Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| misterT Starting Member
| Geregistreerd op: 5 Juni 2006 | Posts: 66 | Woonplaats: hellevoetsluis |
|
Geplaatst: Ma 31 Jul 2006, 9:48 Onderwerp: heb ik weer |
|
|
|
ik wilde vrijdag mijn auto starten, en de accu was echt helemaal leeg.
gestart met startkabels, en meteen een stuk gaan rijden.
toen ik thuis kwam heb ik de auto uit gezet, en nog een keer gestart om te kijken of de accu weer op sterkte is. tot nu toe nog geen probleem.
ongeveer 2 uur later hoorde ik mijn alarm afgaan. alarm uitgezet, en ik wilde mijn auto weer starten. accu weer leeg!
mijn eerste gedachte was dat er een storing in het alarmsysteem zit.
weer met startkabels gestart, en een stuk gaan rijden.
hierna de auto met de sleutel op slot gedaan(dus niet op alarm).
uur later ging mijn alarm weer af en de accu weer leeg
toen heb ik een voltmeter op de accupolen gezet met draaiende motor, en hij gaf netje 14 volt aan. dynamo laad de accu dus gewoon op.
daarna een amperetang om de massa kabel gehangen met afgeschakelde motor. hij gaf 3.2 ampere aan. er zat dus ergens een storing.
ik ben toen een voor een de zekeringen gaan trekken, maar de meter bleef op 3.2 ampere staan.
maar toen ik de + kabel van de dynamo losmaakte viel de stroom weg.
ik heb dus een dynamo die stroom verbruikt.
vandaag gaat er een nieuwe in voor dik 300 euries.
en het alarm ging af om aan te geven dat de accuspanning te laag was en daardoor niet meer werkt.
weer wat geleerd. |
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Ma 31 Jul 2006, 13:41 Onderwerp: |
|
|
|
Een dynamo van 300 euro? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| misterT Starting Member
| Geregistreerd op: 5 Juni 2006 | Posts: 66 | Woonplaats: hellevoetsluis |
|
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Ma 31 Jul 2006, 14:22 Onderwerp: |
|
|
|
Montagekosten? dat ding kan je er zo inklappen hoor.... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 31 Jul 2006, 15:06 Onderwerp: |
|
|
|
Volgens mij is je spanningsregelaar gewoon kaduuk.
Bij sommige dynamo's zijn die los uitwisselbaar.
En idd, zoals hierboven al aangegeven wordt: een dynamo
monteren is vaak slechts een kwestie van een paar boutjes
los en weer vast maken... WEL eerst de accu loskoppelen!!! _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| misterT Starting Member
| Geregistreerd op: 5 Juni 2006 | Posts: 66 | Woonplaats: hellevoetsluis |
|
Geplaatst: Ma 31 Jul 2006, 20:59 Onderwerp: |
|
|
|
heb de auto vandaag opgehaald. de diodeplaat was kapot.
en zo makkelijk kom je niet bij die dynamo. en de riem moest ook vervangen worden. en je garantie vervalt als je het zelf doet.
ik heb voor de zekerheid de dealer gebeld om de prijs te controleren. ex montagekosten: 380 euro |
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Ma 31 Jul 2006, 21:52 Onderwerp: |
|
|
|
misterT schreef: |
heb de auto vandaag opgehaald. de diodeplaat was kapot.
en zo makkelijk kom je niet bij die dynamo. en de riem moest ook vervangen worden. en je garantie vervalt als je het zelf doet.
ik heb voor de zekerheid de dealer gebeld om de prijs te controleren. ex montagekosten: 380 euro |
OK dat kan, ik weet niet precies hoe jouw motorblok zit en de positie van de dynamo, dat is een aardig bedragje....wat ben ik blij met mijn "adresje" _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 2 Aug 2006, 10:28 Onderwerp: |
|
|
|
Het hangt in de lucht....
De Maxima's dynamo had t vorige week ook begeven, echter bij mij was het anker doorgebrand. Gezien ik geen tijd had om het zelf te doen heb ik m ook moeten laten vervangen en was exact t zelfde kwijt. Nu is t echter bij mij geen questie van even n paar boutjes los, maar je moet er van onder bij (dus de brug op), airco pomp moet los, dan kun je die aan zn slang laten hangen en aan de kant proppen, dan de dynamo los, dan kun je zo de dynamo eronderuit nemen... Echter bij gebrek aan tijd en brug heb ook ik 300 euro gelapt _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| misterT Starting Member
| Geregistreerd op: 5 Juni 2006 | Posts: 66 | Woonplaats: hellevoetsluis |
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 2 Aug 2006, 14:06 Onderwerp: |
|
|
|
Bij mijn NX zit de dynamo boven het blok, goed bereikbaar dus.
Bij de DeLorean hangt 'ie onder het blok vlakbij de uitlaat en bijna tussen
de ophangingsarmen. Die is te doen, maar met brug is makkelijker.
Mijn Escort had de dynamo vooronder het blok hangen, onder de verstuiverpomp. Leuk bedacht, maar daar hing 'ie dus wel zo dat als je door een plas reed
dat ding doorweekt werd EN toen mijn pomp lekte was binnen twee dagen
de dynamo ook kaduuk, want diesel en dynamo's gaan niet goed samen...
Fabrikanten hangen dat ding volgens mij als 1 van de laatste onderdelen
aan een blok, dus komt 'ie terecht waar het past, niet waar het handig is... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 8 Aug 2006, 15:20 Onderwerp: |
|
|
|
SaphireNX schreef: |
Bij mijn NX zit de dynamo boven het blok, goed bereikbaar dus. |
Dat neem ik gedeeltelijk terug...
Heb het ding vandaag vervangen omdat na bijna 3 ton / 14 jaar de
lagers aan gort waren en hij dus verschrikkelijk gierde en rammelde...
Op zich is alles goed bereikbaar, maar je kunt amper een slag maken
met je gereedschap. Ratelen met twee kliks per keer is niet iets om
vrolijk van te worden. Gelukkig had ik een luchtratel bij de hand...
En de prijs was ook een onaangename verrassing: €350,- incl. BTW!!!
En da's met inruil van mijn oude dynamo! Ze zijn wat incourant
aan het worden en dat merk je dus meteen in de prijs!
Ik zit er nu toch serieus over te denken om voor mijn volgende auto
maar eens een NIEUWE te kopen ipv weer eentje van 10 jaar of ouder...
Dan ben ik iig de eerste 5 jaar ofzo op normaal onderhoud na klaar
en nu mijn DeLorean verkocht is is het financieel ook te doen... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| misterT Starting Member
| Geregistreerd op: 5 Juni 2006 | Posts: 66 | Woonplaats: hellevoetsluis |
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 9 Aug 2006, 10:22 Onderwerp: |
|
|
|
misterT schreef: |
ik denk dat de prijzen zo hoog zijn omdat nieuwe auto's bijna geen onderhoud nodig hebben. |
Mijn auto is niet nieuw maar 14 jaar oud!!! _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| misterT Starting Member
| Geregistreerd op: 5 Juni 2006 | Posts: 66 | Woonplaats: hellevoetsluis |
|
Geplaatst: Wo 9 Aug 2006, 11:16 Onderwerp: |
|
|
|
SaphireNX schreef: |
misterT schreef: |
ik denk dat de prijzen zo hoog zijn omdat nieuwe auto's bijna geen onderhoud nodig hebben. |
Mijn auto is niet nieuw maar 14 jaar oud!!! |
dat maakt niet uit.
ze moeten het geld ergens vandaan halen.
bij nieuwe auto's is onderhoud haast niet meer nodig. dus dan alle prijzen maar flink opschroeven. en daar ben jij dus de dupe van. _________________ WWW.TUNERSFORUM.NL WWW.TUNERSFORUM.NL
WWW.TUNERSFORUM.NL WWW.TUNERSFORUM.NL |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 9 Aug 2006, 11:36 Onderwerp: |
|
|
|
Mwah, ik moet zeggen voor het geld wat een splinternieuwe auto meer kost dan een auto van n aantal jaar oud, houd je die oudere toch n flinke tijd rijdend.
Zelf mag ik niet mopperen, deze week zal ik waarschijnlijk de teller over de drie ton heen rijden van de Maxima, en in die tijd zijn het de volgende dingen die nu in heel zn leven stuk zijn gegaan:
- Nieuwe versnellingsbak (kosteloos, ging om een fout in de eerste serie, werd door Nissan terug geroepen toen ie nog geen jaar oud was voor nieuwe bak)
- Einddemper door gerot (€198,- inclusief montage bij de USA)
- airco pully en spanrol vervangen (lagergeluid) (€1100,- en dat was inclusief uurloon)
- koolborstels van startmotor (€32,50 zelf erin gezet)
- dynamo (€300,- en dat was inclusief montage)
verder hier en daar wat zekeringetjes, lampjes, koppeling, filtertjes, bougies, olie en oliefilters, kortom... alle normale dingen.
Verder in al die 3 ton geen één keer wat geks. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|