Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Kosten nieuwe turbo?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
misterT
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Juni 2006
Posts: 66
Woonplaats: hellevoetsluis
PostGeplaatst: Do 6 Jul 2006, 8:34    Onderwerp: kosten nieuwe turbo? Reageer met quote

ik heb een a3 1.8 turbo(150 pk versie) en ben benieuwd wat het zou gaan kosten om een nieuwe turbo te monteren.
op ebay staan nieuwe turbo's vanaf zo'n 400 euries, maar wat kost het om zoiets te laten monteren?
en kan ik zonder al te veel aanpassingen een grotere tubo monteren(garret bv.)? of brengt dit nogal wat problemen met zich mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Vr 7 Jul 2006, 8:31    Onderwerp: Reageer met quote

Alles kan maar of je het wilt is een 2de.
een nieuwe turbo voor 400 euro!  Shock  ik vraag mij af hoe lang die het zal uit houden ben bang niet lang een beetje kwaliteits turbo kost je al snel 2500 euro.
een grotere turbo monteren dat kan maar je moet ook rekening houden met je turbo lag.
Ik meen dat het zo was dat een grotere turbo een grotere lag geeft en een kleine minder lag.
als je het goed wilt doen zou je kunnen gaan denken aan turbo compounding,
Dat wilt zeggen dat een grotere turbo een kleinere turbo aanblaast met het gevolg dat je enorme drukratio's kan realiseren zonder beide turbo's te stressen met als gevolg een langere levensduur en dus veeel hoge drukratio's nadeel is wel dat het wat duurder is.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 7 Jul 2006, 8:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou gewoon eerst een navragen hoe het zit met de garantie op de ebay turbo's

Twin turbo setup zou ik zeker niet doen. Is gewoon veel gevoeliger dan een enkele (kunt beter een compressor en een grote turbo gebruiken)

Over de grotere turbo, kan op zich best goed, maar houd er dan wel rekening mee dat de turbo later begint te spoelen, en bij de standaard setup voor de rerst, zal die geen hogere druk geven. Dan moet je weer gaan kloten met een boost controler.

Bij een standaard setup is een grote turbo dus gewoon weggegooid geld.
Wanneer je dit gaat combineren met een boost controler en een fuel management system, grote front mounted intercooler en een fatsoenlijk grote uitlaat, hard plastic (of metalen) IC buizen, dan haal je het meeste rendement uit de grote turbo.

Maar dan zijn we ook gelijk minimaal een 3000 euro verder (als het niet meer wordt)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Vr 7 Jul 2006, 10:08    Onderwerp: Reageer met quote

hmm maar ik snap ff niet die dubbele turbo setup.. is dat hetzelfde als een twin turbo? en krijg je dan dat je met de eerste turbo de tweede turbo laat draaien of worden ze allebei gespint door de uitlaatgassen..?
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 7 Jul 2006, 10:42    Onderwerp: Reageer met quote

Alert schreef:
hmm maar ik snap ff niet die dubbele turbo setup.. is dat hetzelfde als een twin turbo? en krijg je dan dat je met de eerste turbo de tweede turbo laat draaien of worden ze allebei gespint door de uitlaatgassen..?


Bij een twin setup draaien ze beide gelijktijdig (2 gelijke turbo's) je kunt dan meer druk draaien omdat de krachten verdeeld worden (maar als er 1 gaat, heeft de andere ook niet lang meer)

Bij een dubbele turbo heb je 1 grote en 1 kleine turbo.
De kleine turbo draait van vanaf een 2000 toeren tot een 3-4000, daarna neemt de grote turbo het over. Dit doen ze om de turbo lag te verminderen.
Ipv die kleine turbo wil men ook nog wel eens een rriem aangedreven compressor nemen.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
misterT
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Juni 2006
Posts: 66
Woonplaats: hellevoetsluis
PostGeplaatst: Vr 7 Jul 2006, 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

hmm, dat gaat me iets te veel kosten.

2500 euro voor een turbo? dan zou ik maar even bij turboworld gaan kijken.
orginele turbo voor een a3 kost nog geen 1000 euro.
die turbo van 400 euro was van een partikulier wegens overkompleet.
_________________
WWW.TUNERSFORUM.NL WWW.TUNERSFORUM.NL
WWW.TUNERSFORUM.NL WWW.TUNERSFORUM.NL
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 7 Jul 2006, 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zou ik persoonlijk gaan voor een orginele nieuwe. Dan heb je nog garantie ook.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
misterT
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Juni 2006
Posts: 66
Woonplaats: hellevoetsluis
PostGeplaatst: Vr 7 Jul 2006, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk inderdaad dat dat de beste optie.
maar heeft iemand een idee wat het ongeveer kost om die turbo in te laten bouwen?
_________________
WWW.TUNERSFORUM.NL WWW.TUNERSFORUM.NL
WWW.TUNERSFORUM.NL WWW.TUNERSFORUM.NL
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 7 Jul 2006, 11:44    Onderwerp: Reageer met quote

Zorg dat je dat laat doen door het zelfde bedrijf dat de turbo leverd (kon anders je garantie wel eens kosten als het niet door een gerenomeerd bedrijf gedaan wordt)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 7 Jul 2006, 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

Als jij voor de onderdelen zorgt en t materiaal, dan bouw ik m je wel erop voor 150 euro.

2500 euro voor een turbo?  Confused Jah, als je een HKS turbo wilt of een Greddy turbo ofzo uit de duurdere series... Maar wat voor turbo zit er standaard op? Dat 400 euro voor een turbo weinig geld is ben ik met je eens, maar voor 2e hands T25 turbo's van garrett is dat bijvoorbeeld al een heel normale prijs. Echter zou ik nooit kiezen voor een 2e hands turbo.

Waar je op e-bay ook op moet letten is dat je GEEN turbo van SS Autochrome neemt, van XS engineering of dat soort merkjes. Die zijn goed voor een uitlaatsysteem, gezien je daar de onvolkomenheden zelf nog wel van kunt verbeteren, maar een turbo is toch even iets anders. Ver uit de buurt van blijven dus Wink

Waarom trouwens persé een nieuwe, allicht ben je met een turborevisie goedkoper uit, en dan is je turbo weer als nieuw. Ik weet niet wat een nieuwe turbo voor jou wagen kost, gezien ik niet eens weet welke turbo er precies op die wagen zit, maar voor 400 euro heb je je turbo ook wel gereviseerd en dan is ie weer in nieuwstaat.

Dan nog de vraag, waar wil je heen met de auto, vind je dat je momenteel echt vermogen te kort komt, en zo ja, naar hoeveel vermogen wil je toe? Ook je standaard turbo zal momenteel nog niet alles geven wat hij in zich heeft. Ook is een dikke turbo niet de meest verstandige eerste stap in t tunen van een turbo wagen. Met een goed flowend uitlaatsysteem, open filter, fatsoenlijke fmic (front mount intercooler) en opgewaardeerd engine management (denk aan chip, piggyback systeem of als je echt ver wilt gaan een compleet stand alone fuel management). Op het moment dat je deze basic bolt ons hebt, gewoon met je standaard turbo, dan heb je dus al een flink pittigere motor en zal je al een flink stuk boven de 200pk zitten als standaard uitgangspunt 180 was.

Ook let je even op als je een grotere turbo wilt wat je compressie verhouding is, veel turbowagentjes zijn tegenwoordig voorzien van n compressieverhouding van rond de 9,5:1. Dit heeft een snellere gasrespons, minder lag, maar je kunt ook minder druk erop gooien. Dan zal de compressie omlaag moeten.

Last but not least: Als je een turbo wagen gaat tunen, zorg dan wel even voor de basic metertjes in je auto: Olie druk, Olie temp, en Turbo druk. Niet geheel onbelangrijke dingen om in de gaten te kunnen houden.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
misterT
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Juni 2006
Posts: 66
Woonplaats: hellevoetsluis
PostGeplaatst: Vr 7 Jul 2006, 12:56    Onderwerp: Reageer met quote

als ik me niet vergis zit er standaard een garret turbo op.
ik wilde alleen weten wat de kosten zijn, omdat ze niet het eeuwige leven hebben. en ik weet ook niet hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan.

maar ik dacht als ik hem ooit laat vervangen kan ik mischien beter gelijk een grotere halen. maar ik wist niet dat daar zoveel bij komt kijken.

standaard heeft mijn auto 150 pk, en als ik hem laat 'chippen' gaat hij naar de 195pk.
een open luchtfilter is makkelijker gezegd dan gedaan. kijk maar naar mijn topic over het luchtfilter. kan ook weer problemen geven voor de maf. en er zit een sensor op het luchtfilterhuis, waarvan ik niet weet waar hij voor dient.
_________________
WWW.TUNERSFORUM.NL WWW.TUNERSFORUM.NL
WWW.TUNERSFORUM.NL WWW.TUNERSFORUM.NL
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 7 Jul 2006, 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal eens voor je kijken. Op mijn SX had ik voor motorvermogen enkel en alleen een 3 inch free flow uitlaatsysteem vanaf de turbo, tussen turbo en blok een equal length runner spruitstuk, en stage 1 chippie van Horsham (een bedrijf dat gespecialiseerd is in SX'en en Sunny GTI-R's), druk was verhoogd naar 0,9 bar. Vermogenswinst tov standaard met deze mods was aanzienlijk! Ik zou zeggen probeer t stapje voor stapje, een mooi 3 inch freeflow uitlaatsysteem doet echt wonderen op wagens met n turbo.

Als je een turbo hebt van garret dan denk ik dat je ook een T25 hebt, al dan niet met ballbearing core. Heb je misschien wat meer info van je standaard turbo voor me, dan kan ik je wel n aardig stappenplan voor tuning aanleveren. Als je een T25 hebt dan is 250pk goed te doen op de standaard turbo, echter zou ik dan niet verder gaan dan dat omdat je nog altijd zit met voorwielaandrijving.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
misterT
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Juni 2006
Posts: 66
Woonplaats: hellevoetsluis
PostGeplaatst: Vr 7 Jul 2006, 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

195pk na het chippen vind ik al voldoende. m'n auto vind ik een beetje te duur om helemaal te tunen. zeker omdat ik hem dagelijks nodig heb.
wat die uitlaat betreft: ik vind een einddemper wel leuk, maar een freeflow maakt veel te veel herrie. het moet gewoon een auto blijven voor dagelijks gebruik.
_________________
WWW.TUNERSFORUM.NL WWW.TUNERSFORUM.NL
WWW.TUNERSFORUM.NL WWW.TUNERSFORUM.NL
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 7 Jul 2006, 13:23    Onderwerp: Reageer met quote

Free flow kan ook heel stil zijn, tis maar hoe veel die gedempt wordt.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Za 22 Jul 2006, 15:27    Onderwerp: Reageer met quote

Alert schreef:
hmm maar ik snap ff niet die dubbele turbo setup.. is dat hetzelfde als een twin turbo? en krijg je dan dat je met de eerste turbo de tweede turbo laat draaien of worden ze allebei gespint door de uitlaatgassen..?

nee dat systeem wordt gebruikt bij sommige merken vracht auto's waar bij veel vermogen en een hoge betrouwbaar heid vereist is.
Een turbo wordt aangedreven door de uilaat gassen en de 2de turbo door de eerste turbo weet er het feine ook niet van dan zou ik even wat dingen moetten opzoekken maar weet wel dat dit een van de weinige "goede" manieren is om een diesel te tunen en hem betrouwbaar tehouden.
heb het nu al 4 keer mee gemaakt dat mensen hun diesel lietten chippen en een goede chip gebruikte! en binnen 2000 km het halve blok gloeipluggen enz naar de eeuwige jachtvelden geholpen hebben.
De meeste chips laten de moter meer diesel inspuiten.
En dat gaat fout meer diesel inspuiten betekend ook dat er meer lucht in moet komen anders krijg je een fout mengsel met alle gevolgen van dien.
denk dat jesse zich nog het geval van turbocingy kan voorstellen had een gat in zijn zuiger van bijna 2 cm! puur door dat het mengsel niet klopte.
Ik zou eerst gaan kijken naar een paar goede diesel tuning bedrijven die zijn er zij het niet veel. en vraag daar eens na wat de mogelijkheden zijn.
chippen heeft weinig zin de winst die je kan halen is echt heel klein,een diesel staat al op max afgestelt kan zeker nog wat meer uitgehaald worden maar dan moet je een rollenbank gebruiken en das gewoon veel te duur voor die enkele PK's die er mee wint.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!


Laatst aangepast door ThunderBunny op Za 22 Jul 2006, 15:39, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB