Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Za 4 Nov 2006, 20:33 Onderwerp: admiral onder het mes |
|
|
|
Tis weer eens winter tijd, seizoen is afgelopen, dus tijd voor het werk in de schuur.
Te beginnen met de roest in de balk links voor.
stuk plaat laten buigen van 1.5 mm dik (standaard 0.8 mm) en passend gemaakt. Dit omdat het mindersnel door roest, en omdat het de torsiekrachten beter aan kan.
En omdat het lasapparaat de geest gegeven heeft, dus maar verder met de planning voor de kokerbalken.
_________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 4 Nov 2006, 21:53 Onderwerp: |
|
|
|
Da's nog eens roest!
Ben je trouwens niet bang dat door het gebruiken van steviger materiaal op die
plek de delen ernaast in verhouding meer krachten te verwerken gaan krijgen?
Kreukelzone's zullen we maar niet over beginnen,
want die kent de Admiral volgens mij nog niet _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 5 Nov 2006, 0:21 Onderwerp: |
|
|
|
Goed bezig zo te zien, hoop dat je 'm helemaal roestvrij krijgt weer... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 5 Nov 2006, 7:40 Onderwerp: |
|
|
|
Saphire schreef: |
Da's nog eens roest!
Ben je trouwens niet bang dat door het gebruiken van steviger materiaal op die
plek de delen ernaast in verhouding meer krachten te verwerken gaan krijgen?
Kreukelzone's zullen we maar niet over beginnen,
want die kent de Admiral volgens mij nog niet |
Dat gaat nog wel meevallen, omdat de balk van dwarsstuk tot dwarsstuk loopt. Daarbij zijn ze met de oude constructie ook met V8 geleverd, dus denk niet dat het veel kwaad kan beetje extra verstevigen
En kreukelzones doen we idd niet aan. Ding met heel blijven bij een aanrijding, des te minder hoef ik te maken
@Jesse, dat roestvrij gaat helemaal goed komen _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Zo 5 Nov 2006, 8:35 Onderwerp: |
|
|
|
dus dat word nog een hele langeeeeeeeeeeee winter voor jou.. _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Zo 5 Nov 2006, 10:01 Onderwerp: |
|
|
|
zow hoeveel roest kan er aan zitten dat is altijd leuk aan oude auto's.. je komt het overal tegen.
en over die lange winter? als je btje plezier hebt in het prutsen aan je auto zal dat hard meevallen!! _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 5 Nov 2006, 10:46 Onderwerp: |
|
|
|
Van een auto van ruim 30 jr oud, mag je ook wel wat verwachten. Zeker van Opel
En het meeste werk gaat hem zitten in het strak maken van de auto, niet zozeer het laswerk.`` _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Zo 5 Nov 2006, 12:23 Onderwerp: |
|
|
|
ja indd.. en er zullen uiteraard heel wat staalborstels voor op de boormachine doorgaan heeeel handig gereedschap alleen tvreet tijd van je welste!!
[edit] ik weet niet of je het kent, maar er zijn ook van die lammellenschijven voor op de haakse slijper, die dingen zijn ook machtig handig, alleen ze gaan erg hard en je gaat zo te ver.. maar om gewoon een oppervlakte roest vrij te maken als je er goed bijkunt. super!! [/edit] _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 5 Nov 2006, 12:42 Onderwerp: |
|
|
|
De draadborstel voor op boormachine, was voor ff. Was mijn draadborstels voor op de haakseslijper vergeten
Die werken net iets beter, en zijn een stuk beter dan vlaklamelschijven. Die halen weer teveel vlees weg.
Vlaklamelschijf is goed voor lasrupsen vlak te maken, plaatwerk passend maken, en lak te verwijderen _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Zo 5 Nov 2006, 16:11 Onderwerp: |
|
|
|
ja oke dat is zo... maar zijn er ook draadborstels voor op de haakse slijper das wel beter, want de meeste boormachines gaan of net niet hard genoeg, of zij nnet niet krachtig genoeg. _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 5 Nov 2006, 16:24 Onderwerp: |
|
|
|
2 soorten zelfs
deze:
En deze:
Beiden te krijgen bij gamma (a 10-15 euo p/stk) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Zo 5 Nov 2006, 16:53 Onderwerp: |
|
|
|
oke toch maar even een eker kijken, gereedschap is nooit weg, en de astra die eraan komt heeft ook roestplekjes dus vandaar _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Zo 5 Nov 2006, 18:17 Onderwerp: |
|
|
|
ik denk dat ze allebei wel even goed zijn.. ,maar succes eah,,
ik hoop dat het meevalt.. maar ff een vraag.. je kunt tog ook eigenlijk al dat roest meteen eraf zagen en dan een nieuwe plaat erop lassen ofniet..?
Greetz Master,, _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 5 Nov 2006, 19:20 Onderwerp: |
|
|
|
ja en nee.
ja je kunt alles er uit zagen, maar plaat werk is voor dat ding niet meer te krijgen. Dan ben je al wat zuiniger met plaatwerk wat enkel een beetje opleg roest heeft. Kwestie van schoonmaken en behandelen.
Daarbij moet het wat steviger worden dan hoe het af fabriek gemaakt is.
En ze zijn allebei idd even goed, als je ze beide gebruikt voor de dingen waar ze voor bedoeld zijn _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Jordy Starting Member
| Geregistreerd op: 26 Augustus 2005 | Posts: 96 | Woonplaats: Almere |
|
Geplaatst: Zo 5 Nov 2006, 20:06 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb laatst 't frame van m'n scooter gedaan, maar dat duurt een eeuw voordat je door de lak bent en op sommige punten wat roost :S Klote buizen ook |
|
Naar boven |
|
|
|
|