Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Admiral onder het mes
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Za 4 Nov 2006, 20:33    Onderwerp: admiral onder het mes Reageer met quote

Tis weer eens winter tijd, seizoen is afgelopen, dus tijd voor het werk in de schuur.

Te beginnen met de roest in de balk links voor.




stuk plaat laten buigen van 1.5 mm dik (standaard 0.8 mm) en passend gemaakt. Dit omdat het mindersnel door roest, en omdat het de torsiekrachten beter aan kan.




En omdat het lasapparaat de geest gegeven heeft, dus maar verder met de planning voor de kokerbalken.

_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 4 Nov 2006, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Da's nog eens roest!

Ben je trouwens niet bang dat door het gebruiken van steviger materiaal op die
plek de delen ernaast in verhouding meer krachten te verwerken gaan krijgen?

Kreukelzone's zullen we maar niet over beginnen,
want die kent de Admiral volgens mij nog niet Razz
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 5 Nov 2006, 0:21    Onderwerp: Reageer met quote

Goed bezig zo te zien, hoop dat je 'm helemaal roestvrij krijgt weer...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Zo 5 Nov 2006, 7:40    Onderwerp: Reageer met quote

Saphire schreef:
Da's nog eens roest!

Ben je trouwens niet bang dat door het gebruiken van steviger materiaal op die
plek de delen ernaast in verhouding meer krachten te verwerken gaan krijgen?

Kreukelzone's zullen we maar niet over beginnen,
want die kent de Admiral volgens mij nog niet Razz


Dat gaat nog wel meevallen, omdat de balk van dwarsstuk tot dwarsstuk loopt. Daarbij zijn ze met de oude constructie ook met V8 geleverd, dus denk niet dat het veel kwaad kan beetje extra verstevigen Wink

En kreukelzones doen we idd niet aan. Ding met heel blijven bij een aanrijding, des te minder hoef ik te maken  Laughing  Laughing

@Jesse, dat  roestvrij gaat helemaal goed komen Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Zo 5 Nov 2006, 8:35    Onderwerp: Reageer met quote

dus dat word nog een hele langeeeeeeeeeeee winter voor jou.. #X-mas
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Zo 5 Nov 2006, 10:01    Onderwerp: Reageer met quote

zow hoeveel roest kan er aan zitten Razz dat is altijd leuk aan oude auto's.. je komt het overal tegen.

en over die lange winter? als je btje plezier hebt in het prutsen aan je auto zal dat hard meevallen!!
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Zo 5 Nov 2006, 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

Van een auto van ruim 30 jr oud, mag je ook wel wat verwachten. Zeker van Opel  Wink

En het meeste werk gaat hem zitten in het strak maken van de auto, niet zozeer het laswerk.``
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Zo 5 Nov 2006, 12:23    Onderwerp: Reageer met quote

ja indd.. en er zullen uiteraard heel wat staalborstels voor op de boormachine doorgaan Wink heeeel handig gereedschap alleen tvreet tijd van je welste!!  Very Happy  Cool

[edit] ik weet niet of je het kent, maar er zijn ook van die lammellenschijven voor op de haakse slijper, die dingen zijn ook machtig handig, alleen ze gaan erg hard en je gaat zo te ver.. maar om gewoon een oppervlakte roest vrij te maken als je er goed bijkunt. super!! [/edit]
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Zo 5 Nov 2006, 12:42    Onderwerp: Reageer met quote

De draadborstel voor op boormachine, was voor ff. Was mijn draadborstels voor op de haakseslijper vergeten  Embarassed

Die werken net iets beter, en zijn een stuk beter dan vlaklamelschijven. Die halen weer teveel vlees weg.

Vlaklamelschijf is goed voor lasrupsen vlak te maken, plaatwerk passend maken, en lak te verwijderen
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Zo 5 Nov 2006, 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

ja oke dat is zo... maar zijn er ook draadborstels voor op de haakse slijper  Shock  das wel beter, want de meeste boormachines gaan of net niet hard genoeg, of zij nnet niet krachtig genoeg.
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Zo 5 Nov 2006, 16:24    Onderwerp: Reageer met quote

2 soorten zelfs Wink

deze:


En deze:


Beiden te krijgen bij gamma (a 10-15 euo p/stk)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Zo 5 Nov 2006, 16:53    Onderwerp: Reageer met quote

oke toch maar even een eker kijken, gereedschap is nooit weg, en de astra die eraan komt heeft ook roestplekjes dus vandaar Wink
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Zo 5 Nov 2006, 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat ze allebei wel even goed zijn.. ,maar succes eah,,
ik hoop dat het meevalt.. maar ff een vraag.. je kunt tog ook eigenlijk al dat roest meteen eraf zagen en dan een nieuwe plaat erop lassen ofniet..?


Greetz Master,,
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Zo 5 Nov 2006, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

ja en nee.

ja je kunt alles er  uit zagen, maar plaat werk is voor dat ding niet meer te krijgen. Dan ben je al wat zuiniger met plaatwerk wat enkel een beetje opleg roest heeft. Kwestie van schoonmaken en behandelen.
Daarbij moet het wat steviger worden dan hoe het af fabriek gemaakt is.

En ze zijn allebei idd even goed, als je ze beide gebruikt voor de dingen waar ze voor bedoeld zijn Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jordy
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 26 Augustus 2005
Posts: 96
Woonplaats: Almere
PostGeplaatst: Zo 5 Nov 2006, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb laatst 't frame van m'n scooter gedaan, maar dat duurt een eeuw voordat je door de lak bent en op sommige punten wat roost :S Klote buizen ook Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB