Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Vrijwarings bewijz (overkopen auto)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 17 Okt 2006, 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet t zelf weten natuurlijk, zelf vind ik de G laders van VW alleen iets om uit de buurt te blijven, gezien t toch al n geblazen blokje is zou ik die G lader schrappen en n turbo setup erop zetten. Fatsoenlijk motor management of n piggyback als de Greddy E-manage als je toch niet zo achterlijk veel vermogen wilt hebben.

Op de lange termijn scheelt die turbosetup je n boel duiten. Want idd, veel langer dan 40k houden ze t niet uit de prullen.

Overzekerd rijden, jonge, ik vind t niet slim. Zeg me ook even welke dag je op de weg zit ermee onverzekerd, dan blijf ik eraf. Ik zal je zeggen dat je niet alleen jezelf in risico stelt. Stel iemand met zn getunede auto, waar die n jaar of 5 aan heeft gewerkt, krijgt met jou n ongeluk en jij wordt als schuldige aangesteld. Heb jij dan ff zo'n 35.000 euro om die man zn auto te vergoeden? Dacht t niet, trouwens, dan heb je geluk als t bij die 35.000 euro blijft en hij niet verwond is. Dan komen de rechtzaken en s**t, en wordt loonbeslag gelegd om de schade van die andere partij te betalen. Fijn, maar loonbeslag is ook beperkt, je moet namelijk in al je vaste lasten kunnen blijven voldoen, dan moet je nog kunnen eten ervan, en wat overblijft wordt ingetrokken. Met andere woorden, als jij buiten je vaste s**t maar 200 euro overhoud, moet je nog voor 100 euro eten, en die man wordt afgescheept met 100 euro per maand voor 350 maanden lang... is ie vet mee.

Kan je zeggen dat als iemand mijn auto totall rijd, en hij geen verzekering heeft, dat ik niet voor mezelf in sta wat ik met 'm doe, je maakt er in elk geval geen vrienden mee!

Ik hoop dat je een verstandig besluit neemt, en een verantwoord besluit. In mijn ogen iets dat je van iemand met n rijbewijs gewoon moet kunnen verwachten dat ie verantwoord denkt. En niet 50 euro bespaard door 1,5 uur lang zichzelf en anderen op de weg hun financiele veiligheid in t gedrang te laten komen.

Ook is het verplicht een verzekering op een voertuig te hebben dat op de weg rijd. Doe je dat niet en je wordt gesnapt, kost t je wel meer dan die 50 euro.

Neem dan desnoods een autoambulance en haal m zo naar huis. Dan kun je m overschrijven en meteen schorsen, kost t je alsog meer dan die 50 euro, maar dan hoef je geen verzekering te nemen.

Mijn tip, besteed die 50 euro nu maar, al is t maar voor peace of mind, en als je 50 euro te veel geld vind, begin dan niet aan de swap... bij swappen kom je nog wel meer onverwachte uitgaves tegen (slangetjes die poreus zijn, als je t goed wil doen meteen nieuwe riem, pakkingen, filters, olie, en zo kunnen we nog wel even doorgaan met kleine upsmuk die je komt aan t uitgeven).
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Di 17 Okt 2006, 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb de (donor auto niet gekocht)

iemand anders heeft de orginele G40 blok er al uitgehaald (goedlopend)
en gaan we hem zelf inbouwen bij mij(hij heeft het vaker gedaan)


indd pakkingen filters enz vervangen



(p.s ik zit er nog aan te denken als ik MIJN motor de 1.3i eruit heb en de 1.3G40 erin heb of ik hem laat keuren mischien wel) toch wel iets meer pk.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 17 Okt 2006, 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Is die G40 motor maar n 1.3?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Di 17 Okt 2006, 15:27    Onderwerp: Reageer met quote

Gezien het hier inmiddels ook enkel om de G-lader gaat;
Ik dacht op te merken dat het G40 verhaal hier verder ging. Akkoord  Wink  ? .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB