Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| VonMaqster Junior Member
| Geregistreerd op: 31 Oktober 2006 | Posts: 290 | Woonplaats: Gorinchem |
|
Geplaatst: Ma 19 Feb 2007, 11:52 Onderwerp: Elec/ICE probleem waar ik serieus niet uit kom.. |
|
|
|
ik heb een nieuwe auto, dus ik heb heb alle originele speakers eruit geknalt en me eigen set weer helemaal terug gezet...
nu krijg ik geen continu stroom op me radio !!
al doe ik me sleutel er maar in heb ik wel stroom, volgens mij is het door de start blokkering in me sleutel, maar ik ben niet zo'n genie in stroom dus ik kom er simpel weg niet uit
het enigste waarvan ik denk dat er wel continu stroom opzit is me klokje en datum/tijd/tempratuur maar voor ik daar bij kan komen moet ik serieus heel me dashboard eruit slopen en daar heb ik eigenlijk weinig behoefte aan
dus ik dacht maybe heeft iemand hier nog een id ervoor?
b.v.d
moi _________________ h0ph0p |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 19 Feb 2007, 14:54 Onderwerp: |
|
|
|
Even voor ons om wat makkelijker mee te kunnen denken;
Watvoor radio? Watvoor auto? Wat was je VORIGE auto?
Aansluiting met ISO-connectors? Of kroonsteentjes ofzo?
Heb je de zekeringen al nagekeken? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Ma 19 Feb 2007, 15:08 Onderwerp: |
|
|
|
snap het niet...
dus ik concludeer je hebt een aftermarket rado er ingestoken.
en deze werkt niet.
je hebt gemeten en je krijgt alleen stroom als je je sleutel er insteekt.
dan zou ik graag je type wagen weten want er zijn bepaalde wagens die geen constante spanning nodig hebben op hun originele radio maar wel geheugen houden.
constante stroom heb je altijd aan je lichten en achter je klokunit.
ook kan je gewoon even aftappen van een van de twee dikke rode kabels die in je zekeringkast binnenkomen en daar dan een gepaste zekering opzetten.
edit heb nu net gelezen wat oor auto het is geworden.
dez hebben normaal een constante spanning dus zou zoals hiervoor gelezen eens je zekeringkastje nakijken.
en anders als je echt niks vind kun je nog altijd een eigen aftakking maken zoals ik al had vermeld _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| VonMaqster Junior Member
| Geregistreerd op: 31 Oktober 2006 | Posts: 290 | Woonplaats: Gorinchem |
|
Geplaatst: Ma 19 Feb 2007, 15:34 Onderwerp: |
|
|
|
Murcielaygo schreef: |
Even voor ons om wat makkelijker mee te kunnen denken;
Watvoor radio? Watvoor auto? Wat was je VORIGE auto?
Aansluiting met ISO-connectors? Of kroonsteentjes ofzo?
Heb je de zekeringen al nagekeken? |
nou gewoon met iso connectors, het is een jvc vorige was ibiza
maar het probleem is zeg maar dat me instellingen niet worden opgeslagen al is de auto uit geweest zeg maar, ik had het rode en het gele draadje aan elkaar verbonden maar toen sprong er even later een zekering uit.. _________________ h0ph0p |
|
Naar boven |
|
|
| VonMaqster Junior Member
| Geregistreerd op: 31 Oktober 2006 | Posts: 290 | Woonplaats: Gorinchem |
|
Geplaatst: Ma 19 Feb 2007, 15:36 Onderwerp: |
|
|
|
vlokman schreef: |
snap het niet...
dus ik concludeer je hebt een aftermarket rado er ingestoken.
en deze werkt niet.
je hebt gemeten en je krijgt alleen stroom als je je sleutel er insteekt.
dan zou ik graag je type wagen weten want er zijn bepaalde wagens die geen constante spanning nodig hebben op hun originele radio maar wel geheugen houden.
constante stroom heb je altijd aan je lichten en achter je klokunit.
ook kan je gewoon even aftappen van een van de twee dikke rode kabels die in je zekeringkast binnenkomen en daar dan een gepaste zekering opzetten.
edit heb nu net gelezen wat oor auto het is geworden.
dez hebben normaal een constante spanning dus zou zoals hiervoor gelezen eens je zekeringkastje nakijken.
en anders als je echt niks vind kun je nog altijd een eigen aftakking maken zoals ik al had vermeld |
waarbij zou ik dan moeten kijken in me zekerings kastje? _________________ h0ph0p |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 19 Feb 2007, 17:56 Onderwerp: |
|
|
|
Je vorige was een Ibiza en je hebt nu een Corsa.
Dan is het waarschijnlijk simpel: Seat is van VAG en bij
VAG-auto's zitten de constante en geschakelde spanning
omgewisseld op de ISO-pluggen (bij Aygo's trouwens ook )
Je moet volgens mij dus kunnen volstaan met
het omwisselen van de rode en gele draad. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 19 Feb 2007, 20:26 Onderwerp: |
|
|
|
Klopt als 'n bus...
Altijd fijn dat zelfs op 'n "standaard" meerdere uitzonderingen bestaan... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 19 Feb 2007, 23:32 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Altijd fijn dat zelfs op 'n "standaard" meerdere uitzonderingen bestaan... |
IDD en helemaal leuk als merken die normaliter altijd de
"gewone" indeling gebruiken OF eigen stekkers (Toyota,
Citroen en Peugeot) met de stadsdrieling ineens ook een
"omgekeerde" aansluiting hanteren, net als VAG...
Ik denk dta het in dat geval trouwens aan Panasonic ligt;
maker van de fabrieksradio, die m.i. een standaard modelletje
van een passend front voor dit dash heeft voorzien...
Op 12Vhifi.nl hebben ze het inmiddels erbij staan;
's nacht gemailed, s' ochtend hadden ze het al doorgevoerd _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Di 20 Feb 2007, 10:23 Onderwerp: |
|
|
|
gebeurd heel dikwijls staat ook in elke handleiding van radio's. _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| VonMaqster Junior Member
| Geregistreerd op: 31 Oktober 2006 | Posts: 290 | Woonplaats: Gorinchem |
|
Geplaatst: Di 20 Feb 2007, 12:49 Onderwerp: |
|
|
|
dus geel en rood gewoon met elkaar verwisselen moet de oplossing zijn? _________________ h0ph0p |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 20 Feb 2007, 13:27 Onderwerp: |
|
|
|
Voor zover je hier hebt uitgelegd en wat bekend is van je
auto's en JVC weet ik 95% zeker dat dat je probleem is. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| VonMaqster Junior Member
| Geregistreerd op: 31 Oktober 2006 | Posts: 290 | Woonplaats: Gorinchem |
|
Geplaatst: Di 20 Feb 2007, 13:38 Onderwerp: |
|
|
|
toppertje ik ga het zo gelijk gelijk is proberen, ik zal het laten weten hoe het gegaan is _________________ h0ph0p |
|
Naar boven |
|
|
| VonMaqster Junior Member
| Geregistreerd op: 31 Oktober 2006 | Posts: 290 | Woonplaats: Gorinchem |
|
Geplaatst: Di 20 Feb 2007, 14:49 Onderwerp: |
|
|
|
nou je ben de redder in nood dat was idd het euvel
topic kan dicht i guess thnx voor de moeite !! toppertje _________________ h0ph0p |
|
Naar boven |
|
|
|
|