Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Vr 10 Nov 2006, 18:50 Onderwerp: |
|
|
|
gas??
tsss... |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 10 Nov 2006, 18:52 Onderwerp: |
|
|
|
oldtimer he, benzine is al duur genoeg _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 14 Nov 2006, 20:14 Onderwerp: |
|
|
|
Ik blijf erbij, 2 turbo's zou roeleren.... Gezien je zo'n zieke motorinhoud hebt hoef je niet veel druk te voeren, zo'n 6 PSI aan druk moet al heel leuke dingen doen met zo'n V8, en moet ie door die lage compressie prima trekken. Dat is ver beneden de 0,5 bar en dan zou je weg kunnen komen met heel kleine intercoolers, gewoon wing mount die je uit t zicht plaatsen kunt. Of je neemt 4 PSI aan druk en hebt helemaal geen cooler nodig. Leidingen neem je flexibele leidingen voor, uitlaat aanpassen is ook niet echt noemenswaardig als je van de sloop 2 leuke turbo's incl elbows haalt, en de turbo laat reviseren.
Heb nog wel 2 T25's voor je, al denk ik dat dat wat klein is voor n V8, leuker zou zijn, op ebay 2 turbo's van n RB25DET opsporen, leuke turbo's met keramische schoepen, gezien je toch niet veel druk nodig hebt prima en retesnelle spool. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 16 Nov 2006, 9:30 Onderwerp: |
|
|
|
ik blijf erbij, als er geblazen wordt, komt er een SC op, nix geen turbo's meer.
Turbo's zijn veels te veel aanpaswerk (revisie van de 2 kost al meer dan 1 nieuwe SC) en daar komt dan nog eens bij dat er gaten getapt moeten worden voor de olie feed, wat bij de SC niet hoeft.
En omdat de turrbo's uitlaat aangedreven worden, kijg je dus een extreme warm/koud verhouding, hense scheurvorming na verloop van tijd. en is een IC gewoon nodig. Los van de aanpaswerkzaamheden die de uitlaat alleen al vergt om de turbo uberhaupt te kunnen plaatsen.
Een SC heeft dat allemaal niet, geen duk verlies door de afstand drukbron gasklep, geen warm/koud verhaal omdat die poulie aangedreven is, dus ook geen IC nodig. En past zonder aanpassingen aan het blok of uitlaat. alles is direct bolt-on. enige wat ervoor aangepast moet worden is de motorkap.
En die SC draait meer dan 6 psi
Ergo, no turbo's _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 28 Jan 2007, 10:25 Onderwerp: |
|
|
|
Zo vandaag weer verder gegaan met de admi...
eerst maar eens de vloerplaat dicht maken en gelijk verstevigen
voor:
na:
Ook de balk in de motor ruimte zit nu op zen plek (de binnenste helft dan)
_________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 28 Jan 2007, 18:11 Onderwerp: |
|
|
|
En weer een dag verder, dus weer wat werk verzet
Nu was het de beurt aan de bodemplaat rechtsvoor.
De zwart werker @work
En voor de toekomst plannen, gelijk maar de koker rechts voor verstevigd:
Global vieuw:
_________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 28 Jan 2007, 18:47 Onderwerp: |
|
|
|
't Is wel echt "uit het zicht " laswerk |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 28 Jan 2007, 18:53 Onderwerp: |
|
|
|
nog wel ja _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 28 Jan 2007, 19:11 Onderwerp: |
|
|
|
Altijd leuk een "oldie" weer helemaal vernieuwd te zien worden! Goed bezig! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 28 Jan 2007, 20:06 Onderwerp: |
|
|
|
goed bezig maatje! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Ma 29 Jan 2007, 12:20 Onderwerp: |
|
|
|
de planne vorderen _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 29 Jan 2007, 19:28 Onderwerp: |
|
|
|
Gekkenwerk....
Respect voor het werk van de 'gekken' _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Za 5 Mei 2007, 20:06 Onderwerp: |
|
|
|
hier ook maar weer eens een update.
moest nieuwe dorpels hebben. Dus hier de nieuwe dorpels:
na bewerking:
ff passen:
en vast:
samen met de nieuwe randjes achter:
en dat was em weer voor nu _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Za 12 Mei 2007, 17:23 Onderwerp: |
|
|
|
Vandaag weer verder gegaan aan de admiral (ik vind dat ding hoe langer hoe minder lief )
Eerst aan de voorzijde wat kleine dingen:
Hier het totaal plaatje (leuk die hoekjes..., ook gelijk de vlakke rand weg gehaald waar 2 platen samen kwamen, nu kan er tenminste geen rotzooi meer op achter blijven)
De zwart werker nogmaals aan het werk (verschil moet er zijn, de een werkt, de ander maakt foto's :
Hier de nieuwe gordel bevestiging voor achter, samen met wat extra werk wat opdook tijdens het schoonmaken:
En toen vonden we het wel weer mooi geweest _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 12 Mei 2007, 19:15 Onderwerp: |
|
|
|
Wat ik me nu afvraag... Ik zie overal op de hele slechte stukken platen gelast worden, maar de stukken er omheen, krijg je die nog helemaal roestvrij? Want 't zou zonde zijn als het daar mis gaat als je helemaal klaar bent... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|