Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Kleine Golf G60 naar Kompressor + NOS
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kleine Golf2???
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Januari 2007
Posts: 13
PostGeplaatst: Di 16 Jan 2007, 19:26    Onderwerp: Kleine Golf G60 naar Kompressor + NOS Reageer met quote

Eerst alles van de G-lader eruit gesloopt





Beugel gemaakt voor de Kompressor





Even passen en meteen kijken hoe het staat..... Twisted Evil





Aanzuig zijde en perszijde voor op de Kompressor





NOS aansluiten





Nog wat dingen polijsen en poetsen





Eind resultaat  (180 PK  en 265 Nm koppel zonder NOS)




Filpjes rollebank

http://videos.streetfire.net/video/aed3a0f3-8ab2-4000-a7a4-988c0092e5c4.htm

http://videos.streetfire.net/video/a911540e-3fe8-451b-aba0-988c009c68b6.htm


Met Dank aan HR engineering     www.HRengineering.nl


Ben nu trouwens weer begonnen met een nieuw project Twisted Evil  Twisted Evil
_________________
www.DRCrew.nl
www.HRengineering.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 16 Jan 2007, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk projectje, zal wel een lekker verschil maken! Cool
Wat voor project ben je nu mee bezig? Question
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 16 Jan 2007, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is er nu precies gedaan? Een G-lader op een GTI gezet? Of een andere compressor op een G60 gezet?

Wat voor motor is t eigenlijk, 1.8i-8v?

Wat zijn de kosten van t project?

Hoeveel laaddruk draai je?

Ook een dyno met N2O ingeschakeld?

GreetZ,
Max
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Kleine Golf2???
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Januari 2007
Posts: 13
PostGeplaatst: Wo 17 Jan 2007, 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een 1800 8V G60 motor.....
Hierop is een Compressor gezet...
Draai nu op een druk van 1 bar...
En nee nog geen dyno run met NOS.......

Ben nu bezig met een ander blok
_________________
www.DRCrew.nl
www.HRengineering.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 17 Jan 2007, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

Is dat ook intercooled?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Kleine Golf2???
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Januari 2007
Posts: 13
PostGeplaatst: Do 18 Jan 2007, 17:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ja een zit een golf rally intercooler op
_________________
www.DRCrew.nl
www.HRengineering.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 19 Jan 2007, 3:31    Onderwerp: Reageer met quote

Goed bezig man!

Wat staat er nog allemaal gepland?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Kleine Golf2???
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Januari 2007
Posts: 13
PostGeplaatst: Za 20 Jan 2007, 16:16    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Goed bezig man!

Wat staat er nog allemaal gepland?


Een ander blok erin

1800 20V Turbo
_________________
www.DRCrew.nl
www.HRengineering.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 20 Jan 2007, 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk, heb ik iemand om mee te sprinten.... ik = 1.8i-16v intercooled turbo Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Kleine Golf2???
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Januari 2007
Posts: 13
PostGeplaatst: Za 20 Jan 2007, 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Leuk, heb ik iemand om mee te sprinten.... ik = 1.8i-16v intercooled turbo Smile


Hoeveel Pk zit je nu dan????
_________________
www.DRCrew.nl
www.HRengineering.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Za 20 Jan 2007, 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

Max is nog niet met de SX naar een rollerbank geweest, maar een stuk sneller dan standaard is ie zeker. Waar SXen standaard 169PK hebben zal deze wel rond de... 220-230 zitten? Is een grove gok, maar als binnenkort zijn nieuwe turbo, nieuwe Intercooler en nog wat andere goodies er zijn zal het wel richting een kleine 300 gaan Cool

Gister avond en vanmiddag zijn we een paar stukkies wezen rijden, en ding is nu ook al behoorlijk ziekelijk snel Confused
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 21 Jan 2007, 0:38    Onderwerp: Reageer met quote

Mensen met mijn mods zitten op de rollenbank bij 0,85 bar op zo'n 210pk, ik rijd nu met 1,07 bar. Dit is met de volgende mods gericht op t vermogen:

3 inch freeflow vanaf de elbow
boostcontroller
chip
gemodde airbox

turbo is gewoon de standaard T25.

Mijn front mount intercooler zal niet meer lang op zich doen wachten.

Daarna is nog mn equal length spruitstuk, devided elbow en Garrett GT28R turbo. Ook komt de uitlaatnokkenas van mn oude blok op de inlaatzijde van mn huidig blok te zitten met n verstelbare nokkenaswiel, omdat deze 8° meer duratie heeft en 0,7mm meer lift. Dit wint wat koppel en ook bovenin ivm de verhoogde lift.

De chip is eigenlijk ook gemapt met zo'n soort turbo, en ik verwacht tussen de ruim 280 en 290 pk te hebben dan, afgaande op mensen met vergelijkbare setup.

Nadat ik t blok heb laten honen en voorzien heb van nieuwe zuigerveren, lagers en n metalen koppakking komen nog n setje 444cc injectors en de AFM van een 300ZX twin turbo met n andere chip, dan zal ie met zo'n 1,2 bar tussen de 300 en de 320pk moeten gaan neerzetten.

Ook wil ik nog n vorm van acuamist op de intercooler plaatsen dan dmv een ruitsproeierpomp. Om de intercooler nog wat koeler te krijgen voor nog n beetje extra vermogen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Ma 12 Feb 2007, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

beter koop je een goed aquamist systeem...

je moet niet de gaan kloten met de tdruk en dan met een ruitenwissermotor water erin gaan pompen...
tevens vraag ik me af of je dan wel de juiste verhouding krijgt.

ook zal de druk van je systeem niet hoog genoeg liggen..
aquamist zit rond de 5-8 bar(dacht k)
en dit is belangrijk ivm t vernevelen van t water zodat iedere cilinder de juiste hoeveelheid koeling krijgt(bij aquamist gaat t erom om de cilinderwand/kop af te koelen)

maar van mij mag je t gerust proberen...
maar dan wil ik er wel bij zijn als jij water via een ruitenwisserpomp in je blok gaat pompen Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 12 Feb 2007, 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

geloof niet dat ie bedoeld aqua mist in het inlaat traject, maar aquamist over de IC, waardoor deze dus beter koelt.

En dan kan het wel gewoon met een ruitensproeier pompje Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 12 Feb 2007, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

En de wasmachine gaat naar..... Freestyler! Smile

Schreef er ook bij dat dit op de FMIC toegepast zou gaan worden, om deze nog wat extra te koelen Smile

Aquamyst in mn blok zelf? Denk er nog niet over, t systeem zal maar falen en je blokje zal maar hydrolocken Shock
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB