Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

VW transporter verlagingsveren attest

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
trooper
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 14 November 2006
Posts: 4
PostGeplaatst: Di 14 Nov 2006, 10:29    Onderwerp: VW transporter verlagingsveren attest Reageer met quote

hi, forum ziet er hier leuk uit,

ben sinds kort eigenaar van een tweedehands transporter VW die wel
een beetje tuning kan gebruiken en carrosierwerk nodig heeft.

maar eerst en vooral moest hij gekeurd worden.

Ik heb transporter LICHTE VRACHT (categorie N1) aangekocht, dus
ik moet er mee naar de keuring. De vw was verlaagd met Veren- verlagingskit. De vorige eigenaar is er in juni mee naar de keuring geweest zonder problemen. Hij had enkel een attest dat hij de remdrukregelaar heeft aangepast aan de verlaging, maar zelf had hij geen attest van de verlagingsveren van de constructeur. Dus stond nergens vermeld aan zijn PVG nummer.


Bon, ikke vandaag naar de keuring met een identiek zelf geschreven attest dat ik de remdrukregelaar heb aangepast. Dat blijkt in orde, maar ik moest ook een attest hebben van de constructeur. Nu , die veren staan er al langer op dan vandaag, denk al e paar jaar, maar kan het zelf niet bewijzen.
Nu krijg ik dus een groene kaart met 3 maanden geldigheid, dus moet ik naar een VW constructeur om een attest.
Dat lijkt mij idd haalbaar, maar is het echt nodig,  De stationschef beweert van wel, maar als ik hem vroeg wat verschil er is tussen de keuring van de vorige eigenaar in juni en mijn keuring nu, met exact dezelfde wagen en documenten, kon hij geen antwoord geven.

Voor mij hoeft de verlaging niet perse, rij liever iets sneller over drempel zonder al te veel geschud.

Wat doe ik best (lees:zo goedkoop mogelijk) : constructeur attest laten opmaken, -> administratieve herkeuring en tis in orde.
OF
gewone veren steken en daar mee opnieuw naar de keuring gaan?

en dan, stel mijn verlagingsveren zijn versleten: ik steek terug gewone veren ,moet ik dan weer constructeur erbij halen om pvg nummer te laten aanpassen.


Tis een circus in die keuringsstations .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Di 14 Nov 2006, 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ten eerste welkom hier op Car Tuning Forum

Ik denk dat het in jouw geval het makkelijkst is om gewoon standaard 2de hands of niewe veren te kopen, zeker als het je weinig uit maakt of ie verlaagd is of niet. Ik vermoed alleen dat je dan wel je remdrukregelaar weer aan zal moeten passen. Het aanvragen van zo'n attest klinkt een stuk makkelijker dan het is.

Als je een beetje gaat zoeken hier op het forum kom je dit topic tegen van Jesse, een Nederlander woonachtig in België, die dezelfde problemen had met de keuring en waar ook bleek dat het verkrijgen van die attesten onbegonnen werk was. Gewoon alles terug naar standaard en na de keuring weer de tuning/styling spullen terug plaatsen, in jouw geval gewoon lekker origineel houden Cool
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
trooper
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 14 November 2006
Posts: 4
PostGeplaatst: Di 14 Nov 2006, 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

ja, da lijkt op termijn het meest aangewezen,

maar als ik nu zo een attest kan bekomen, moet ik enkel een administratieve keuring doen, daar hoeven ze zelfs de veren niet voor te zien.
Als ik nu nieuwe veren ga steken, is de kans groot dat het een volledige herkeuring zal zijn, wat me sowieso al meer zal kosten + risico dat ze met
andere rotzooi gaan afkomen om af te keuren.

ondertussen kan ik dan volgend jaar gewoon verder bollen met die verlaagde veren, en als ze versleten zijn ,neem ik weer gewone veren en wacht ik dan op de periodieke keuring.

Tis een K.Tboel die keuring
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
trooper
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 14 November 2006
Posts: 4
PostGeplaatst: Di 14 Nov 2006, 15:17    Onderwerp: Reageer met quote

@ jess,

weet jij nu eventueel al waar je zulke attesten kan vinden op het net
(verlagingsattest voor veren van VW Transporter)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 14 Nov 2006, 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt Longbow, maar het is gewoon een gedoe allemaal... Een spoiler haal je nog even eraf voor de keuring, maar even veren omwisselen ben je toch even mee bezig en heb je materiaal voor nodig.

Attesten weet ik echt niet te vinden, anders was ik ook snel klaar. Gaan geruchten dat ze te vinden zijn maar feitelijk worden ze alleen bij nieuwe onderdelen meegeleverd in sommige gevallen van materiaal dat in België gemaakt is, voor onderdelen die je reeds hebt is er geen gemakkelijke of goedkope manier om er alsnog aan te geraken voor zover ik weet.

En buiten onze hobby om is de keuring gewoon altijd een gezeik, als alles in orde is vinden ze nog dingen om 'm op af te keuren... Sad

En welkom op Car Tuning Forum! Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 15 Nov 2006, 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

trooper schreef:
...ondertussen kan ik dan volgend jaar gewoon verder bollen met die verlaagde veren, en als ze versleten zijn, neem ik weer gewone veren en wacht ik dan op de periodieke keuring...


Juist om die reden zou ik zeggen, nu weer je normale veren eronder zetten. Zoals Jesse ook al aangaf is het een behoorlijke opgaaf om nog aan die attesten te komen, oftewel, zo goed als onmogelijk. Zet je huidige veren op marktplaats.nl te koop (in NL hebben wij geen last van die attesten Laughing ) en misschien kun je via marktplaats (of een andere veiling site) wel voor een mooi prijsje aan een setje originele veren voor je VW T komen

En vergis je niet Jesse, wij hebben bij ons op stage een keer verlagingsveren onder zo'n VW moeten leggen, dat was sneller gebeurd dan jij 'verlagingsveren onder zo'n VW' uit kan spreken Razz
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB