Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 7 Jul 2006, 12:35 Onderwerp: |
|
|
|
Gewoon een origineel clustertje met toerenteller halen, inprikken en gaan met die banaan. Heel dikke kans dat t al meteen werkt. Het is voor autofabrikanten namelijk duurder om 2 verschillende draadbomen te maken, als gewoon in alle modellen dezelfde dashboard draadboom te maken, en door het toerentellerloze clustertje gewoon een paar draadjes die in de stekker zitten helemaal niet te gebruiken.
Ik geef je 99% kans dat t direct werkt en gewoon plug en play is. Je auto kan maximaal meer dan 6200 toeren, maar dit is het punt waarop hij zijn maximale vermogen aflevert. Hoeveel toeren hij precies mag / kan maken, geen idee. Maar verder als 6500 toeren jagen heeft al absoluut geen nut als je eenmaal weet dat ie daar toch niet meer vermogen meer maakt, en zn vermogen eerder afzwakt. Verder zal je wagentje vast een toerenbegrenzer hebben, waardoor je niet op de toerentalle komt die jou torretje de verdommenis in helpen.
Universeel tellertje met 11.000 toeren schaalverdeling zou ik dan ook niet doen, t ziet gewoon niet uit als je voluit loopt te planken en je trekt de naald amper tot de helft van de toerenteller. Daarbij vind ik t ook echt een onwijs lelijk, veel te opzichtig ding, waar ik zelf meer iemand van de 'clean look' ben. Maar dat is dan ook persoonlijk. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| J.Astroboy Starting Member
| Geregistreerd op: 1 Januari 2006 | Posts: 32 | Woonplaats: Eeklo |
|
Geplaatst: Zo 13 Aug 2006, 12:03 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb bij m'n ford escort 1.8TD een toerenteller van equus geplaatst. Had nog een plekje vrij in het dashboard. De voeding haalde ik van de schakelaar van de achterruitverwarming en het signaal voor de teller haalde ik met een kabelklemmetje van het kabeltje die van m'n krukassensor naar de ECU loopt... Dus daarvoor moet je enkel 1 kabeltje trekken vanuit het motorcompartiment naar je dashboard. Werkt prima bij me! |
|
Naar boven |
|
|
| Bactroban Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Juli 2006 | Posts: 105 | |
|
Geplaatst: Zo 13 Aug 2006, 21:34 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb inmiddels 2 dashboards gevonden.
Ik ga morgen even op pad om te kijken of ik wat kan scoren!
Ik neem aan dat ik als ik mijn dashboard omruil er niks kapot kan gaan!?
En hoe kan ik de km stand gelijk zetten? Ik wil het wel eerlijk houden uiteraard! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 13 Aug 2006, 22:13 Onderwerp: |
|
|
|
Als 't zo'n kabelaangedreven systeem nog is... Boormachine erop en draaien maar _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Bactroban Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Juli 2006 | Posts: 105 | |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 7:21 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Als 't zo'n kabelaangedreven systeem nog is... Boormachine erop en draaien maar |
He boormachine? |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 8:34 Onderwerp: |
|
|
|
en met st juttemes nog bezig zijn
Ik haal altijd het stangetje los, waar de standwielen mee vast zitten die de nummers rond draaien (verdikking eraf knippen).
Als je de tand wielen los hebt, kun je de nummers namelijk vrij draaien. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 9:20 Onderwerp: |
|
|
|
Voor Freestylers oplossing moet je het dash openmaken.
Als je dat toch al gaat doen kun je IMHO als de snelheidsmeter gelijk is
tussen de dashboards dat net zo goed van klokkenbak wisselen...
Of je monteert gewoon de andere en laat dat registreren in het
NAP-systeem bij een garagebedrijf. Heb ik ook gedaan toen ik
mijn analoge bak heb gewisseld naar een digitale in mijlen... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 9:25 Onderwerp: |
|
|
|
SaphireNX schreef: |
Voor Freestylers oplossing moet je het dash openmaken.
Als je dat toch al gaat doen kun je IMHO als de snelheidsmeter gelijk is
tussen de dashboards dat net zo goed van klokkenbak wisselen...
Of je monteert gewoon de andere en laat dat registreren in het
NAP-systeem bij een garagebedrijf. Heb ik ook gedaan toen ik
mijn analoge bak heb gewisseld naar een digitale in mijlen... |
Ook dat is natuurlijk een optie (de meter zelf uitwisselen tussen de 2)
sterker nog, dat zou ik zelfs aanraden. Dit omdat er nogal eens verschil kan zitten tussen de meters (motor afhankelijk wil de eind overbrenging nog wel eens verschillen). Als je de org snelheids meter houdt (mits die past uiteraard) heb je geen afwijkingen die je met een andere meter wel zou hebben. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Bactroban Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Juli 2006 | Posts: 105 | |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 14:33 Onderwerp: |
|
|
|
Is het trouwens mogelijk om het dashboard eruit te halen zonder het stuur eraf te halen?
En is het verantwoord om het stuur te demonteren?
Is hier nog een speciale manier voor of gewoon los draaien en weer vast klaar? |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 14:46 Onderwerp: |
|
|
|
Het is wel te doen, maar het stuur eraf maakt het allemaal een stuk makkelijker
Wat je moet doen:
Stuur zonder airbag:
naafkap eraf, moer los draaien (toeter wel eerst los stekkeren), knienen achter het stuur, en met een houten stok en hamer op de stuurstang rammen (hout om te voorkomen dat je de stuurdstang beschadigt)/
Of met de dopsleutel over de moer (terwijl die nog op de stang zit) dan beschadig je hem ook niet.
het stuur zit namelijk conisch op de as. Die moet er af schrikken
Stuur met airbag.
is goed te doen, maar aan te raden om te laten zitten. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Bactroban Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Juli 2006 | Posts: 105 | |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 14:55 Onderwerp: |
|
|
|
Geen airbags en toeters in de weg.
Airbag nee
toeter links bij knipperlicht hendel
Ik ga het eerst wel zonder stuur loshalen proberen dan, maar dacht dat ik het de vorige keer niet voor elkaar kreeg. |
|
Naar boven |
|
|
| Bactroban Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Juli 2006 | Posts: 105 | |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 21:44 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb er vandaag 1 opgehaald!
Zo zat hij erop...
Alleen nu wil ik mijn km stand bijstellen.
Wat is de tip?
Boormachine lijkt mij het beste gezien ik dan niks uit elkaar hoef te halen en er niks kapot kan gaan????
- Hoe moet ik het precies doen?
- Wat zijn de risico's?
- Hoe lang duurt het?
Maar het belangrijkste nog kun je dit zonder problemen omzetten of moet je dit laten registreren ergens? Of laten keuren of iets? |
|
Naar boven |
|
|
| Bactroban Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Juli 2006 | Posts: 105 | |
|
Geplaatst: Di 15 Aug 2006, 10:22 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb even een testrun gedaan.
Wat doet het wel:
- dashverlichting
- knipperlicht
- dimlicht lampje (stadslicht niet)
- brandstof (benzine) meter
Wat doet het niet:
- toerenteller
- tempmeter
- oil meter
Oorzaak:
Ik mis 1 kabel
Er zitten er bij de oude 4 op namelijk:
Wit
groen
blauw
geel
Bij de nieuwe met toerenteller zitten er 5 op:
wit
groen
blauw
geel
bruin
Aangezien ik wel temp lampjes heb als het helamaal mis is zeg maar vroeg ik mij af waarom de meters niet werken of is hier een logische verklaring voor?
Zou het eventueel toch te fixen zijn?
Temp sensoren etc.?
Of moet ik ergens een kabeltje doortrekken?
HELP! |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Di 15 Aug 2006, 10:26 Onderwerp: |
|
|
|
zitten de kabels wel op de juiste plek in de stekker?
En ff schema erbij pakken waar die bruine voor is.
Best kans dat wanneer je die aansluit, alles gewoon werkt. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Bactroban Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Juli 2006 | Posts: 105 | |
|
Geplaatst: Di 15 Aug 2006, 10:43 Onderwerp: |
|
|
|
Aha alleen het volgende probleem
De stekkers zijn als volgt ingedeeld:
5
6
8
9
10
Dus zijn niet uitwisselbaar.
Hoe kom ik er achter welk draadje voor wat is?:S |
|
Naar boven |
|
|
|
|