Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Vraagje over shortshifter
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bboyusman
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 24 April 2006
Posts: 52
Woonplaats: Delft
PostGeplaatst: Wo 16 Aug 2006, 21:43    Onderwerp: vraagje over shortshifter Reageer met quote

Ik heb een klein vraagje over deze shortshifter

Ik ga binnenkort een auto kopen
en k wil er graag een shortshifter in hebben.
Maar ik was aan het denken, als ik een shortshifter koop(zie foto), dan heof ik toch geen pookknop & pookhals meer te kopen? want als het goed is zitten die al aan deze shortshifter..

kan iemand mij helpen? Rolling Eyes

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 16 Aug 2006, 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Als die zo geleverd wordt zoals op 't plaatje hoeft dat inderdaad niet. Mogelijk kan de knop eraf moest je 'm toch willen vervangen door wat anders, en 'n pookhoes kan natuurlijk voor de afwerking nooit kwaad Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 16 Aug 2006, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Want to short shift too? Very Happy



T is even wennen, maar eenmaal eraan gewend wil je nooit meer iets anders. Irriteer me vaak rot aan dat eeuwige geroer met poken in andere auto's dan de SX... moet toch maar ns gaan informeren voor een voor de max...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 16 Aug 2006, 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Uit je SX slopen, die heb je op 't moment toch effe nie nodig daarin Very Happy
Maar was 't niet die wat toen iedere keer los zat? Confused
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 16 Aug 2006, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Los nee, de veertjes die bij mij erin zaten waren net iets te kort, onder zware belasting kon je ze horen daardoor, wat ik tamelijk irritant vond maar uiteindelijk nog opgelost heb door t gemis op te vangen met n aantal rondelletjes, toen was het geluid, eindelijk, gelukkig, weg.

Echter past de short throw shifter van de SX niet in de Max Wink zoiets is nie universeel Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 17 Aug 2006, 8:31    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
...Irriteer me vaak rot aan dat eeuwige geroer met poken in andere auto's dan de SX...


Ga dan maar nooit in mijn micra rijden, das echt alsof je roert in een pan soep, en dan zo'n 20 persoons legerpan he Wink Razz

Maximus schreef:
...Echter past de short throw shifter van de SX niet in de Max Wink zoiets is nie universeel Wink...


Zoals je zelf aleens zei, alles kan, en anders hele versnellingbak omgooien, en ja, dan bouw je de max toch meteen om tot RWD Devil
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 17 Aug 2006, 9:43    Onderwerp: Reageer met quote

Heb zo t vermoede dat een nieuwe shortshifter die voor de bak van de max gemaakt is een klein tikkie goedkoper is Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Do 17 Aug 2006, 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

shortshifter heb ik me al vaker over zitten brain stormen, maar wat doet het nou precies? ja oke je kunt sneller schakelen, maar hoe wordt dat gerealiseerd?
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 17 Aug 2006, 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

Heel simpel. Onderaan je pook zit een soort dik "kogelgewricht" zou je kunnen zeggen, daaronder zit de overbrenging naar de bak. M.a.w. als je de pook naar linksvoor duwt, gaat het stuk onder de kogel naar rechtsachter.
Als die kogel hoger geplaatst wordt zul je een kortere schakelweg met de pook hebben, echter het schakelen zal iets zwaarder worden. Da's het principe van de shortshifter.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
bboyusman
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 24 April 2006
Posts: 52
Woonplaats: Delft
PostGeplaatst: Do 17 Aug 2006, 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

wat bedoel je precies met "zwaarder worden" ? Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 17 Aug 2006, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Het is eigenlijk hetzelfde principe als een simpele wip. Duw de rechterkant omlaag met links een gewicht erop bijvoorbeeld. Verplaats je nu het kantelpunt verder naar rechts, hoef je minder ver omlaag te duwen om het gewicht op dezelfde hoogte te krijgen, maar het zal zwaarder wegen Wink Simpel hefboomprincipe!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 17 Aug 2006, 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

Jup, in theorie is t zo, in praktijk zal t er niet echt veel zwaarder van worden, t is niet zo dat je sterk moet zijn om nog te kunnen schakelen hoor dus daar hoef je je niet druk om te maken Wink

Wat wel is, is dat je versnellingen heel kort op elkaar komen te liggen, ik vind t wel prettig iig Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Evil Genius
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 11 Augustus 2006
Posts: 11
PostGeplaatst: Do 17 Aug 2006, 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Wat wel is, is dat je versnellingen heel kort op elkaar komen te liggen, ik vind t wel prettig iig Smile


Ligt natuurlijk ook aan het type shortshifter Smile Ik heb een van TRD in m'n auto zitten, maakt het wel een stuk korter maar ze zijn niet overdreven kort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Vr 18 Aug 2006, 15:38    Onderwerp: Reageer met quote

lijkt me wel gaaf... als je nu soms schakelt.. lijkt mij ook wel fijn als ze kort op elkaar zitten.. en ja ik snap het nu Very Happy
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
NightQrawler
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 26 November 2004
Posts: 186
PostGeplaatst: Za 19 Aug 2006, 2:04    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou het ook graag willen, Maar wil een die goed werkt, ik ken iemand die er 1 in zijn MX-3 heeft, maar deze blijkt eigenlijk voor een ford escort te zijn.op ebay worden er ook wat aangeboden voor MX-3 maar deze zijn dus ook voor een escort.dit past wel, maar werkt niet helemaal optimaal.

Dus als iemand een adresje heeft voor 1 die echt voor de MX-3 V6 gemaakt is.hoor ik het graag.

zo was ff typen, maar heb me zo kort mogelijk kunnen verwoorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB