Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Zoek informatie over car audio???????

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ang vw
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 15 December 2003
Posts: 5
Woonplaats: brussel
PostGeplaatst: Ma 15 Dec 2003, 13:54    Onderwerp: zoek informatie over car audio??????? Reageer met quote

hey ben gast van 17j en kzoek wa info voor een goei auto instalatie Wink
zen der soms mense die mij kunne helpen en wat uitleg kunne geven van een van de betere merken??alle geweet wel e prijs kwaliteit e Laughing en uitleg over de versterker en subwoofers aub! Question


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Ma 15 Dec 2003, 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

Allereerst van harte welkom hier!
Dan je vraag...
Ligt er ten eerste aan wát je veel luistert, en je persoonlijke smaak natuurlijk. Hou je van een overheersende keiharde of diepe bass, of heb je liever natuurgetrouwe klanken ? Wa's zo ongeveer het budget waaraan je denkt, etc...

Maargoed, in elk gaval enkele goeie wat prijs /kwaliteit betreft zijn zo en zo de produkten van de ACR lijn (www.acr.ch). Met name Axton vindt ik zelf een aanrader hiervan; Kost relatief niet veel, en toch een goed geluid.
Verder is ook bijvoorbeeld Ground Zero een leuke kandidaad, hoewel die weer vaak voor een steviger bass werk gaan..

Ik zou in elk geval een leuke basis neerzetten met een degelijke HeadUnit, versterker en composet. Liefst, als je budget het toelaat nog een subwoofertje, en wanneer je dat met bijv. één van bovenstaande merken doet, heb je voor een relatief lage prijs zeker een goed geluid hoor!

Voor wat uitgebreidere info moet je toch wat specifieker zijn (budget, wensen, eisen) maar zowat alles is mogelijk!
Ik hoop dat je hiermee al wat geinformeerd bent. Je kunt hierover ook altijd mailen of via msn spreken, aangezien dat misschien gemakkelijk werkt voor t beantwoorden van je vragen. Zie voor mail/msn andres profiel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 15 Dec 2003, 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi en welkom hier!

Zoals Richard al vermeldt is dat van een boel factoren afhankelijk. Wil je "Sound Quality" (m.a.w. een zo zuiver mogelijk geluid) of "Sound Pressure Level" (zo hard mogelijk en zo diep mogelijke bas)?
En wat is je budget?

Voor headunits kan ik je merken als Alpine, Clarion, de wat duurdere JVC's of Pioneers wel aanraden. Jouw keuze hangt natuurlijk af van jouw eisen qua functies en bedieningsgemak.
Voor speakers zou ik eens kijken naar merken als Ground Zero, Helix, Focal, Boston Acoustics, Rainbow, Micro Precision... Die laatste 2 zijn wat duurder maar superkwaliteit, de eerste 4 zijn ook heel goed maar wat aantrekkelijker geprijsd. Je zal hier gewoon eens naar de nodige sets moeten gaan luisteren, je keuze hangt gewoon af van wat jij het beste vindt klinken!
Helix en Ground Zero hebben ook erg mooie versterkers, en goeie subs voor aantrekkelijke prijzen.

Heb je al een idee van opbouw? Als je een natuurgetrouwe weergave wil kun je het beste gaan voor een 4kanaals versterker, daarop aangesloten een composet voorin en een sub achterin op 2 kanalen gebrugd.
Achterspeakers zijn in principe niet nodig, als je een goeie composet en versterker hebt zul je ze niet eens missen! Het geluid hoort immers van voren te komen Wink
Wil je toch achterspeakers, kijk dan voor niet te grote coaxiaaltjes of enkel midrange, en laat die zachtjes op je headunit meespelen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Clubber
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 4 Juli 2005
Posts: 10
PostGeplaatst: Za 9 Jul 2005, 13:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hey heb een beetje dezelfde vraag als onze vriend hier van 17 jaar.

Mijn budget is ongeveer tussen de 500 en  1000 euro en wil de bass horen..
Iemand wat adressen? of zo? Ken eigenlijk de motteballen van audio.. alé toch voor in een auto.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Za 9 Jul 2005, 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

Clubber schreef:
Hey heb een beetje dezelfde vraag als onze vriend hier van 17 jaar.

Mijn budget is ongeveer tussen de 500 en  1000 euro en wil de bass horen..
Iemand wat adressen? of zo? Ken eigenlijk de motteballen van audio.. alé toch voor in een auto.


In dat geval graag je eigen topic openen en niet ééntje van een ander voor jou vraag gebruiken, vooral niet eentje van december 2003 omhoog kicken s.v.p.  Wink Voor meer info lees de forumregeltjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB