Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Wo 7 Mrt 2007, 11:54 Onderwerp: interference of non-interference motor |
|
|
|
Ik kan een Colt GTi op de kop tikken maar hiervan is de distributieriem geknapt bij een gangetje van 30/40. nu hoorde ik of het afhankelijk is van de soort motor of het een ramp is of het een kwestie is van riem vervangen.
Wie kan mij vertellen of deze motor een interference of non-interference motor is.
Mitsubishi Colt GTi 1.8 uit 1991
Zitten de kleppen aan de zijkant of in het midden?
_________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 7 Mrt 2007, 17:05 Onderwerp: |
|
|
|
Op het eerste gezicht zeg ik lekker laten liggen... De 1ste cilinder heeft de kleppen goed geramd... Reken op 1 of meer beschadigde zuigers, groot gedeelte (minimaal de 4 vd 1ste cilinder) vervangen, dan nog nakijken of de drijfstang dan wel krukas of nokkenassen een klap hebben gekregen waardoor repareren haast onmogelijk is... _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Wo 7 Mrt 2007, 17:15 Onderwerp: |
|
|
|
Haha dit is niet zijn motorblok hoor dit is een illustratie.
Ik wilde weten welk principe dat Colt blok had:
Of dit principe:
Ik weet inmiddels dat het om de bovenste gaat dus zijn blok is verneukt _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 7 Mrt 2007, 20:10 Onderwerp: |
|
|
|
Ik was er al bang voor dat je dat blok op die foto op 't oog had _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 8 Mrt 2007, 1:40 Onderwerp: |
|
|
|
Die is goed vernageld op die foto zeg! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Do 8 Mrt 2007, 8:47 Onderwerp: |
|
|
|
Ja idd lullig.....but hey! its not mine _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Riel Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Februari 2007 | Posts: 110 | |
|
Geplaatst: Di 13 Mrt 2007, 15:00 Onderwerp: |
|
|
|
die foto lijkt me geen gevalletje distributie, maar eerder pingelschade
Ook omdat de riem er nog in 1 stuk aan lijkt te hangen En t gat niet echt voor n klep zit.
Wel n mooi gaatje gebrand
Een voor in t boekje _________________ Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl |
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Ma 9 Apr 2007, 20:06 Onderwerp: |
|
|
|
lijkt mij meer een geval van te arm gelopen hebben distrie riem is goed bij pingelen moet er ook veel schade aan de zuigerwand zijn. en aan de kleppen kun je goed zien dat het alu van de zuiger is gaan smelten plus als het de riem is heb je vrijwel alle klepen krom! hier is alleen cilinder 1 een "beetje" vernaggelt.
ik zou dit blok naar de sloop brengen dit wordt honen een nieuwe zuiger een andere kop en de pakingen en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat hij vrijwel zonder olie gedraait heeft met zo'n gat is je carter snel leeg! _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Do 12 Apr 2007, 13:29 Onderwerp: |
|
|
|
Bunny, ik wil niet veel zeggen hoor, maar de foto van dat blok was als voorbeeld... Dit is niet hét blok waar equinox een oogje op had... _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
|
|