Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

K&N 57i Kit (schoonmaken en aanvoerbuis)

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
corsanuttball
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Januari 2004
Posts: 35
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 12:47    Onderwerp: K&N 57i Kit (schoonmaken en aanvoerbuis) Reageer met quote

Nou heb ik me filtertje er denk ik zo een 3/4 jaar opzitten en hij is nogal vies.
hoe kan ik deze het beste schoonmaken?

en in de doos van me luchtfilter zat ook een plastice buis voor de toevoer naar mijn paddestoelletje maar deze begon een beetje te smelten dus heb ik deze maar weggehaald, iemand een idee om een goede aanvoerbuis van koude lucht naar me filter te maken dat niet wegsmelt.

bij voorbaat dank

corsanuttball
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 14:19    Onderwerp: Reageer met quote

Metalen toevoerbuis Powerrohr bijvoorbeeld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 15:25    Onderwerp: Reageer met quote

Zat er bij een K&N 57i kit een plastic buis??? Question
Verbaast me eerlijk gezegd, gezien ik die paddestoeltjes toch vaak met metalen buizen zie, en als ie met plastic buis geleverd wordt moet die toch wel tegen de hitte kunnen lijkt me, of raakt die ergens een behoorlijk heet stuk van de motor?
Probeer het anders op te lossen zoals ze dat met de nieuwe K&N 57i Generation II kits doen, die hebben een hitteschild in de vorm van een halve buis onder de aanvoerbuis doorlopen.


_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
corsanuttball
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Januari 2004
Posts: 35
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

die heb ik gezien die nieuwe, maar waarom een nieuwe. alleen voor dat stukje plastic eromheen. is er nog een groot verschil met de huidige 57i dan

en hoe kom ik aan zo een metalen buis?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
corsanuttball
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Januari 2004
Posts: 35
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

ik bedoel trouwens niet de buis die van me filter naar me inlaat loopt maar het buisje wat erbij zxat dat je moest bevestigen voor je luchtfilter zodat er lucht van je grill naar je filter wordt gevoerd.
die smolt een beetje weg dus heb ik hem maar verwijderd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ow nu snap ik 't, je bedoelt zo'n inductiebuisje Wink
Bedoelde overigens niet een nieuwe 57i set te kopen, maar van hittebestendige materiaal... Daar is volgens mij nie zo moeilijk zelf een schildje van te maken wat je dan tussen de hete stukken van de motor en het buisje kunt plaatsen...

Wat je ook kunt doen is een nieuw buisje maken, een stuk flexibele ouwe kachelpijp is daar uitermate geschikt voor!

Om ff nog op je eerste vraag terug te komen:
corsanuttball schreef:
Nou heb ik me filtertje er denk ik zo een 3/4 jaar opzitten en hij is nogal vies.
hoe kan ik deze het beste schoonmaken?

Ik heb van K&N zelf zo'n reinigingskitje gekocht. Gaat best een tijd mee, en 't is simpel in gebruik (instructies voor schoonmaken zitten erbij)
Zou gewoon bij een K&N dealer voor zo'n kitje vragen, je kunt die filters van K&N nie zomaar schoonmaken zoals een garage dat met papieren filters zou doen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
corsanuttball
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Januari 2004
Posts: 35
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Ow nu snap ik 't, je bedoelt zo'n inductiebuisje Wink
Bedoelde overigens niet een nieuwe 57i set te kopen, maar van hittebestendige materiaal... Daar is volgens mij nie zo moeilijk zelf een schildje van te maken wat je dan tussen de hete stukken van de motor en het buisje kunt plaatsen...

Wat je ook kunt doen is een nieuw buisje maken, een stuk flexibele ouwe kachelpijp is daar uitermate geschikt voor!

Om ff nog op je eerste vraag terug te komen:
corsanuttball schreef:
Nou heb ik me filtertje er denk ik zo een 3/4 jaar opzitten en hij is nogal vies.
hoe kan ik deze het beste schoonmaken?

Ik heb van K&N zelf zo'n reinigingskitje gekocht. Gaat best een tijd mee, en 't is simpel in gebruik (instructies voor schoonmaken zitten erbij)
Zou gewoon bij een K&N dealer voor zo'n kitje vragen, je kunt die filters van K&N nie zomaar schoonmaken zoals een garage dat met papieren filters zou doen.

ik heb het nagevraagd en ze kosten 12,50
effe eentje halen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB