Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Ma 12 Feb 2007, 21:26 Onderwerp: |
|
|
|
okey.maar dat is niet van aquamist!!
en die spuit ook geen water maar co2(sorry water+ethanol) onder hoge druk..
(omdat het water gewoon de temp zal hebben van de buitenlucht an dat heeft de ic ook)
dus water op je ic spuiten heeft totaal geen nut
bij frontmount iig
en gemeten is dat dit 1 pk zou schelen.. |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 12 Feb 2007, 22:12 Onderwerp: |
|
|
|
toch wel, water wat in de rijwind komt, koelt harder af, dan rijwind alleen _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Ma 12 Feb 2007, 22:16 Onderwerp: |
|
|
|
naja zodra hij m af heeft nodig k m wel eens uit om op school op de testbank te komen
wil k t verschil wel eens zien(ja daar kan je ook inlaattemp, motertemp enz enz onder belasting meten)
aangezien de rollerbank mijn specialisime wordt dit schooljaar |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 12 Feb 2007, 22:21 Onderwerp: |
|
|
|
kun je zelf ook testen.
steek je hand eens uit een rijdende auto, koelt af
doe dat zelfde nu eens met een natte hand, wedden dat die kouder wordt _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 12 Feb 2007, 22:32 Onderwerp: |
|
|
|
Zie t tegen die tijd wel. T kost me niets om te bouwen, en zelf ben ik ervan overtuigd dat dit wel scheelt, scheelt t niets heb ik er niks mee verloren. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Di 13 Feb 2007, 22:06 Onderwerp: |
|
|
|
Natuurlijk scheelt dat, is een heel simpel natuurkundig principe.
Als je water op je IC spuit (of wat voor vloeistof dan ook) zal dit door de temperatuur gaan verdampen.
Tijdens het verdampingsproces onttrek je dus warmte aan je IC en wordt je inlaatlucht kouder.
Ik heb dit zelf nl. ook al eens uit gezocht omdat ik dit zelf ook op mijn renault wil gaan maken.
Tip : als je water gebruikt zorg dan dat je het zoveel mogenlijk verneveld, dan verdampt het makkelijker _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Di 13 Feb 2007, 22:13 Onderwerp: |
|
|
|
En natuurlijk zorgen voor kalk en mineraal vrij water (gedestileerd dus)
lijkt me nu niet echt bevorderlijk als je IC verstopt raakt door kalk of wat dan ook. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Di 13 Feb 2007, 22:47 Onderwerp: |
|
|
|
flikker er maar gelijk alcohol bij anders vriest je ic lkkr uit elkaar.. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 14 Feb 2007, 1:14 Onderwerp: |
|
|
|
Freestyler schreef: |
En natuurlijk zorgen voor kalk en mineraal vrij water (gedestileerd dus) |
Of beter nog, gedemineraliseerd water... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 14 Feb 2007, 11:06 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Freestyler schreef: |
En natuurlijk zorgen voor kalk en mineraal vrij water (gedestileerd dus) |
Of beter nog, gedemineraliseerd water... |
euh dat bedoelde ik ook _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 14 Feb 2007, 12:23 Onderwerp: |
|
|
|
BRYght schreef: |
naja zodra hij m af heeft nodig k m wel eens uit om op school op de testbank te komen
wil k t verschil wel eens zien(ja daar kan je ook inlaattemp, motertemp enz enz onder belasting meten)
aangezien de rollerbank mijn specialisime wordt dit schooljaar |
Ik zou het niet doen max. Niet met die 2 (BRYght en zn partner) want toen ze laatst die rollerbank opdracht deden met een wagen van school schoot de wagen plots van links naar rechts op de rollen. Mafketels!! _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 14 Feb 2007, 12:57 Onderwerp: |
|
|
|
thnx voor de tip!
'Vriest' mn IC uit elkaar'? Come one... je kunt overdrijven natuurlijk! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
| Riel Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Februari 2007 | Posts: 110 | |
|
Geplaatst: Vr 16 Feb 2007, 9:57 Onderwerp: |
|
|
|
Freestyler schreef: |
geloof niet dat ie bedoeld aqua mist in het inlaat traject, maar aquamist over de IC, waardoor deze dus beter koelt.
En dan kan het wel gewoon met een ruitensproeier pompje |
vrij nutteloos, zonder goede regeling van dit systeem.
De kunst is om de kern van de intercooler op het goede moment gekoeld te hebben. Je kan natuurlijk blijven sproeien, maar dan is je vaatje zó leeg.
Ik heb me laten inspireren door dit artikel, lees het eens door, erg interessant als je met deze plannen loopt!
http://autospeed.drive.com.au/cms/A_0527/article.html?popularArticle _________________ Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 16 Feb 2007, 10:02 Onderwerp: |
|
|
|
maar we gaan weer off topic _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
|
|