Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Toerental probleem.
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Woesla
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 26 Juni 2006
Posts: 43
PostGeplaatst: Ma 21 Aug 2006, 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou zeggen wanneer heb je tijd Razz
Uhm enige tips over wat ik nu moet doen??
_________________
"There is no spoon"
".........."
"Then how do we eat soup"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 21 Aug 2006, 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

Get in line... Staat al 'n wachtrij voor Maximus' diensten Laughing
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 22 Aug 2006, 7:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ow god... ik moet echt binnenkort n weekje vakantie op gaan nemen...

* Jesses motorblok:
   - Kop lichten
   - Onderblok demonteren
   - Naar reviseur brengen voor de cil. wanden te laten honen
   - Terug opbouwen
   - Grof afstellen, vervolgens naar garage voor 'finetuning'

* Brenda's 323
   - Inbouwen van neon's
   - Verlagingsveren monteren
   - Sportfiltertje monteren

* eigen auto
   - Nieuwe bedrading leggen naar het koffer voor ICE
   - Kofferbak install bouwen en afwerken
   - Afstellen voor de volgende SQ wedstrijd

* Woesla mobiel
   - Mysterieus veertje verklaren, indien nodig fixen/verwijderen



Amai amai... Sad

Ik wil dit best voor je regelen maar dan zul je n keer tussendoor snel moeten komen, op zicht is dat van jou vermoed ik een klusje van 15 minuten tot maximaal n half uurtje. Je zou dan een keer langs kunnen komen, de auto moet zo'n 3 uur afkoelen voor ik er fatsoenlijk aan kan werken... Ik zal even kijken voor je of ik ergens een klein gaatje kan vrijmaken.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Woesla
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 26 Juni 2006
Posts: 43
PostGeplaatst: Di 22 Aug 2006, 8:31    Onderwerp: Reageer met quote

Als het iets kleins is wil ik het ook zelf doen als je het me uit legt Wink Rolling Eyes
_________________
"There is no spoon"
".........."
"Then how do we eat soup"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Di 22 Aug 2006, 8:46    Onderwerp: Reageer met quote

ff off topic, max als je hulp nodig hebt, geef je maar een gil  Wink

zit hier momenteel min of meer toch maar niets te doen.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 22 Aug 2006, 12:36    Onderwerp: Reageer met quote

Je zou eenorm kunnen helpen met dat blok van jesse!

Zn kop moet eraf (die van zn blok hè... Jesse mag je heel laten Wink )
Carterpan en girdle (als ie n girdle heeft) eronderuit
Zuigers en drijfstangen moeten eruit en mogen schoon gemaakt worden
Lagerschalen moeten even gecontrolleerd worden (big en small ends)

Daarna moet ik m naar t revisiebedrijf heen slepen met de drijfstangen en zuigers erbij, zodat ze daar de cil. wanden kunnen honen en kruishonen, en daarna de zuigers en drijfstangen daar zelf kunnen terugplaatsen met nieuwe zuigerveren en nieuwe lagerschalen waar nodig. (Ze zetten dus alleen het draaiende gedeelte in elkaar gezien ze in n revisiebedrijf veel preciezere momentsleutels hebben dan waar ik toegang tot kan hebben. Komt de levensduur van lagerschalen heel erg ten goede, bij de kop is dit ook belangrijk, maar t hoeft niet zo precies als bij de internals dus die doen we lekker zelf om kosten te besparen, en omdat t n easy karwijtje is).

Ook mogen ze even het blok en kop vlakken (mogen ze wel n beetje extra doen voor wat meer compressie) en dan bouwen we m zelf verder af. Momenteel zie ik namelijk even geen mogelijkheid om daar aan toe te komen de eerst komende maand. Moet daarbij ook een beetje op mn tellen passen momenteel want heb al n paar dagen hyperventilatie (nee, niet die vorm waarbij je als n mongool in n zakje heigt) en er is me geadviseerd om meer rust te nemen. Dus als je dat met Jesse samen zou kunnen doen dan zou je me erg helpen Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 22 Aug 2006, 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
* Brenda's 323
   - Inbouwen van neon's
   - Sportfiltertje monteren

* eigen auto
   - Nieuwe bedrading leggen naar het koffer voor ICE
   - Kofferbak install bouwen en afwerken
   - Afstellen voor de volgende SQ wedstrijd

Je weet dat je voor deze punten op mij 'n beroep kunt doen he! Wink
En als je rust moet nemen wil ik daar ook wel bij helpen Laughing
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB