Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 16 Jan 2007, 21:48 Onderwerp: |
|
|
|
Leuk projectje, zal wel een lekker verschil maken!
Wat voor project ben je nu mee bezig? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 16 Jan 2007, 22:55 Onderwerp: |
|
|
|
Wat is er nu precies gedaan? Een G-lader op een GTI gezet? Of een andere compressor op een G60 gezet?
Wat voor motor is t eigenlijk, 1.8i-8v?
Wat zijn de kosten van t project?
Hoeveel laaddruk draai je?
Ook een dyno met N2O ingeschakeld?
GreetZ,
Max _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Wo 17 Jan 2007, 11:45 Onderwerp: |
|
|
|
Het is een 1800 8V G60 motor.....
Hierop is een Compressor gezet...
Draai nu op een druk van 1 bar...
En nee nog geen dyno run met NOS.......
Ben nu bezig met een ander blok _________________ www.DRCrew.nl
www.HRengineering.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 17 Jan 2007, 23:43 Onderwerp: |
|
|
|
Is dat ook intercooled? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 19 Jan 2007, 3:31 Onderwerp: |
|
|
|
Goed bezig man!
Wat staat er nog allemaal gepland? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Za 20 Jan 2007, 16:16 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Goed bezig man!
Wat staat er nog allemaal gepland? |
Een ander blok erin
1800 20V Turbo _________________ www.DRCrew.nl
www.HRengineering.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 20 Jan 2007, 16:25 Onderwerp: |
|
|
|
Leuk, heb ik iemand om mee te sprinten.... ik = 1.8i-16v intercooled turbo _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Za 20 Jan 2007, 19:39 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Leuk, heb ik iemand om mee te sprinten.... ik = 1.8i-16v intercooled turbo |
Hoeveel Pk zit je nu dan???? _________________ www.DRCrew.nl
www.HRengineering.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Za 20 Jan 2007, 20:09 Onderwerp: |
|
|
|
Max is nog niet met de SX naar een rollerbank geweest, maar een stuk sneller dan standaard is ie zeker. Waar SXen standaard 169PK hebben zal deze wel rond de... 220-230 zitten? Is een grove gok, maar als binnenkort zijn nieuwe turbo, nieuwe Intercooler en nog wat andere goodies er zijn zal het wel richting een kleine 300 gaan
Gister avond en vanmiddag zijn we een paar stukkies wezen rijden, en ding is nu ook al behoorlijk ziekelijk snel _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 21 Jan 2007, 0:38 Onderwerp: |
|
|
|
Mensen met mijn mods zitten op de rollenbank bij 0,85 bar op zo'n 210pk, ik rijd nu met 1,07 bar. Dit is met de volgende mods gericht op t vermogen:
3 inch freeflow vanaf de elbow
boostcontroller
chip
gemodde airbox
turbo is gewoon de standaard T25.
Mijn front mount intercooler zal niet meer lang op zich doen wachten.
Daarna is nog mn equal length spruitstuk, devided elbow en Garrett GT28R turbo. Ook komt de uitlaatnokkenas van mn oude blok op de inlaatzijde van mn huidig blok te zitten met n verstelbare nokkenaswiel, omdat deze 8° meer duratie heeft en 0,7mm meer lift. Dit wint wat koppel en ook bovenin ivm de verhoogde lift.
De chip is eigenlijk ook gemapt met zo'n soort turbo, en ik verwacht tussen de ruim 280 en 290 pk te hebben dan, afgaande op mensen met vergelijkbare setup.
Nadat ik t blok heb laten honen en voorzien heb van nieuwe zuigerveren, lagers en n metalen koppakking komen nog n setje 444cc injectors en de AFM van een 300ZX twin turbo met n andere chip, dan zal ie met zo'n 1,2 bar tussen de 300 en de 320pk moeten gaan neerzetten.
Ook wil ik nog n vorm van acuamist op de intercooler plaatsen dan dmv een ruitsproeierpomp. Om de intercooler nog wat koeler te krijgen voor nog n beetje extra vermogen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Ma 12 Feb 2007, 20:56 Onderwerp: |
|
|
|
beter koop je een goed aquamist systeem...
je moet niet de gaan kloten met de tdruk en dan met een ruitenwissermotor water erin gaan pompen...
tevens vraag ik me af of je dan wel de juiste verhouding krijgt.
ook zal de druk van je systeem niet hoog genoeg liggen..
aquamist zit rond de 5-8 bar(dacht k)
en dit is belangrijk ivm t vernevelen van t water zodat iedere cilinder de juiste hoeveelheid koeling krijgt(bij aquamist gaat t erom om de cilinderwand/kop af te koelen)
maar van mij mag je t gerust proberen...
maar dan wil ik er wel bij zijn als jij water via een ruitenwisserpomp in je blok gaat pompen |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 12 Feb 2007, 21:09 Onderwerp: |
|
|
|
geloof niet dat ie bedoeld aqua mist in het inlaat traject, maar aquamist over de IC, waardoor deze dus beter koelt.
En dan kan het wel gewoon met een ruitensproeier pompje _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 12 Feb 2007, 21:17 Onderwerp: |
|
|
|
En de wasmachine gaat naar..... Freestyler!
Schreef er ook bij dat dit op de FMIC toegepast zou gaan worden, om deze nog wat extra te koelen
Aquamyst in mn blok zelf? Denk er nog niet over, t systeem zal maar falen en je blokje zal maar hydrolocken _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|