Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Nissan Primera Tunen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pietalala
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Februari 2007
Posts: 27
PostGeplaatst: Wo 28 Feb 2007, 16:44    Onderwerp: Reageer met quote

Weet iemand wat voor een motorblok goed zou zijn voor in de Nissan Primera? Ik weet ook niet wat er in past, of past alles hier in. En hoe prijzig is zo'n onderneming?

Niet dat het nodig is. Gewoon ff informeren. Ben nu wat aan het Googelen.  Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 28 Feb 2007, 16:53    Onderwerp: Reageer met quote

Allerlei Nissan blokken zijn mogelijk. SR20DET bijv. 't Is maar net wat je wil aan vermogen en wat je wil uitgeven. Een RB26DETT (Skyline GT-R) motor moet zeker mogelijk zijn, maar een VQ of VG motor is vast ook wel mogelijk. Denk dat Maximus hier nét een tikkeltje meer over kan vertellen dan mij. Die is 100% Nissan freak Laughing  Wink
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Pietalala
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Februari 2007
Posts: 27
PostGeplaatst: Wo 28 Feb 2007, 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

Maaaaaaaaximus?  Very Happy

Edit: Oké geen skyline motor. Mij kennende. Met zo'n motor. Ik kreeg er schrik van.  Confused

http://youtube.com/watch?v=dN0kBo9Tx1U&search=

Edit 2: Waar koop je die best ergens? Vind weinig op google...  Crying or Very sad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 28 Feb 2007, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Paar opties...
Er zijn reviseurs die in ruilblokken doen. Nemen oude blokjes in, reviseren die en bieden die dan weer aan. Kost wat, maar heb je gegarandeerd een goed blok, meestal met garantie erop ook.
2de optie is tweedehands aanbod afspeuren, ook bij autoclubs van het merk dat je zoekt. Wordt veel te koop aangeboden van blokken. Hou echter rekening dat je niet de hele historie van zo'n blok kunt controleren en als je pech hebt alsnog ermee naar de reviseur moet.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 6 Mrt 2007, 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
voor het over spuiten ben ik het met je eens. maar dat die 3,5 ton per defenitie betekend dat er vroeg of laat problemen kunnen komen niet.

Als het blok altijd netjes warm is geworden, altijd goed en op tijd onder houden is, nooit gekke dingen mee gedaan zijn. wordt die nog ouder dan de auto zelf.


Hmm, 3,5 ton is toch wel heel wat hoor Chris, n kleine rebuild raad ik dan wel aan, altijd warm gereden of niet. In zijn geval zou ik gewoon n SR20DET uit n bluebird ofzo nemen, en die erin hangen, meteen 2 liter turbo, en de swap is zo ongeveer plug en play.

Ook zullen andere onderdelen aan de auto het af kunnen laten weten buiten de motor, en die spullen hebben ook 3,5 ton erop. Een auto krijgen met die km stand sloeg ik niet af, meteen doen, maar houd wat geld apart voor als er onverwachts iets stuk gaat, dat kun je n wagen met die kilometrage niet kwalijk nemen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Pietalala
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Februari 2007
Posts: 27
PostGeplaatst: Di 6 Mrt 2007, 19:25    Onderwerp: Reageer met quote

Hoeveel zou zo'n SR20DET motor kosten en die 2 liter turbo?

Welke onderdelen (buiten motorblok) zouden zeker vervangen moeten worden?

Veren allesinds  Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 6 Mrt 2007, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

De SR20DET is een 2 liter turbomotor Wink

Die motor zou je op ebay rond de 1000 euro kwijt zijn, reken er transport kosten bij zit je op 1500 denk ik ongeveer. Als je goed zoekt vind je wel een tussen de 45.000 en 65.000 km voor n redelijke prijs, ben je misschien nog goedkoper klaar dan de 1500, inclusief ECU, kabelharnas, sensoren, turbo etc etc etc

Reken daarbij t volgende:

- setje filters
- kannetje goede olie, gezien t feit je niet weet wat erin gezeten heeft meteen beter voledig synthetisch (je kunt van vol synth niet zomaar terug!)
- intercooler piping die je op maat moet (laten) maken
- front mount intercooler, of n standaard wing mount intercooler van n SX als je geld wil sparen en toch geen absurd hoge boost wil draaien (niet meer dan 0,9 bar, toch zat voor serieuse fun).
- stevigere koppeling
- en betere remblokken zijn aan te raden, ferodo DS2500
- Flinkere benzinepomp, walbro 255 pomp is aan te raden
- je downpipe zul je moeten verlassen of een nieuwe lassen

Alles in totaal zit je misschien aan 1800 tot 2000 euro, met goed zoeken kan t iets goedkoper misschien. Let wel, je hebt dan een kanon met zo'n 225pk met standaard boost, standaard turbo is goed voor n 260 pk ongeveer, of in het geval van een GTI-R motor zo'n 300pk, echter ik raad je aan om je doel op 250pk te houden ivm je voorwielaandrijving.

Let wel op dat je een motor uitzoekt die uit een primera, bluebird of sunny gti-r komt, en niet uit een chassis met achterwielaandrijving.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Pietalala
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Februari 2007
Posts: 27
PostGeplaatst: Wo 7 Mrt 2007, 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

@ Maximus: Thx  Cool  Dus het is ongeveer 1500 + 2000 voor alles. Word wel een lekkere bak. Ik ga het wel over een tijdje spreiden. Vooral omdat ik volgend jaar een eigen BVBA opricht en nog andere kosten gaan hebben.

Ik denk dat het project toch een aantal jaartjes in beslag neemt. Maar dat heb ik ervoor over.  Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 7 Mrt 2007, 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

BVBA? Rolling Eyes
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 7 Mrt 2007, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

Besloten Vennootschap met Beperkte Aansprakelijkheid, in NL wordt dat kortweg BV genoemd.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB