Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Benzine, Diesel Of Gas..?!
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Benzine, Diesel Of Gas..?
Benzine
77%
 77%  [ 7 ]
Diesel
0%
 0%  [ 0 ]
Gas
11%
 11%  [ 1 ]
Iets Anders
11%
 11%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 9

Auteur Bericht
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Ma 14 Aug 2006, 13:38    Onderwerp: Benzine, Diesel Of Gas..?! Reageer met quote

Topic Zegt T Al..Smile
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Ma 14 Aug 2006, 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

kerosine Razz want ja tis geen gewone motor onder de dapp
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Ma 14 Aug 2006, 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Razz
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 14 Aug 2006, 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

tja ligt al helemaal aan de situatie....

Gewoon normaal rijden, gas (lekker goedkoop)

Power rijden op de weg, benzine (98+ octaan)

power rijden op het circuit, benzine (98+) vermengd met methanol
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 14 Aug 2006, 14:58    Onderwerp: Reageer met quote

Is de vraag wat we NU rijden of wat we 't liefst ZOUDEN rijden? Question

'k Heb zelf altijd benzine gereden en dat bevalt me prima, uitgezonderd de prijs ervan Sad
En af en toe rij ik de diesel van pa ook wel 'ns...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 14 Aug 2006, 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

als het gaat om wat we nu rijden

Gas, en moet eerlijk bekennen. ondanks zen vermogens verlies, lag ik toch iedereen uit aan de pomp  Twisted Evil  (39,5 ct /ltr met een verbruik van 1/7 gemiddeld)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 14 Aug 2006, 15:41    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
als het gaat om wat we nu rijden

Gas, en moet eerlijk bekennen. ondanks zen vermogens verlies, lag ik toch iedereen uit aan de pomp  Twisted Evil  (39,5 ct /ltr met een verbruik van 1/7 gemiddeld)



LPG of LPG G3?

Ik rij voor eigengebruik in mn micratje 1.0 benzine uiteraard.... Als ie diesel was (in 1987 had je geloof ik nog bijna geen turbodiesels) zou ie nog langzamer zijn Razz

En voor t werk een Corsa C 1.3 TDI, en dan tank ik dus V-Power diesel. Op kosten van de baas he Razz maar rare is dat wij (ik en mn 2 collegas en regio limburg) tot nu toe geen verschil merken tussen gewone diesel of V-Power van de 'schelp'
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 14 Aug 2006, 15:47    Onderwerp: Reageer met quote

Is ook geen noemenswaardig verschil... Alleen de prijs Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 14 Aug 2006, 15:59    Onderwerp: Reageer met quote

En de uitstoot naar het schijnt.

@longbow rijd dus gewoon op LPG (auto schijnt te oud te zijn voor G3)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 14 Aug 2006, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

G3 schijnt namelijk lekker relaxt te zijn voor je beurs wat belasting betreft Very Happy
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 14 Aug 2006, 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

euh, dude......

Mijn ride is 33 jr oud....

Do you realy think I give a rats ass about belasting????

Voor hen die niet zo veel geluk hebben en de staatskas nog moeten spekken is G3 idd iets voordeliger ja.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 14 Aug 2006, 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
euh, dude......

.....Mijn ride is 33 jr oud....


Snap ik ook wel, maar ging me idd meer om de minder gelukkigen die de kas wél moeten spekken. Wink
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 14 Aug 2006, 16:20    Onderwerp: Reageer met quote

Voor n street tuned car zou je eens moeten informeren naar G3 LPi, injectie variant van LPG. Het gas wordt niet verdampt maar in vloeibare vorm je spruitstuk in geinjecteerd door n set extra injectoren, net voor of achter de benzine injectoren. ECU blijft gewoon zn werk doen, op gas wordt t signaal herleid naar de LPG injectoren, alle functionaliteit van de ECU bljift dus behouden.

Op n bepaald ogenblik zul je over moeten naar benzine, maar die vermogens gebruik je niet snel in n straatwagen. Heb je dat wel kun je altijd met n boostcontroller een low boost setting maken voor op LPi te rijden, en overschakelen naar benzine als je n keer hi boost settings wilt gebruiken op een track day of sprint evenement, of eender wanneer je t maximale vermogen nodig hebt.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Ma 14 Aug 2006, 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Voor n street tuned car zou je eens moeten informeren naar G3 LPi, injectie variant van LPG. Het gas wordt niet verdampt maar in vloeibare vorm je spruitstuk in geinjecteerd door n set extra injectoren, net voor of achter de benzine injectoren. ECU blijft gewoon zn werk doen, op gas wordt t signaal herleid naar de LPG injectoren, alle functionaliteit van de ECU bljift dus behouden.

Op n bepaald ogenblik zul je over moeten naar benzine, maar die vermogens gebruik je niet snel in n straatwagen. Heb je dat wel kun je altijd met n boostcontroller een low boost setting maken voor op LPi te rijden, en overschakelen naar benzine als je n keer hi boost settings wilt gebruiken op een track day of sprint evenement, of eender wanneer je t maximale vermogen nodig hebt.


Razz Je Kunt Dus Tog T Brochure Lezen..
haha nee grapje.. maar t gaat erom wat jij het liefste hebt en het beste vind..
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 15 Aug 2006, 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij  nu Benzine, mijn vorige wagen reed op Diesel,
maar door de aanschaf van een hobby-wagen reed ik
niet genoeg meer om Diesel voordeliger te laten zijn.

Mijn volgende wordt waarschijnlijk toch ook weer benzine,
ondanks dat de hobby-wagen inmiddels weg is, want ik rij nu
minder en op wat ik op het oog heb is LPG (nog) niet mogelijk.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB