Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| J.Astroboy Starting Member
| Geregistreerd op: 1 Januari 2006 | Posts: 32 | Woonplaats: Eeklo |
|
Geplaatst: Vr 7 Jul 2006, 15:13 Onderwerp: dumpvalve bij turbo diesel? |
|
|
|
Heeft een dumpvalve zin bij een turbo diesel? Ik weet dat bij benzinemotoren tussen airintake en turbo een overdruk wordt gecreëerd tijdens het schakelen en dat die dumpvalve ervoor zorgt dat die druk weg kan en niet terug naar de turbo loopt en die tegenwerkt.
Bij dieselmotoren werkt het aanzuigen van lucht toch anders? Er bestaan diesel dumpvalves maar volgens mij zijn die puur voor de show en het typische geluid... |
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Vr 7 Jul 2006, 15:15 Onderwerp: |
|
|
|
volgens mij is hier al eens eerder een topic over geweest.. maar dacht dat het niet zo veel zin had als bij een benzine motor. _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 7 Jul 2006, 15:41 Onderwerp: |
|
|
|
Volgens mij zijn diesel dumpvalves niet zozeer voor de show want ik geloof dat die niet dat typische geluid maken zoals die op benzine turbomotoren.
Hoeveel zin het heeft weet ik echter ook niet... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 7 Jul 2006, 15:53 Onderwerp: |
|
|
|
Op een diesel heeft een dumpvale totaal geen nut.
ten eerste omdat een diesel zen overrdruk"opvreet" en een benzine die ovedruk terug duwt tegen de turbo aan
Ten tweede omdat een diesel veel minde druk opbouwt dan een benzine
ten derde, het geluid minimaal is tov een benzine turbo
en idd, daar is al eens een topic over geweest.
Daar is de zoekfunctie ook voor _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| misterT Starting Member
| Geregistreerd op: 5 Juni 2006 | Posts: 66 | Woonplaats: hellevoetsluis |
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 14 Jul 2006, 8:53 Onderwerp: |
|
|
|
Het is gewoon een dumpvalve die de lucht niet afblaast naar buiten, maar terug het circuit in (na de lmm en voor de turbo)
Is idd gewoon te wisselen voor eentje die naar buiten toe afblaast. Zorg wel dat je de extra aansluiting afdicht. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 14 Jul 2006, 16:29 Onderwerp: |
|
|
|
Zorg ook dat je geen kat meer hebt, anders gaat ie eraan bij n atmosferische BOV!!! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Vr 14 Jul 2006, 20:16 Onderwerp: |
|
|
|
pardon
Hoe?? _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 14 Jul 2006, 20:33 Onderwerp: |
|
|
|
kat = katalysator
bov = blowoff valve oftewel dumpvalve... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 14 Jul 2006, 20:37 Onderwerp: |
|
|
|
Dat zal ik je uitleggen... De lucht wordt door de turbo aangezogen (hij stalt niet als je een BOV hebt, daar zijn die dingen voor) op t moment dat je een BOV hebt, door de AFM heen, die meet de aanegzogen lucht en geeft dit door aan de ECU, die dan weer zn berekening maakt en spriets de motor inspuit. Dit wordt niet verbrand en komt in je uitlaat (daarom krijgen BOV gassies ook zo'n lekkere vlammen uit hun uitlaat bij het overschakelen). Een recirculerende BOV gooit die lucht terug naar de turbo, achter de AFM zodat die geen lucht hoeft aan te zuigen en ook niks extra's meet dat niet gebruikt gaat worden.
Zo'n vlammen zijn opzicht wel leuk, echter je kat vind die onverbrande benzine maar niks, en zal erdoor een overdosis aan t goedje krijgen en overleiden als gevolg.
Zo dus _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 14 Jul 2006, 20:40 Onderwerp: |
|
|
|
[offtopic] Moet jij niet werken? [/offtopic] _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Za 15 Jul 2006, 15:54 Onderwerp: |
|
|
|
oo oke.. nee dan snap ik het:P ik dacht ff van hmm klinkt heel technisch
maar dat is het ook:P _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| misterT Starting Member
| Geregistreerd op: 5 Juni 2006 | Posts: 66 | Woonplaats: hellevoetsluis |
|
Geplaatst: Ma 17 Jul 2006, 12:19 Onderwerp: |
|
|
|
heb geinformeerd naar een dumpvalve voor mijn a3.
het werd mij sterk afgeraden omdat de standaard divertor valve de lucht terug naar binnen blaast, en een dumpvalve blaast naar buiten.
hierdoor kan je motor management in de war raken.
er werd mij aangeraden om een forge divertor valve te kopen, en combineren met een ander luchtfilter. dan hoor je het afblaasgeluid via het filter. _________________ WWW.TUNERSFORUM.NL WWW.TUNERSFORUM.NL
WWW.TUNERSFORUM.NL WWW.TUNERSFORUM.NL |
|
Naar boven |
|
|
|
|