Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Kosten nieuwe turbo?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 22 Jul 2006, 15:32    Onderwerp: Reageer met quote

Turbo compounding, leuk als je geen ruk geeft om throttle respons en heel veel lag wilt hebben Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Za 22 Jul 2006, 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

ok mitch dat is waar. dat gaat tenkoste van je gas respons en lag.
maar is een van de weinige goede manieren om meer pk's er uit te krijgen met een lange levensduur.
de beste oplossing is natuurlijk die tracktor weg doen en een benzine otto aanschaffen.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 22 Jul 2006, 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Free flow kan ook heel stil zijn, tis maar hoe veel die gedempt wordt.

Moet je me ff uitleggen, ik begreep altijd dat freeflow stond voor een rechte pijp zonder (restrictieve) dempers...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Za 22 Jul 2006, 17:16    Onderwerp: Reageer met quote

Een freeflow demper is een holle pijp met een resonantiedemper erom heen Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Zo 23 Jul 2006, 9:38    Onderwerp: Reageer met quote

moet je maar es een freeflow demper en een gewone demper uit elkaar halen zie je het verschil wel  Very Happy het id van een lange rechte pijp klopt wel maar door er demperwol omheen te monteren krijg je tog een dempingseffect, en dit kun je zo gek maken als je zelf wilt.
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 23 Jul 2006, 13:07    Onderwerp: Reageer met quote

Nope, een turbodiesel heeft geen nut om te compounden, je turbo spoelt ten eerste te laat op, en een diesel is gewoonweg niet geschikt om flinke drukken op te zetten vanwegen hun hoge compressie die ze van zichzelf al nodig hebben om uberhabt een ontbrandingsproces in werking te stellen. Hoe jij aan die druk komt, of dat nou komt door een grotere turbo direct op de motor, of een kleine turbo die een grotere aandrijft en daardoor meer druk levert, dat heeft op de levensduur van je motor geen invloed. In mijn ogen is deze vorm van drukvulling enkel en alleen interessant voor motoren die laag in de toeren veel druk nodig hebben, en laag in de toeren op een vast toerental ook hun werk doen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
misterT
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Juni 2006
Posts: 66
Woonplaats: hellevoetsluis
PostGeplaatst: Ma 24 Jul 2006, 5:45    Onderwerp: Reageer met quote

ThunderBunny schreef:

de beste oplossing is natuurlijk die tracktor weg doen en een benzine otto aanschaffen.


wie heeft het hie over een diesel?
het is gewoon een benzine turbo motor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 24 Jul 2006, 7:48    Onderwerp: Reageer met quote

Maak je niet druk, ook een benzine motor heeft geen nut om op dergelijke manier te turboën, ik zat eigenlijk te wachten op een antwoord als "idd, diesels zijn daar niet goed voor" en dan had ik terug kunnen zeggen "ook een benzine motor kun je beter niet op die manier turboën." Very Happy Ik meen dat dit wel eens bij vrachtwagens gedaan werd om wat meer power te verkrijgen, maar daar is gasrespons ook niet echt erg belangrijk.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB