistreerd op: 12 Februari 2007 | Posts: 38 | Woonplaats: Antwerpen |
|
Geplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 11:27 Onderwerp: |
|
|
|
Inderdaad of je zal wel eens kosten krijgen aan je baterij tweede baterij aansluiten met switch _________________ Winning by an inch or a mile, Winning is Winning |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 16:18 Onderwerp: |
|
|
|
percious schreef: |
Inderdaad of je zal wel eens kosten krijgen aan je baterij tweede baterij aansluiten met switch |
Dit is zoals Jeremy Clarkson laatst zei bij de Top Gear aflevering waar hij een fiat panda limo had gemaakt...:
'This is an ingenious solution for a problem that never should have existed' _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 21 Mrt 2007, 19:55 Onderwerp: |
|
|
|
Heheh vergeet nie dat dat probleem bij audiofielen ook veel voorkomt, en ook bij stroomvretende installaties nogal eens gekozen wordt voor 'n switch of 'n relais tussen startaccu en ICE accu('s)... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Za 24 Mrt 2007, 13:14 Onderwerp: |
|
|
|
als je even goed zoekt er is nog een topic over accu's was gestart door jesse.
met accu's kun je een vuistregel aan houden
lood (normale auto accu's ) kunnen niet tegen te ver ontladen.
een tractie accu (heftruck,en bv optima's) het omgekeerde die kunnen niet goed tegen constand laden die moet je leeg trekken opladen leeg trekken opladen.
ok nu moet ik toegeven dat men niet stril gezeten heeft en een optima ook wel goed tegen continue laden kan maar een lood accu kan absoluut niet te te ver ontladen dan is die zo overleden. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 24 Mrt 2007, 15:41 Onderwerp: |
|
|
|
ThunderBunny schreef: |
een optima ook wel goed tegen continue laden kan. |
Dat hangt volgens mij dus af van het SOORT Optima.
Want "Optima" is niet meer dan een merk accu's...
Een YellowTop is veel anders van opbouw dan een RedTop.
Hoe het precies zit weet ik niet en kan ik hier (op mijn werk) ook
niet opzoeken, maar volgens mij is de een een "Deep Cycle" die
je wel volledig mak/kunt ontladen en de andere niet of zoiets... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 24 Mrt 2007, 18:10 Onderwerp: |
|
|
|
Optima's zijn semi-tractie accu's... De Red Top series zijn feitelijk bedoeld als startaccu's, de Yellow Tops zijn zoals hierboven gezegd "Deep Cycle" accu's die tegen diepe ontlading kunnen. Diep ontladen vooraleer op te laden is geen must bij deze accu's, maar wel beter. Daarom wordt vaak gekozen deze gescheiden als installatie accu's te houden, en een normale accu voorin om te starten.
Overigens zijn dit geen "gelaccu's" zoals ze in de spreektaal nog veel teveel genoemd worden. Ze bevatten lood en tin maar gebruiken een andere technologie die ze het "Spiralcell" ontwerp noemen. En dat werkt anders dan de vlakke platen in normale loodaccu's.
Op de Optima website staat veel informatie over de werking, het onderhoud, en de gebruikte technologie. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Riel Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Februari 2007 | Posts: 110 | |
|
Geplaatst: Do 29 Mrt 2007, 12:58 Onderwerp: |
|
|
|
De opgerolde spiraal ligt toch in de gel?
wat ik weet is dat het échte voordeel van deze optima's de robuustheid (trillen), levensduur en het tegen hitte kunnen is. Niet echt de capaciteit. _________________ Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl |
|
Naar boven |
|
|
|
|