Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Kleine Golf G60 naar Kompressor + NOS
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Ma 12 Feb 2007, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

okey.maar dat is niet van aquamist!!
en die spuit ook geen water maar co2(sorry water+ethanol) onder hoge druk..
(omdat het water gewoon de temp zal hebben van de buitenlucht an dat heeft de ic ook)
dus water op je ic spuiten heeft totaal geen nut
bij frontmount iig

en gemeten is dat dit 1 pk zou schelen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 12 Feb 2007, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

toch wel, water wat in de rijwind komt, koelt harder af, dan rijwind alleen
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Ma 12 Feb 2007, 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

naja zodra hij m af heeft nodig k m wel eens uit om op school op de testbank te komen Twisted Evil
wil k t verschil wel eens zien(ja daar kan je ook inlaattemp, motertemp enz enz onder belasting meten)

aangezien de rollerbank mijn specialisime wordt dit schooljaar Twisted Evil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 12 Feb 2007, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

kun je zelf ook testen.

steek je hand eens uit een rijdende auto, koelt af

doe dat zelfde nu eens met een natte hand, wedden dat die kouder wordt Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 12 Feb 2007, 22:32    Onderwerp: Reageer met quote

Zie t tegen die tijd wel. T kost me niets om te bouwen, en zelf ben ik ervan overtuigd dat dit wel scheelt, scheelt t niets heb ik er niks mee verloren.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Di 13 Feb 2007, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

Natuurlijk scheelt dat, is een heel simpel natuurkundig principe.
Als je water op je IC spuit (of wat voor vloeistof dan ook) zal dit door de temperatuur gaan verdampen.
Tijdens het verdampingsproces onttrek je dus warmte aan je IC en wordt je inlaatlucht kouder.
Ik heb dit zelf nl. ook al eens uit gezocht omdat ik dit zelf ook op mijn renault wil gaan maken.

Tip : als je water gebruikt zorg dan dat je het zoveel mogenlijk verneveld, dan verdampt het makkelijker
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Di 13 Feb 2007, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

En natuurlijk zorgen voor kalk en mineraal vrij water (gedestileerd dus)

lijkt me nu niet echt bevorderlijk als je IC verstopt raakt door kalk of wat dan ook.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Di 13 Feb 2007, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

flikker er maar gelijk alcohol bij anders vriest je ic lkkr uit elkaar..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 14 Feb 2007, 1:14    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
En natuurlijk zorgen voor kalk en mineraal vrij water (gedestileerd dus)

Of beter nog, gedemineraliseerd water...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Wo 14 Feb 2007, 11:06    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Freestyler schreef:
En natuurlijk zorgen voor kalk en mineraal vrij water (gedestileerd dus)

Of beter nog, gedemineraliseerd water...


euh dat bedoelde ik ook  Embarassed
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 14 Feb 2007, 12:23    Onderwerp: Reageer met quote

BRYght schreef:
naja zodra hij m af heeft nodig k m wel eens uit om op school op de testbank te komen Twisted Evil
wil k t verschil wel eens zien(ja daar kan je ook inlaattemp, motertemp enz enz onder belasting meten)

aangezien de rollerbank mijn specialisime wordt dit schooljaar Twisted Evil


Ik zou het niet doen max. Niet met die 2 (BRYght en zn partner) want toen ze laatst die rollerbank opdracht deden met een wagen van school schoot de wagen plots van links naar rechts op de rollen. Mafketels!! Shock
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 14 Feb 2007, 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Rolling Eyes thnx voor de tip!

'Vriest' mn IC uit elkaar'? Rolling Eyes Come one... je kunt overdrijven natuurlijk! Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Kleine Golf2???
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Januari 2007
Posts: 13
PostGeplaatst: Do 15 Feb 2007, 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

Back to topic
_________________
www.DRCrew.nl
www.HRengineering.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Riel
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Februari 2007
Posts: 110
PostGeplaatst: Vr 16 Feb 2007, 9:57    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
geloof niet dat ie bedoeld aqua mist in het inlaat traject, maar aquamist over de IC, waardoor deze dus beter koelt.

En dan kan het wel gewoon met een ruitensproeier pompje Wink


vrij nutteloos, zonder goede regeling van dit systeem.

De kunst is om de kern van de intercooler op het goede moment gekoeld te hebben. Je kan natuurlijk blijven sproeien, maar dan is je vaatje zó leeg.

Ik heb me laten inspireren door dit artikel, lees het eens door, erg interessant als je met deze plannen loopt!

http://autospeed.drive.com.au/cms/A_0527/article.html?popularArticle
_________________
Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 16 Feb 2007, 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

maar we gaan weer off topic
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB