Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

He he Eindelijk gaat het gebeuren G40 Inbouw.
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Wo 18 Okt 2006, 10:52    Onderwerp: Reageer met quote

Vergis je niet op de afmetingen.

Daarbij kun je een sx ook niet vergelijken met een polo.

Een stadaard polo 1.3 heeft gewoon massieve schijven voor, om die gevent erop te vrotten, komt ie de tangen zowiezo mee over te zetten.

En wat de druk betreft, trapt ie maar wat harder  Laughing
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 18 Okt 2006, 12:16    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
En de G40 heeft dezelfde remtangen als een G40? En ook evenveel remdruk erop?


Jup! Laughing

En kerel, zo'n polotje weegt wel een heel stuk minder dan je SX he. Voor die bakjes is niet veel nodig om ze tot stilstand te krijgen.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 18 Okt 2006, 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

T kutte aan die kleine remmetjes is niet de eerste keer remmen, niet de tweede, maar als je n aantal keer flink achter mekaar de ankers in gaat tijdens n potje sporten, FADING! Zulke kleine remmetjes komen hun hitte niet kwijt.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 18 Okt 2006, 19:01    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien dat hij daarom voor geventileerde schijven gekozen heeft Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Ma 13 Nov 2006, 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

Zo he he

De Polo G40 is alive

En Nee een POLO G40 heeft ook geen schijven achter
er zitten nu VOOR betere schijven (brembo) op dan een org G40

De stuurdemper is overgezet
De Remklauwen
Het Blok
Gereviseerde Glader (1000 km inrijden:s)
Kabelboom
Alarm gedemonteerd
Computer
Intercooler
Enz

Ik zal morgen fotos posten
ik heb eventueel ook een filmpje dat hij loopt

Wat er nog moet gebeuren :

Voor/achterbumper gril enz er weer op
luchtfilter
aandrijf assen
nieuwe schijven en klauwen
dan wat kleine dingetjes nog.

dan poetsen poetsen poetsen
Meters Turbo druk en Volt meter zijn besteld

en ik wil nog een Dumpvalve kopen  Wink
een openluchtfilter zit ik over te twijvelen (vind de Glader op lange termijn niet leuk!)




Vr Gr Eric.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR


Laatst aangepast door Eric op Di 14 Nov 2006, 23:08, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 14 Nov 2006, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Sportfilter dat goed filtert (bijv. droog Apexi filter) kan voor de lader niet slecht zijn, hoe vrijer hij kan aanzuigen hoe beter (minder stress op de charger).

Dumpvalve, klinkt best maf op een gechargede auto ipv turbo, zeker different Smile

Misschien dat je met n kleine intercooler ook nog wat weet te winnen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Di 14 Nov 2006, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Sportfilter dat goed filtert (bijv. droog Apexi filter) kan voor de lader niet slecht zijn, hoe vrijer hij kan aanzuigen hoe beter (minder stress op de charger).

Dumpvalve, klinkt best maf op een gechargede auto ipv turbo, zeker different Smile

Misschien dat je met n kleine intercooler ook nog wat weet te winnen.


Intercooler zit erook op (sorry vergeten te posten)

Apexi Filter Wat is het verschil ertussen Apexi en K&N?
http://img82.imageshack.us/img82/8411/dsc03792io5.jpg

Ik vind die wel goed met een hoes eromheen tegen groot vuil.

P.s de motor loopt
Zondag mischien al rijdent  Very Happy
Zal wel ff wat anders zijn dan 52 pk:)
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 15 Nov 2006, 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

Apexi is een droog filter, vooral bij geblazen motoren is dat n voordeel. Bij de filters als K&N die je moet reinigen met zo'n kitje wordt er n soort oliefilm op t filter gelegd, bij drukmotoren zuigt t zo hard aan t filter dat die oliefilm door t filter heen getrokken wordt en dit slaat aan op je luchtmassameter. Deze gaat dan foute waardes doorgeven na verloop van tijd.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Wo 15 Nov 2006, 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

Oh zo oke zo:)

ik ga er eens een kitje van bestellen denk ik heb eens zitte neusen maar is best beter dan K& N enz. Cool
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Di 9 Jan 2007, 0:11    Onderwerp: Reageer met quote

Zo dan En klaar is hij


Ik zal even paar fotos maken en posten morgen.



Het heeft wat langer geduurd dan ik dacht.

Totaal gereviseerde Glader
Toen blok erin
alles aangesloten andere kabelboom,
brembo remmen gevenitleerd G40 remklauwen
Stuurdemper
Brandstofpomp
aandrijfassen
Noem maar op..........

Toen alles erin zat toen het G40 tellers erin en klaar?? NIET DUS

Olie lampje bleef branden...
dus toen :
Lagerschalen vervangen(carterpan er weer af olie WEER bijgevult)
toen nog steeds:(

Toen Olie en Water Pomp vervangen en NOG steeds

Toen toch even naar de tellers gekeken bleek er een breukje in te zitten:S

Dus mijn oude teller erin  en ALLEEN de KMteller overgezet en toen alles over...

Hehe..

toen 1e 500 km niet boven de 3000 toeren (inrijden)
toen de 2e 500 km niet PLANK

en nu heb ik alweer 2000 kilometers gemaakt

En hij gaat als de brandweer
over 3a4 weken Chippen en andere poelie en dan hopppah 140 pk ongev.

alleen begint me bezinedrukpomp wat te kraaken(net als een kraai) alleen als hij warm stationair draait.

Maarja zo blijft je druk want ik moet nog een hoop andere dingen weer fixen
:

-Achteruitrij sensor
-Neon onder en in
-Strobos
-turbo druk meter
-Voltmeter
-nieuwe deur sloten CHROOM
- en heel mischien een Dumpvalve.
-nieuwe Golf GTI onderlip (al inhuis)


Zo nu zijn jullie weer op de hoogte!!! Wink







Oude eruit



nieuwe erin




owja ook is de auto nog uitgedeukt (deur(en) deuken)

leeg eh?:



Groetjes Eric.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Di 9 Jan 2007, 0:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik blijf het bijzonder vinden, dat hele g-lader gebeuen van VW.... begrijp me niet verkeert, het zal best vlug zijn en ook nog wel lekker rijden, maar ik houd het voorlopig wel op een conventionele turbo...
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB