Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Groot probleem.... de auto start niet :S

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maartenn
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 14 Oktober 2006
Posts: 33
PostGeplaatst: Za 14 Okt 2006, 16:31    Onderwerp: groot probleem.... de auto start niet :S Reageer met quote

Hallo,

ik zal me eerst even voorstellen mijn naam is Maarten en ben 19 jaar oud. Ik heb vorige week van een goeie vriend van mij een Golf2 GTI 1.8 16v gekocht.  Ik heb hem van hem gekocht omdat ik hem vertrouw.  

Toen ik de auto heb gekocht heeft die jongen er de zelfde dag nog een nieuwe versterker (Toxic 1600) en een nieuwe subwoofer (Excalibur 2x 450) in geinstalleerd. 4 uur na dat ik hem had gekocht starrte die niet. Hij heeft dit zelf nooit gehad en dat geloof ik ook omdat ik hem goed ken. Toen moest de auto worden aangedrukt en toen deed de auto het weer.

Nu een week later. Start m'n auto alweer niet  er zijn al heel wat mensen bij geweest (buren enzo). De auto is met een kabel door een andere auto voortgetrokken  in de hoop dat de motor dan wel weer zou starten.   De startmotor is niet kapot want die doet het gewoon.  

De mensen denken dat het te maken kan hebben met een geknapte zekering, een kapotte of vuile bougie, de boubine   of iets anders.

De auto is 16 jaar oud maar ik denk niet dat het aan de oudheid ligt want mn buurman heeft een auto van 32 jaar oud en die werkt ook nog perfect. Zal het de aansluitng kunnen zijn met de versterker en subwoofer?   De buurman heeft ook al zijn accu aangesloten op mijndes  en toen startte die nog steeds niet.

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

Alvast bedankt,
Maarten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 14 Okt 2006, 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom op Car Tuning Forum! Wink

Had je accu nog wel stroom of stond die helemaal leeg? Indien leeg zal die misschien vervangen moeten worden. Startkabels kunnen wel een stroomtekort aanvullen, maar zijn vaak niet genoeg voor de volledige startstroom als er geen sap meer in eigen accu zit. Muziek te lang laten draaien misschien?

Indien je accu nog goed is (meet ook even de rustspanning) zou het ook de ontsteking kunnen zijn. Controleer zaken als bobine, verdelerkap, rotor, bougies en bougiekabels, en vraag ook eens aan je vriend wanneer de laatste opties voor het laatst vervangen zijn.
Maken de accupolen ook goed contact? Ik weet niet hoe de nieuwe aansluitingen erbij zijn gemaakt...

Een auto kan heel oud worden, het goed houden ervan zit 'm puur in het onderhoud bij te houden en hem goed te behandelen Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 14 Okt 2006, 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

Je zegt "start niet", maar de startmotor doet het wel...

Dan wil ik weten; gooit 'ie 'm niet rond of slaat 'ie niet aan???
Dat is namelijk een GROOT verschil.

Als je de versterker verdenkt is het heel simpel: losgooien die hap!
Heeft je vriend het goed aangesloten dan zou dat een
kwestie van de zekeringen verwijderen moeten zijn...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 14 Okt 2006, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Als ie stroom tekort zou hebben kan het ook nog dat er standaard misschien een kleine accu in zit die z'n langste tijd gehad heeft, en de versterker misschien constant aan staat en teveel stroom afpikt om 'm snel genoeg rond te krijgen...?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 17 Okt 2006, 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

Startmotor zn koolborstels kunnen ook dusdanig versleten te zijn dat ie nog wel ronddraait, maar te zwak, ook kan t anker gewoon te vuil zijn of misschien gewoon versleten.

Als aanduwen wel werkt, dan is het gewoon de startmotor. Ook kan t zijn dat de aansluitingen te gecorodeerd zijn om goed contact te waarborgen, ff opschuren en opnieuw erop draaien. Ook bij je accu de polen eens goed schuren, en de klemmen opschuren en dan weer vastzetten.

Persoonlijk denk ik dat gewoon je startmotor aan vervanging toe is.

Heb t bij de mijne momenteel ook, niet zo'n ramp want heb er nog een, die reviseer ik zelf en bouw ik vervolgens in op de plek van de kapotte.

Idea tip: als je de koolborstels van de startmotor vervangen gaat, doe die van de dynamo ook meteen mee dan, die komt er meestal rap achteraan. Zijn gewoon slijtage onderdelen net als remblokken, ze gaan nu eenmaal op. Dit kun je de verkoper niet kwalijk nemen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB