Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Heb weleens, of vaker te maken met ergernissen zoals beschreven? |
Ikke? -Neuh, nooit eigenlijk. |
|
6% |
[ 1 ] |
Ja soms inderdaad, maar erger me er niet aan. |
|
6% |
[ 1 ] |
Ja soms inderdaad, en vind dat ook best vervelend. |
|
18% |
[ 3 ] |
Het lijkt steeds vaker voor te komen! |
|
37% |
[ 6 ] |
Zo langzaamaan is dit echt niet leuk meer nee! |
|
31% |
[ 5 ] |
Waar dit toch heengaat.... |
|
0% |
[ 0 ] |
Anders, nl.: ... |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 16 |
|
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 6 Okt 2006, 19:40 Onderwerp: |
|
|
|
Micra K10 turbo maken? Heb nog n T25 die je zn seals kunt laten fixen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Vr 6 Okt 2006, 22:07 Onderwerp: |
|
|
|
hmm, wat zou die T25 met een 100NX 1.6I motor doen? _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 6 Okt 2006, 22:24 Onderwerp: |
|
|
|
@longbow, nie zo veel denk
enkel goed slopen _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Za 7 Okt 2006, 13:35 Onderwerp: |
|
|
|
aub back on topic mensen ... |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 9 Okt 2006, 9:51 Onderwerp: |
|
|
|
@longbow:
Dat kan, ga wel voor het model met multipoint injectie. Op lage druk zul je flink wat kunnen winnen met n T25. De 1.8 is eigenlijk ietsje te groot voor de T25, komt op full boost bij 3k rpm, valt alweer af bij 5,5k rpm.
Bij de 1.6 zal ie mss wat beter tot zn recht komen, en niet zo snel in de toeren terugvallen. Als je m gewoon gebruikt op lage druk, zo'n 0,4 of 0,5 bar dan zal die je 1.6je makkelijk zo'n 40% toename in vermogen geven met n intercoolertje erbij, n WMIC heb ik ook nog wel voor je
Wat je zelf zult moeten verzorgen dan is een custom uitlaatspruitstuk, of als je geld wilt besparen een custom downpipe, die laat je dan n korte pijp met de zelfde flens als je downpipe heeft in n bocht terug komen vanaf spruitstuk, en zet je aan de andere kant n flens voor n T25 turbo, vanaf de turbo maak je n custom downpipe naar je kat. De T25 heeft n interne wastegate dus daar zul je ook niet veel probs mee hebben.
Voor fueling heb je aan n piggyback zeker genoeg, of wat je ook kunt doen is n 5e injector met aditional injector controller (AIC) nemen, echter zou ik zelf voor n piggyback gaan zoals de S-AFC van apexi, goedkoop en doet zn werk goed. En gezien je toch niet voor 200pk per liter ofzo gaat heb je aan de corrigerende functies van de piggybacks simpelweg gewoon genoeg.
Compressie verlagen is niet nodig, gezien je dan toch geen absurde drukken draait. Dit heeft als voordeel dat je off boost ook je benzineverbruik behoud zoals standaard.
Wel regelen zou ik de volgende meters:
- EGT
- Boost
- olie druk
- olie temp
- wideband o2 (voor tuning) _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 9 Okt 2006, 11:51 Onderwerp: |
|
|
|
Hmm, oke... was meer als grapje als serieus bedoeld, Zeker omdat mijn financien ook een beetje op adem moeten komen als ik dalijk een andere wagen koop. Wel een erg leuk en ook uitvoerbaar idee I'll keep it in mind! _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Ma 9 Okt 2006, 14:52 Onderwerp: |
|
|
|
focusR schreef: |
aub back on topic mensen ... |
Oké, duidelijk verhaal .
Nu a.u.b. --> Zie De Quote...dankje. |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 9 Okt 2006, 15:33 Onderwerp: |
|
|
|
En om weer back ontopic te komen....
Vlak bij mij in de buurt is de Voerendaalse 18 holes golbaan. Daar langs en doorheen zijn verschillende verharde landwegen (vroeger 80km/h, nu 60km/h). Max en Jesse kennen deze smalle weggetjes denk ik wel. De weg zelf is misschien 2.50 meter breed, met links en rechts stukje van zo'n 50cm tegels die niet echt gezond voor je banden zijn, om aan te geven dat je dus bijna op het gras aan het rijden bent. Dit is gewoon een 2 richting weg, dus bij een tegenlinger moet je wel op die klote tegels gaan rijden anders past het gewoon NIET.
Nu had ik laatst een astra F 1.7D voor me rijden, die gewoon lekker midden op de weg reed. In eerste instantie geen probleem, als er geen tegenlingers zijn kan dat gewoon, maar toen kwamen er dus een paar tegenlingers. Deze tegenlingers gingen ruim van te voren al langzamer rijden en op die klotetegels, maar de astra voor me gewoon lekker door aan het gassen midden op de weg, totdat ie op het laatste moment naar rechts uitweek. De Audi die ons tegemoet kwam was al aan het seinen met grootlicht, maar niks, tot het laatste moment. En niet één keer, nee, bij de volgende tegenlinger precies hetzelfde. Gewoon mensen van de weg dwingen. Aso figuur in die astra! _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Supra Oma Junior Member
| Geregistreerd op: 1 November 2004 | Posts: 323 | |
|
Geplaatst: Ma 9 Okt 2006, 17:17 Onderwerp: |
|
|
|
Ik vindt alles best erger me er niet aan wil ik x neurootje zijn dan ...zijn de gevolgen toch ook voor mij .....snelheid is leuk maar als ik langzaam rijd dan zien ze me beter zeg ik altijd |
|
Naar boven |
|
|
| NightQrawler Junior Member
| Geregistreerd op: 26 November 2004 | Posts: 186 | |
|
Geplaatst: Zo 12 Nov 2006, 4:54 Onderwerp: |
|
|
|
ik irriteer me alleen aan me medeweggebruikers |
|
Naar boven |
|
|
| 323girl Junior Member
| Geregistreerd op: 1 Juli 2005 | Posts: 305 | Woonplaats: maastricht |
|
Geplaatst: Wo 15 Nov 2006, 19:21 Onderwerp: |
|
|
|
poeh poeh wat heft iedereen hier een lap tekst neergegooid:D
Ik ga maar niet alle ergernissen opnoeme, zijn al enkele malen voorbijgekomen!!!! Er zijn gewoon erg veel ergernissen in t verkeer de laatste tijd, en dat heeft zowel met de snelle gasten te maken als met de opa's :S
Maar ik merk wel dat sinds ik mijn mazzie, een 1.3tje heb er minder ergernissen zijn haha. Ik moet me er vaak maar bij nerleggen als er zeikerds of wat dan ook op de weg zijn dat ik er niet langs kom met een 1.3 Maar met de primera 2.0 was ik me consatnt aan het ergeren op de weg, omdat die gewoon meer pit had en ik dat dus wilde gebruiken
Tuurlijk zijn er veel gevallen waar je niets aan kunt doen als je je ergert, dan vooral die mensen die GEEN voorrang geven, maar het heeft ook altijd wel veel met jezelf te maken denk ik............wat ergernissen betreft
Maar ik blijf erbij, het is op de weg gewoon gevaarlijk aan het worden, omdat iedereen gewoon TE weinig tijd heeft en overal schijt aan heeft. Dat is voor mij de grootste reden dat ik nog twijfel over een motorrijbewijs, het lijkt me geweldig, maar je bent ZO kwetsbaar en dat met die kloothommels in het verkeer tegenwoordig Dan is op een motor mijn leven toch niet meer zo zeker! _________________ My car: Mazda 323(BA) 1.3p glx, 1998, metallic darkblue. Under construction!!! |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 15 Nov 2006, 22:12 Onderwerp: |
|
|
|
323girl schreef: |
Maar ik merk wel dat sinds ik mijn mazzie, een 1.3tje heb er minder ergernissen zijn haha. |
Moet je eens een 1liter gaan rijden
Maar je hebt wel gelijk; ik zit in de Aygo ook rustiger achter het stuur dan in de NX... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Do 16 Nov 2006, 23:38 Onderwerp: |
|
|
|
Rustiger achter het stuur zitten als ik in de Micra deed in de laatste week dat ik 'm had is onmogelijk. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Kim Junior Member
| Geregistreerd op: 11 Mei 2006 | Posts: 161 | Woonplaats: Heerluh |
|
Geplaatst: Za 18 Nov 2006, 12:10 Onderwerp: |
|
|
|
en wat word het nu Longbow? toch niet weer een micra he _________________ liever 10 sterren in mijn voorruit, dan 1 ster op mijn motorkap!!! |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 20 Nov 2006, 3:01 Onderwerp: |
|
|
|
Als t n Micra Supersport zou zijn, van t zelfde modelletje als ie nu had, dan zou dat best leuk zijn hoor, alleen dan houd je m niet meer bij met je clio
Maar wees gerust, tis n Polo 1.3 geworden _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|