Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Extreme Newbie
| Geregistreerd op: 16 Augustus 2006 | Posts: 2 | |
|
Geplaatst: Wo 16 Aug 2006, 19:35 Onderwerp: Wielnaaf kapot:( |
|
|
|
Ola,
Ben net nieuw hier en kom maar meteen met de deur in huis vallen
Mijn neef heeft vandaag nieuwe velgen gekocht voor onder zijn auto'tje alleen nu heeft hij één probleem:
Hij heeft waarschijnlijk te dunnen bouten op de tap einde van de wielnaaf gedraait met als gevolg dat zowel de wielbouten van de velg als de tapeindes van de wielnaaf naar zijn grootje zijn, de wielbouten kan hij nog wel kopen uiteraard maar hoe te handelen met de kapotte tap eindes want nu kunnen er geen dus geen velgen meer onder en kan die totaal niet meer rijden.
Iemand misschien een suggestie of dit op te lossen valt of moeten er gewoon nieuwe worden gehaald?
Extreme |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 16 Aug 2006, 22:12 Onderwerp: |
|
|
|
Snap niet goed hoe hij zoiets voor mekaar heeft gekregen!
Maar 'k denk dat je als 't echt kapot is nieuwe komt te halen, je wiel moet immers goed in balans op de as zitten anders gaat je hele wagen schokken/trillen en krijgt ie flink wat te verduren... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Extreme Newbie
| Geregistreerd op: 16 Augustus 2006 | Posts: 2 | |
|
Geplaatst: Do 17 Aug 2006, 7:55 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Snap niet goed hoe hij zoiets voor mekaar heeft gekregen!
|
Nee ik snap het zelf ook niet maar hij had die velgen dus gekocht en wou deze op zijn auto zetten maar de orginele moeren pasten niet door de ogen van de velg dus gebruikte hij de moeren die hij bij de velgen heeft gekregen maar deze waren dus uiteindelijk een stukje smaller dan de orginele. Hierdoor is de eerste (zeker) 3 mm van het schroefdraad beschadigd. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 17 Aug 2006, 8:38 Onderwerp: |
|
|
|
Dus hij heeft te kleine moeren op de wielbouten geforceerd???
Lekker slim, dat VOEL je toch, dat dat niet gaat???
Anyway, er zal neit veel anders opzitten dan de naaf
demonteren en er nieuwe tapeinden in te persen.
Is niet super ingewikkeld, maar toch wel even wat werk.
Ik heb het zelf ooit bij mijn DeLorean gedaan,
maar daarbij was de naaf simpel te monteren...
Of als je niet kunt/wilt persen, dan op de sloop een paar andere
naven halen en bij de banden/velgenboer PASSENDE moeren. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Do 17 Aug 2006, 16:25 Onderwerp: |
|
|
|
indd nooit zomaar doordraaien als je een bout en moer verhaal hebt :S als je er geen verstand van hebt, effe iemand laten kijken die het wel weet.... _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 18 Aug 2006, 8:36 Onderwerp: |
|
|
|
Sowieso moet je bouten of moeren ALTIJD eerst met de hand aanzetten
en pas als ze er zover mogelijk op zitten met sleutels aan de gang gaan...
En bij lichtmetalo's NOOIT vastdraaien met een slagmoersleutel!!! _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 19 Aug 2006, 14:11 Onderwerp: |
|
|
|
T beste blijft met n momentsleutel even natrekken als je niet goed weet wat je doet, dan weet je zeker dat ze niet te los en niet te vast zitten. Daarbij ook kruislings aantrekken voor t geval dat nog niet bekend was, maar voor de meeste hier is dit klare koek volgens mij. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|