Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Koppelplaat doet gek?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Wo 30 Aug 2006, 17:09    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Is het intussen al wat beter met je koppeling?

Ga er binnenkort volgens mij ook aan geloven, af en toe slipt mn koppeling wat door... och ja, wel meteen n excuus voor n Exedy koppeling... Goedkoper dan standaard koppeling, kan dubbel zoveel vermogen verkroppen voor ie bezwijkt Cool


ja en slijt als een gek...
moet zelf mijn race koppeling om de 5000km vervangen...
daarom zijn ze zo goedkoop Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 30 Aug 2006, 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

De Exedy koppeling is geen race koppeling maar een street-clutch.

Ook gewoon organische koppelingsplaten, alleen dan double friction. Gewoon een upgrade ten opzichte van normaal voor als de stanaard koppeling t niet meer gehouden krijgt zeg maar.

Echte racekopplingen zijn soms 6-puck of zelfs minder, daarom grijpen ze aan als n mallijer (probeer ns weg te komen zonder wielspin als je redeljik wat vermogen hebt) maar zijn daarom ook veel sneller op....

Hier het verschil, je zult vanzelf zien waar het verschil in duurzaamheid door komt.

Exedy stage-2:


ACT race clutch, 6puck:

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Do 31 Aug 2006, 9:31    Onderwerp: Reageer met quote

kweet t...
moet zelf altijd een rijtje wagens voor laten gaan als ik optrek bij t stoplicht...
na n tijdje lukt t je vanzelf zonder wheelspin....

maar dan nog....die dingen zijn niet zoveel goedkoper en sterker zonder nadelen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 31 Aug 2006, 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

Als je ´t echt met een fabriekskoppeling van je merk vergelijkt waarschijnlijk wel hoor, maar is inderdaad natuurlijk ook genoeg imitatie spul van degelijke kwaliteit verkrijgbaar. Maar als je dan in dezelfde prijsklasse zit als de Exedy ja dan laat je ´t natuurlijk niet! Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 31 Aug 2006, 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

<zucht> Moet jij t nou echt altijd beter weten makker?

Inderdaad, de Exedy koppelingsset is 30 euro goedkoper dan de originele koppeling van Nissan zelf. Inderdaad, de koppeling is ook sterker.

Nee, dit zegt niks over de duurzaamheid van de koppeling.

Er heeft in die wagen vanaf t moment dat ie de 15.000 km aan tikte een sportkoppeling gezeten, deze heeft t ruim 250.000 km volgehouden (niet mis voor n koppeling dacht ik zo) onder normaal gebruik en af en toe zwaar misbruik. Standaard koppeling zit erin sinds 268.000 op de teller, teller staat nu op 293.xxx en is nu al wijlen aan t slippen als ik m opengooi.

Do the math, wat houd t langer uit?
A) Double friction die goedkoper is dan standaard
B) Standaard?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 31 Aug 2006, 14:28    Onderwerp: Reageer met quote

Zo'n echte racekoppeling is overigens leuk op de track, maar snap niet waarom iemand 't op de weg zou willen hebben...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 31 Aug 2006, 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ook niet, maar ik moet n koppeling hebben die meer dan standaard kan hebben, de originele houd t niet.

Nissan maakt ze wel, dan zou ik een 350Z koppeling moeten nemen, maar deze zn standaard koppeling kost een flinke berg meer dan n koppeling van Exedy. Nu zijn Exedy en Centerforce niet echt 'imitatie' merkjes maar deze maken serieus spul. Samen met ACT is dit de top 3 onder de koppelingen. Smile Hun paar centen minder betekenen niet meteen dat t onduurzame rommel is.

Ook heeft exedy echte racekoppelingen, die zijn 6 of 4 puk, en die gaan idd erg snel op. Maar deze zijn ook helemaal niet bedoeld voor dagelijks gebruik, ze grijpen veel te abrupt aan, t is grijpen of niet grijpen, slippende koppeling hoef je niet te proberen. Geef genoeg gas bij bij wegrijden anders slaat ie direct af. Je schokt dan ook in 1 keer vooruit vanaf stilstand en meestal is n klein beetje wielspin erg moeilijk te voorkomen. Wegrijden met nat weer is.... hehe.... spectaculair! Ze verkorten ook aanzienlijk de levensduur van je versnellingsbak by the way. In de racerij waar je elke race maar n paar honderd kilometer rijd maakt dat niet zo veel uit, bij dagelijks gebruik waar je elke maand toch wel n paar duizend km rijd wordt t aanzienlijk irritant om met dit alles te leven.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB