Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Nissan Primera Tunen
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pietalala
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Februari 2007
Posts: 27
PostGeplaatst: Zo 25 Feb 2007, 15:45    Onderwerp: Nissan Primera Tunen Reageer met quote

Aloha to you all,

Ik heb de mogelijkheid om de auto van men pa te krijgen. Natuurlijk zeg ik geen nee. Maar toen ik daarstraks aan het tainen was dacht ik om die auto te tunen. Vooral visueel dan, maar ook enkele andere puntjes...

Een gewone Google opdracht gaf me onmiddelijk een leuk voorbeeld van een getunde Nissan Primera. Namelijk de deze (let wel: deze krijg ik niet  Very Happy )



Verschiet niet van de auto van men pa. Hij heeft namelijk al 350 000 km. Maar hij rijd nog super. (Nog nooit mee in panne gestaan  Very Happy ) En roest is minimaal.

Weten jullie geen tips om een paar onderdelen te vervangen die zeker vervangen zouden moeten worden, zodat hij "nieuwer" wordt Question

Ik zou het wel leuk vinden moest ik de deze kunnen opkalefateren (als dat juist geschreven is  Rolling Eyes )

Een van de dagen zet ik er een foto op. Hij is in deze kleuren:



Weet iemand wat het kost om een ander kleurtje te laten spuiten? Eventueel zelfs in meerdere kleuren?  Embarassed

Dus alle tips zijn welkom!  Very Happy En als er iemand goed kan Photoshoppen (is dit een werkwoord Question ) Be my guest!  Smile

Greets

Pietalala
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 25 Feb 2007, 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn zeker leuke wagens, Primera's.
Setje lichtmetalen velgen, beetje verlagen, en 'n leuk bescheiden bodykitje doen al heel veel aan het uiterlijk. Ander kleurtje(s) spuiten ook maar dit is vrij prijzig, denk toch zeker aan 2000-3000 om het door een goeie spuiter degelijk te laten doen. En je wil toch dat het eindresultaat er goed uit ziet en blijft zien, en de lak erop blijft zitten Wink

Als de wagen reeds 350k gereden heeft (weet niet of het benzine of diesel is?) hou er dan rekening mee dat dit een lange tijd is, en je vroeg of laat toch motorische problemen kunt krijgen en een ruilblokje of een revisie nodig kan zijn.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Zo 25 Feb 2007, 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Zijn zeker leuke wagens, Primera's.
Setje lichtmetalen velgen, beetje verlagen, en 'n leuk bescheiden bodykitje doen al heel veel aan het uiterlijk. Ander kleurtje(s) spuiten ook maar dit is vrij prijzig, denk toch zeker aan 2000-3000 om het door een goeie spuiter degelijk te laten doen. En je wil toch dat het eindresultaat er goed uit ziet en blijft zien, en de lak erop blijft zitten Wink

Als de wagen reeds 350k gereden heeft (weet niet of het benzine of diesel is?) hou er dan rekening mee dat dit een lange tijd is, en je vroeg of laat toch motorische problemen kunt krijgen en een ruilblokje of een revisie nodig kan zijn.


voor het over spuiten ben ik het met je eens. maar dat die 3,5 ton per defenitie betekend dat er vroeg of laat problemen kunnen komen niet.

Als het blok altijd netjes warm is geworden, altijd goed en op tijd onder houden is, nooit gekke dingen mee gedaan zijn. wordt die nog ouder dan de auto zelf.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Pietalala
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Februari 2007
Posts: 27
PostGeplaatst: Zo 25 Feb 2007, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

@ Jesse, hoe bedoel je ruilblokje?

Met de auto is altijd zeeeeeeer zuinig gereden. Men pa zal bij de rustigste chauffeurs van België zijn. De auto is een benzine.

Welke delen zouden dan zeker vervangen moeten worden voor zo min mogelijk problemen?

En verlagen moet gebeuren met veren niet? Welke zouden dan aan te raden zijn en hoeveel is het prijskaartje hiervoor? En is dit makkelijk zelf te doen of beter bij men Nissan Dealer te laten doen?

En is het mogelijk er 19 " velgen onder te zetten? Zo ja, welk merk raden jullie aan?

Ik ga nu wat Googelen (ook een werkwoord?  Laughing ) en wat prijsjes zoeken.

Sayonara

Pietalala  Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pietalala
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Februari 2007
Posts: 27
PostGeplaatst: Zo 25 Feb 2007, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf dacht ik aan deze velgen



Het zijn AEZ Xylo 17" velgen onder de Nissan. Probleem is dat ik al gelezen heb op het forum dat niet alle soorten velgen er in staan.

Als ik velgen pak. Welke banden zouden daar dan op moeten? Is er een verschil in hoogte enz.?  Very Happy En hoe beinvloedt dat het rijgedrag? En welke raden jullie aan natuurlijk?

En wat betekent dit allemaal?

Artikel: AEZ Xylo 17"
Maat: 7.0 x 17
PCD: 4/114.3
ET: 40.00
Accessoires: ZJN2
Banden: 215/40R17

Sommige snap ik wel (denk ik maar andere niet  Very Happy ...) Wat willen bijvoorbeeld PCD, ET,... enz. zeggen en wat bedoelen ze met accessoires?

Ciao

Pietalala  Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 26 Feb 2007, 2:40    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler misschien heb ik me beetje verkeerd uitgedrukt met "problemen". Ik zeg niet dat het blok versleten is, maar er zitten gewoon veel slijtbare onderdelen in en die gaan allemaal niet eeuwig mee. Bij zo'n km-stand kun je dus wel eens voor kleine of grote verrassingen komen te staan als bepaalde onderdelen hun langste tijd gehad hebben.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Pietalala
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Februari 2007
Posts: 27
PostGeplaatst: Ma 26 Feb 2007, 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

En welke onderdelen zouden dan zeker vervangen moeten worden? Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Ma 26 Feb 2007, 16:23    Onderwerp: Reageer met quote

denk aan:
wiellagers.
koppeling.
versn.bak.revisie of wisselbak.(dat hoor je wel aslie gaar is)

motor kan best lang mee gaan..MITS goed onderhouden..
dwz om de 10000km olie+filter verversen.
anders moet je gaan denken aan drijfstanglagers.
krukas glijlagers enz enz.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 26 Feb 2007, 16:55    Onderwerp: Reageer met quote

distributieketting?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 26 Feb 2007, 17:23    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
distributieketting?


riem
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Pietalala
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Februari 2007
Posts: 27
PostGeplaatst: Ma 26 Feb 2007, 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dus de kosten zouden nog eens hoog kunnen oplopen?  Shock
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Riel
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Februari 2007
Posts: 110
PostGeplaatst: Ma 26 Feb 2007, 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

Nouja, heb wel voorbeelden van safranes met meer dan 1 miljoen km met ene motor. Je moet t net treffen.

Dus, trek je niks van die KM stand aan, is de auto goed, goed verbuik, geen oliezuipert (al maakt dat ook niet zo gek veel uit) start goed, lootp mooi rond, dan lekker op naar de 6 ton!
_________________
Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pietalala
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Februari 2007
Posts: 27
PostGeplaatst: Ma 26 Feb 2007, 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik hem start krijg ik wel een vogelgeluidje  Very Happy  Dat is alles. Zou dat geluidje aan een aandrijfriem kunnen liggen?  Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pietalala
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Februari 2007
Posts: 27
PostGeplaatst: Ma 26 Feb 2007, 18:32    Onderwerp: Reageer met quote

Weet iemand welke bumper dit is? Ik weet er niets van. Hij staat wel mooi op die Nissan Primera  Very Happy



Als de prijs meevalt zou ik deze als voorbumper nemen.  Very Happy

En dezelfde vraag voor deze achterbumper...  Embarassed




Heb ondertussen heel wat foto's en dergelijke verzameld over Nissan Primera's. Cool En het lijkt me een zeer leuk autootje om te tunen. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 26 Feb 2007, 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me een Photoshop die pics... Die bumpers komen me wel bekend voor, volgens mij wel eens op 'n BMW gezien...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB