Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Kat vervanger

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Do 29 Jun 2006, 17:48    Onderwerp: Kat vervanger Reageer met quote

Ik heb even een paar vraagjes mbt een kat vervanger. Ik heb namelijk gehoord dat er bij mijn 318is nog wel wat vermogen bij komt zonder kat, zou dan volgens zeggen zelfs een e36 325i 24v eruit trekken (lijkt me sterk).

* Hoe zit het met het geluid? Word het geluid veel harder, want eigenlijk vind ik het geluid zoals het nu is wel goed.
* In welk toerenbereik wordt er vermogenswinst geboekt? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat hij vooral onderin wat rapper oppakt.
* Is een kat vervanger makkelijk te wisselen ivm apk, of mag hij gewoon blijven zitten bij een wagen uit '90?
* Waar in z-limburg en omstreken kan je het beste gaan voor een kat vervanger? Ik heb weleens van USA cars in m'stricht gehoord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Do 29 Jun 2006, 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

geluid zal zeke iets harder worden (afhankelijk van de rest van de uitlaat hoeveel)

toename zal over het hele bereik zijn, omdat die zen gassen sneller kwijt raakt.

Ja je mag de kat eronderuit laten bij een wagen van 90, wel zorgen dat ie aan de uitstoot voldoet.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Vr 30 Jun 2006, 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben vandaag nog een aantal onderdelen gaan ophalen bij de vorige eigenaar. Hij had ook nog een middendemper (e36 318is) + Sebring einddemper liggen en een e30 318is middendemper. Onder mij wagen ligt nu nog een e36 318is middendemper, maar ik ga de e30 demper er onder hangen omdat deze beter is (betere stroming van de gassen en geheel rvs).
Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om in plaats van de katalysator daar een middendemper die ik over heb te monteren. Of is dan de vermogenswinst weer beperkt?
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Vr 30 Jun 2006, 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik lees nu weer van meerdere kenners dat het verwijderen van de kat helemaal geen vermogen oplevert maar juist vermogen kost, tenzij je je motormanagement aanpast.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 30 Jun 2006, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dat ligt er maar net aan.

Als je de lambda sonde na de kat hebt zitten, kom je er niet onderuit en moet ie blijven zitten.

Zit je lambda ervoor, gewoon onderuit schroeven, geeft betere flow
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB