Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Admiral onder het mes
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Vr 10 Nov 2006, 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

gas??
tsss... Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 10 Nov 2006, 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

oldtimer he, benzine is al duur genoeg
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 14 Nov 2006, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik blijf erbij, 2 turbo's zou roeleren.... Gezien je zo'n zieke motorinhoud hebt hoef je niet veel druk te voeren, zo'n 6 PSI aan druk moet al heel leuke dingen doen met zo'n V8, en moet ie door die lage compressie prima trekken. Dat is ver beneden de 0,5 bar en dan zou je weg kunnen komen met heel kleine intercoolers, gewoon wing mount die je uit t zicht plaatsen kunt. Of je neemt 4 PSI aan druk en hebt helemaal geen cooler nodig. Leidingen neem je flexibele leidingen voor, uitlaat aanpassen is ook niet echt noemenswaardig als je van de sloop 2 leuke turbo's incl elbows haalt, en de turbo laat reviseren.

Heb nog wel 2 T25's voor je, al denk ik dat dat wat klein is voor n V8, leuker zou zijn, op ebay 2 turbo's van n RB25DET opsporen, leuke turbo's met keramische schoepen, gezien je toch niet veel druk nodig hebt prima en retesnelle spool.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Do 16 Nov 2006, 9:30    Onderwerp: Reageer met quote

ik blijf erbij, als er geblazen wordt, komt er een SC op, nix geen turbo's meer.

Turbo's zijn veels te veel aanpaswerk (revisie van de 2 kost al meer dan 1 nieuwe SC) en daar komt dan nog eens bij dat er gaten getapt moeten worden voor de olie feed, wat bij de SC niet hoeft.

En omdat de turrbo's uitlaat aangedreven worden, kijg je dus een extreme warm/koud verhouding, hense scheurvorming na verloop van tijd. en is een IC gewoon nodig. Los van de aanpaswerkzaamheden die de uitlaat alleen al vergt om de turbo uberhaupt te kunnen plaatsen.

Een SC heeft dat allemaal niet, geen duk verlies door de afstand drukbron gasklep, geen warm/koud verhaal omdat die poulie aangedreven is, dus ook geen IC nodig. En past zonder aanpassingen aan het blok of uitlaat. alles is direct bolt-on. enige wat ervoor aangepast moet worden is de motorkap.
En die SC draait meer dan 6 psi Wink

Ergo, no turbo's
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Zo 28 Jan 2007, 10:25    Onderwerp: Reageer met quote

Zo vandaag weer verder gegaan met de admi...

eerst maar eens de vloerplaat dicht maken en gelijk verstevigen

voor:


na:






Ook de balk in de motor ruimte zit nu op zen plek (de binnenste helft dan)

_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Zo 28 Jan 2007, 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

En weer een dag verder, dus weer wat werk verzet

Nu was het de beurt aan de bodemplaat rechtsvoor.





De zwart werker @work Razz



En voor de toekomst plannen, gelijk maar de koker rechts voor verstevigd:



Global vieuw:


_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 28 Jan 2007, 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

't Is wel echt "uit het zicht " laswerk Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Zo 28 Jan 2007, 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

nog wel ja  Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 28 Jan 2007, 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

Altijd leuk een "oldie" weer helemaal vernieuwd te zien worden! Goed bezig! Thumbs up
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 28 Jan 2007, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

goed bezig maatje! Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Ma 29 Jan 2007, 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

de planne vorderen
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 29 Jan 2007, 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

Gekkenwerk.... Confused





















Respect voor het werk van de 'gekken' Razz
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Za 5 Mei 2007, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

hier ook maar weer eens een update.

moest nieuwe dorpels hebben. Dus hier de nieuwe dorpels:


na bewerking:


ff passen:



en vast:




samen met de nieuwe randjes achter:


en dat was em weer voor nu
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Za 12 Mei 2007, 17:23    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag weer verder gegaan aan de admiral (ik vind dat ding hoe langer hoe minder lief Razz)

Eerst aan de voorzijde wat kleine dingen:


Hier het totaal plaatje (leuk die hoekjes..., ook gelijk de vlakke rand weg gehaald waar 2 platen samen kwamen, nu kan er tenminste geen rotzooi meer op achter blijven)


De zwart werker nogmaals aan het werk (verschil moet er zijn, de een werkt, de ander maakt foto's Razz:


Hier de nieuwe gordel bevestiging voor achter, samen met wat extra werk wat opdook tijdens het schoonmaken:


En toen vonden we het wel weer mooi geweest Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 12 Mei 2007, 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik me nu afvraag... Ik zie overal op de hele slechte stukken platen gelast worden, maar de stukken er omheen, krijg je die nog helemaal roestvrij? Want 't zou zonde zijn als het daar mis gaat als je helemaal klaar bent...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB