Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Parelmoer lak

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Optisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dom
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 6 Maart 2007
Posts: 1
PostGeplaatst: Di 6 Mrt 2007, 14:06    Onderwerp: Parelmoer lak Reageer met quote

lo,

zoals het mss opvalt ik ben hier nieuw en heb me eigenlijk geregistreerd met 1 dikke vraag.

Zijnde: ik zou graag in de toekomst mijn Seat Ibiza cupra laten herspuiten omdat de standaard verkrijgbare kleuren gewoonweg op niks trekke. Graag had ik hem in het parelmoer donkerrood laten spuiten. Maar nu zijn de vragen, waar kan ik die lak krijgen en hoeveel liter moet ik rekenen voor zo een Ibiza?


Ook nog, zou ik de auto laten zandstralen (zoja, waar dan?) of zou ik hem zelf proberen af te schuren? Ik veronderstel dat de wagen zelf afschuren goedkoper gaat zijn maar heeft iemand dat al eens gedaan en kan dat zomaar?

thx homies.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Ma 12 Mrt 2007, 11:52    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet niet hoeveel liters je nodig hebt voor een Ibiza, maar wat je moet doen is alle verf eraf schuren en dan met schuurpapier dat een steeds hogere korrel en daarna alles nog een beetje opruwen met scot-papier. Dan moet alles nog ontvet worden en dan is je auto good to go. Het beste effect krijg je als alles gedemonteerd is als je gaat schuren. Over de lak, ik denk dat het het mooiste is als je dat doet met Candy-Red van house of Kolor maar dat is een beetje aan de dure kant. Dit is te doen in eindhoven Saiko carstyling. Als je een andere ferf wil zal je denk ik even moeten googlen voor bedrijven in de buurt. succes Very Happy
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 12 Mrt 2007, 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

waarom moet je alle lak eraf schuren??

de blanke lak met scotschbrite opschuren is al voldoende voor een primer laag om te hechten.

die primer laag, die kom je dan wel weer blank te schuren en eventuele kleine deuken met plamuur opvullen zodat het weer een strak geheel wordt

voor een ibiza moet je met een litr of 3-4 daar kunnen komen (mits je geen gekke dingen wil, als koffer in kleur of motorruimte in kleur, anders kun je daar nog een liter voor bij tellen)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 12 Mrt 2007, 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

Sommige spuiters die beetje op tuners en budget klanten gericht zijn zijn ook bereid instructies te geven hoe je als je zelf wil schuren te werk moet gaan.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Wo 14 Mrt 2007, 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
waarom moet je alle lak eraf schuren??

de blanke lak met scotschbrite opschuren is al voldoende voor een primer laag om te hechten.

die primer laag, die kom je dan wel weer blank te schuren en eventuele kleine deuken met plamuur opvullen zodat het weer een strak geheel wordt

voor een ibiza moet je met een litr of 3-4 daar kunnen komen (mits je geen gekke dingen wil, als koffer in kleur of motorruimte in kleur, anders kun je daar nog een liter voor bij tellen)


sorry, je hebt gelijk  Sad , maar bij het autoschadebedrijf waar ik stage heb gelopen deden ze dat wel altijd. (zakkenvullers Razz )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 15 Mrt 2007, 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Eerlijk gezegd betaal ik liever wat meer dan dat ik mijn auto zwart laat spuiten voor weinig, mn motorkap op een meeting openzet, en den onderkant vd motorkap incl. de motorruimte zelf bijv. nog rood is. Liever alles goed doen, maar das mijn mening.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Do 15 Mrt 2007, 18:56    Onderwerp: Reageer met quote

Longbow schreef:
Eerlijk gezegd betaal ik liever wat meer dan dat ik mijn auto zwart laat spuiten voor weinig, mn motorkap op een meeting openzet, en den onderkant vd motorkap incl. de motorruimte zelf bijv. nog rood is. Liever alles goed doen, maar das mijn mening.


Spuitbusje mat zwart kan wonderen doen Razz
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Do 15 Mrt 2007, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

antigram schreef:
Freestyler schreef:
waarom moet je alle lak eraf schuren??

de blanke lak met scotschbrite opschuren is al voldoende voor een primer laag om te hechten.

die primer laag, die kom je dan wel weer blank te schuren en eventuele kleine deuken met plamuur opvullen zodat het weer een strak geheel wordt

voor een ibiza moet je met een litr of 3-4 daar kunnen komen (mits je geen gekke dingen wil, als koffer in kleur of motorruimte in kleur, anders kun je daar nog een liter voor bij tellen)


sorry, je hebt gelijk  Sad , maar bij het autoschadebedrijf waar ik stage heb gelopen deden ze dat wel altijd. (zakkenvullers Razz )



beter tot het bot opschuren.

feit is dat als er een lichtere kleur over de primer komt je de onderste laklaag gaat zien...en je hebt kans dat deze met elkaar gaan reageren, das altijd lachen

vergeet ook nie de raampjes eruit te halen..

edit;
zie dat je een parelmoer lak wilt gebruiken...
dan moet je zowiezo de gehele auto kaal maken...

interieur, motorruimte en kofferbak kun je beter in een neutrale kleur spuiten die bij je parelmoer lak hoort ivm prijs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 16 Mrt 2007, 11:11    Onderwerp: Reageer met quote

had ik toch gelijk Very Happy
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 16 Mrt 2007, 13:02    Onderwerp: Reageer met quote

als je een goede primer laag hebt, komt daar niets doorheen
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Vr 16 Mrt 2007, 15:00    Onderwerp: Reageer met quote

verkleuring is er altijd door een onderliggende lak..zelfs onder primer en plamuur.
dit zie je misschien niet in eerste instantie.


ook is de grondlaklaag die je bij een parelmoer lak gebruikt geen ''gewone'' primer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 16 Mrt 2007, 17:50    Onderwerp: Reageer met quote

wanneer je een dichte laag primer hebt (dus zonder door geschuurde plekken) met de grondlak erop en daar dan een parelmoer lak over heen, goeie lak die daar doorheen schijnt.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Vr 16 Mrt 2007, 18:35    Onderwerp: Reageer met quote

ga je pas na een paar weken zien...
als de primer volledig gehard is..

heb t vaak genoeg meegemaakt met ami's en daar zat echt wel een dikke laag primer op...pokkewerk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 16 Mrt 2007, 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hoort een primerlaag echt dik te zijn dan? Dacht dat die enkel voor de hechting moest dekken, terwijl de echte dekking door de kleurlaag gebeurt...?
En als die goed hardt en met 'n vernislaag wordt afgewerkt lijkt 't me persoonlijk ook stug dat 't nog er doorheen komt, maar ben geen expert op dat gebied. Kan alleen zeggen dat ik 't zelf met kleine dingen spuiten ook nooit helemaal blank schuurde, en sommige onderdelen die ik vroeger op m'n Fiesta zwart had gespoten zijn tot op de dag van vandaag nog mooi wit op m'n Escort.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Optisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB