Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Klepdeksel nummer 1 verfvrij! w0000t!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Optisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 19 Dec 2006, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Enige wat hier gebeurt is dat binnenkort de wagen de deur uit moet en ik 't 2-3 jaar zonder zal moeten stellen Sad

Maar goed 't ging over Max' project hier, dat ziet er al wat beter uit Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Vr 22 Dec 2006, 1:23    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
Maar in tegenstelling tot sommige andere leden hier met veel plannen, gebeurd daar iig nog wat Wink




Kon t ni laten Laughing  Laughing  Laughing
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 22 Dec 2006, 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

Die 100 voorlopers... dat is het bijstellen van plannen om t als totaalbeeld beter tot n geheel te brengen. Jij maakt toch ook eerst kladjes? Dat t allemaal niet in n te rap tempo gaat heeft daarnaast meer met financien te maken dan met inspiratie, wil of doorzettingsvermogen zoals bij sommige

Waar gaat je wagen trouwens heen als ik vragen mag? Je gaat m toch zeker niet verkopen op zo'n manier als Ray mij ooit een SX verkocht hè? Want dan schop ik je persoonlijk onder je hol in... Evil or Very Mad
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Vr 22 Dec 2006, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Die 100 voorlopers... dat is het bijstellen van plannen om t als totaalbeeld beter tot n geheel te brengen. Jij maakt toch ook eerst kladjes? Dat t allemaal niet in n te rap tempo gaat heeft daarnaast meer met financien te maken dan met inspiratie, wil of doorzettingsvermogen zoals bij sommige

Waar gaat je wagen trouwens heen als ik vragen mag? Je gaat m toch zeker niet verkopen op zo'n manier als Ray mij ooit een SX verkocht hè? Want dan schop ik je persoonlijk onder je hol in... Evil or Very Mad


Tuup!!! Laughing Als jij twijfelen tussen de VG30DETT, SR20DET, CA18DET, RB20DET, RB25DET en RB26DETT motoren (ik zal er vast een paar vergeten zijn Razz ) het 'bijstellen' van plannen noemt... Laughing

Voor de mensen die geen idee hebben waar bovenstaande over gaat...

- De CA18DET is de standaard 200SX S13 motor (1.8 Turbo, 4 in lijn)
- De SR20DET is de standaard 200SX S14 motor (2.0 Turbo, 4 in lijn)
- De VG30DETT is de 300ZX TT motor (3.0 Twin Turbo, V6)
- De RB20DET is de Skyline R32 GTS-T motor (2.0 Turbo, 6 in lijn)
- De RB25DET is de Skyline R33/ R34 GTS-T motor (2.5 Turbo, 6 in lijn
- De RB26DETT (hét heilige Nissan blok) de Skyline R33/ R34 GT-R motor (2.6 Twin Turbo, 6 in lijn)

Voor de meeste mensen is bovenstaand nutteloze info, maar moest t ff vermelden Laughing
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 22 Dec 2006, 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

Het kiezen van een motor is niet iets wat makkelijk is.

Grotere motor is leuk, RB26DETT is de god onder de 6 cilinders, maar dat wil niet zeggen dat t de ultime SX zou maken als je dat erin hangt.

Je moet afwegingen maken tussen balans van gewichtsverdeling, vermogen, cultstatus, kosten van inbouw, potentieel, gemak van inbouw, mogelijkheid om de inbouw dusdanig te doen dat t 'factory made' kon zijn en nog wel meer.

RB motoren zijn leuk, hebben cultstatus, en zijn zeer potent, maar lang omdat t n 6 in lijn is, gewicht komt over de vooras te hangen, met inremmen van bochten kán dit gevolgen hebben tov andere blokken.

VG motoren zijn geweldige koppelmonsters, V vorm, komt niet over de vooras te hangen omdat ie in fijte zelfs ietsje 'korter' is dan de 4 pitter. Echter een loodzwaar blok, en een heel complex blok met heel veel onderdelen. Sleutelruimte zou niet meer overblijven zo ongeveer. Turbo's vervangen betekend motor eruit.

CA motoren, tis n leuke tor, maar hij komt koppel te kort, off boost performance is niet bestaand. Als iemand je uitdaagt op de autobaan zal ie dus eerst ff nodig hebben om op full boost te komen, en pas dan begin je, weleenswaar in rap tempo, terein terug te winnen. Genoeg potentieel, maar magere aftermarket support. Onderdelen zijn duur. Mooi kopdesign. Overboren is geen goed idee. Het 2 liter CA model is leuk, maar niet voor hoge boost. Zn cilinderwanden zijn te dun dan.

SR is een heeel mooie 4 cilinder. Zn kopdesign is echter best ruk, maar er valt ondanks dat goed vermogen uit te halen. Toch voor de hoge toeren zit je met n kop die veel beter gekund had, geen directe klepbesturing heeft maar gebruik maakt van 'rocker arms'. Verder gewoon n mooi blok, redelijk wat koppel. Blijft n 4 cilinder. Klinkt minder lekker als een CA. Geweldige aftermarkt support, maar de motor zelf kost n vermogen.

VQ geweldige V6, licht, boostfriendly, veel koppel, en boost in combinatie met hoge compressie zijn ze vergevender in dan menig ander blok. Genoeg mogelijkheden mee, goedkope motor. Echter om m in de SX te gebruiken is de bak van een 350Z nodig. Die zijn NIET cheap. Ook motorsteunen zou ik zelf moeten maken omdat de swap nagenoeg nog niet gedaan is.

Iedere motor heeft nog veel meer voor en nadelen die tegen elkaar afgezet kunnen worden, dit is maar een kleine greep. Als je denkt dat dit een makkelijke keus is, dan denk je niet bewust genoeg Wink

Oh ja, er zijn nog zat andere mogelijkheden, er zijn een aantal Nissan V8 blokken die passen, in N/A vorm, charged of turbo'd, wat je maar wil, de LS1 V8 past, een rotatiemotor is vast ook pas te maken. Maar de kunst is een keuze te maken die een goede balans vind tussen de volgende dingen:

- Gewichtsverdeling van auto na de swap
- Invloed op weggedrag van auto door de plaatsing van de motor
- Performance van de motor
- Wat kost de swap
- Hoeveel tijd gaat in de swap zitten
- Wat moet er zelf gemaakt worden om t blok erin te krijgen
- Aftermarket support voor de motor (beschikbaarheid en prijs van onderdelen voor de motor)
- Potentieel van de motor minder belangrijk, ze hebben allemaal meer potentieel dan ik ooit nodig zal hebben

en niet geheel onbelangrijk, hoe ziet de motor er in de motorruimte uit van de SX. Het oog wil immers ook wat. Misschien begrijp je dan nu waarom ik na jaren zoeken nog altijd er niet uit ben wat voor tor t uiteindelijk worden gaat. Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 23 Dec 2006, 16:51    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Waar gaat je wagen trouwens heen als ik vragen mag? Je gaat m toch zeker niet verkopen op zo'n manier als Ray mij ooit een SX verkocht hè? Want dan schop ik je persoonlijk onder je hol in... Evil or Very Mad

Je kent me beter dan dat Wink
En op dit moment staat nog niets vast, maar als er gewoon niks van komt is 't zonde om te laten staan. Motor wordt er niet beter op, m'n net 1 jaar oude accu staat ook alweer weken leeg (en Bunny's lader begon de laatste keer laden naar brandende trafo te ruiken Embarassed) en in 2-3 jaar zal 'n carrosserie als ie altijd buiten staat ook niet goed blijven. En dan is ie 't mij niet waard te laten staan rotten en er kosten voor te moeten betalen, als 'k dan toch zonder moet spaar ik wel dat ik als ik werk heb over 2 jaar in 'n paar maanden tijd wat goeds kan aanschaffen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Za 23 Dec 2006, 18:18    Onderwerp: Reageer met quote

gewoon naast de kant zetten zonder kentekenbewijs... sry voor men woorden maar de buitelanders komen hem zo ophalen  Laughing
onze renault 19 coulasse helemaal naar de kloten gereden... 1 dag in een rustige woonwijk nog wel stond er zo eentje aan de deur geef 200 euro voor je auto ik zeg nee 300 oke zij hij.. ik zeg er nog wel bij je zult hem moete kome halen met een takelwagen want hij bolt niet meer... even motor kijken zie het al ja  makkelijk te make maar kom hem takelen  Laughing  was gewon blij dat we er zelf niets voor moesten betalen voor dat stuk schroot weg te krijgen...
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Optisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB