Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 21 Mei 2006, 18:12 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse, neem volgende keer ff je digitale filmcam mee... maken we ff n videotje 'Max show's the bunny who's boss' _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Zo 21 Mei 2006, 20:32 Onderwerp: |
|
|
|
Hahahahahahahahahahahahahahahah is toch lachuh dude! _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 21 Mei 2006, 22:05 Onderwerp: |
|
|
|
Jup, wordt dat filmpje ook _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 22 Mei 2006, 2:33 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
ik lees het allemaal al weer te laat...
Als t nu maandag geweest was dan was me dat beter uit gekomen eerlijk gezegd. Gezien dit t vrije weekend is van mn beppie. |
Laat Yordi nou een vrije maandag hebben Nou ja vrij, de mensen staan uit heel Limburg met projecten bij 'm in de rij
Quote: |
Dan ben je een stuk duurder uit dan alleen honen, een setje zuigerveren, vlakken van kop en een pakkingssetje. |
En hoeveel zou dit lijstje bij mekaar dan ongeveer kosten?
En is ahv zo'n compressietest ook beetje te overzien op wat voor termijn ik problemen moet verwachten? Want als ik voor een hoge kosten kom te staan en het risico dat 't misgaat is groot zal 'k toch ervoor moeten kiezen niet mee te gaan naar AMSE... 1x wegslepen daar was al duur genoeg
En over de deurbakken, zie andere topic _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Yordi Junior Member
| Geregistreerd op: 13 December 2005 | Posts: 184 | Woonplaats: zuid-limburg |
|
Geplaatst: Ma 22 Mei 2006, 11:01 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Maximus schreef: |
ik lees het allemaal al weer te laat...
Als t nu maandag geweest was dan was me dat beter uit gekomen eerlijk gezegd. Gezien dit t vrije weekend is van mn beppie. |
Laat Yordi nou een vrije maandag hebben Nou ja vrij, de mensen staan uit heel Limburg met projecten bij 'm in de rij
|
ik heb idd nog de nodige projecten liggen ja
heb je nog 'n pm gestuurd maximus.
groeten, yordi _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 22 Mei 2006, 11:06 Onderwerp: |
|
|
|
Zoals ik al zei, op het moment dat t je zuigerveren zijn zou ik de auto lekker direct laten staan tot ie gefixt is.
Dat lijstje, ik denk dat je zo rond de 500 euro moet denken, denk dat je daar een heel eind mee komt. Maar om het zeker te weten zal ik eerst een cilinder lektest moeten doen bij je, dan weet ik wát er mis is, en dan kan ik eens voor je gaan informeren bij t revisie bedrijf waar ik altijd kom.
Ook kan ik eens voor je vragen wat ze tellen voor een 'verjongingskuur'. In dat geval vervangen ze alle lagers, zuigerveren, pakkingen, keringen, slijpen ze je de klepzittingen opnieuw in, vervangen de klepsteelrubbers etc etc. De laatste keer dat ik dit heb laten doen voor iemand heeft dat geloof ik zo'n 1000 euro rond gekost, maar je hebt daarna wel een zo goed als 0km blok.
Waarom is dit zoveel goedkoper dan een volledige revisie? Als je blok nog geen schade aan de cilinderwanden heeft, en er is niet echt iets stuk zoals n gat in de zuiger, een kromme drijfstang, beschadigde krukas of iets in die trend, hoeven deze dure onderdelen niet vervangen te worden, hoeven geen overmaat zuigers geplaatst te worden, en hoeft er niet opgeboord te worden. Dit drukt de kosten aanzienlijk, zowel in arbeidsuren als in materiaal. Voorwaarde is dus wel dat je er bij bent alvorens er echt heftige schade is.
Bij de SX wilde ik toen ook zo'n verjongingskuur laten doen, maar volgens de man van een ander revisie bedrijf, waar ik normaal niet kom, en waar ik de auto achtergelaten heb voor een inwendig onderzoek, was dit alles niet nodig bij het blok en was het nog in perfecte staat. Achteraf bleek dat ie het blok niet eens van binnen heeft bekeken met een endoscoop, laat staan de kop gelicht zou hebben. Grote schade was het gevolg, en om die motor nog goed te krijgen gaat een prijskaartje zijn van 3500-4000 euro inclusief uit en weer inbouwen, omdat er nodig zijn:
- Slijpen van krukas
- Nieuwe lagerschalen
- 4 overmaat zuigers, en uitwegen ervan
- Nieuwe uitlaatkleppen (2 zijn er verbrand, 6 in belabberde staat)
- Nieuwe turbo / turborevisie
- Uitboren van cilinders
- Honen van cilinders
En dan nog de andere dingen die ook bij de verjongingskuur zitten.
Dus, wees slim, en wees er op tijd bij kan ik je als tip geven.
Over AMSE, als t echt niet anders zou kunnen, dan rijd je gewoon met mij mee, ben ook vaak genoeg met jou mee gereden. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 22 Mei 2006, 14:59 Onderwerp: |
|
|
|
Thx kerel!
Maximus schreef: |
Maar om het zeker te weten zal ik eerst een cilinder lektest moeten doen bij je, |
Kun jij dat zelf of bedoelde je bij dat revisiebedrijf? Zou niet weten wat er bij zo'n test allemaal komt kijken... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 22 Mei 2006, 15:51 Onderwerp: |
|
|
|
Vanavond eerst eens de compressie meten van zen tor.
Dan weten we gelijk al wat meer.
Als dat al niet in orde is, zijn of je zuigerveren of je klep(zitting)en gaar.
En dan ben je goedkoper uit met een ander blok dan met revisie. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Ma 22 Mei 2006, 16:05 Onderwerp: |
|
|
|
en mocht het zo zijn kerel dan wil ik ook nog wel een plekje vrij houden in de thundermobiel voor je. je komt hoe dan ook op amse!
Oh ja vandaag wezen shoppen
en morgen als het goed is komt de koppaking binnen een mooie nieuwe en originele opel pakking
even kijken of we dit weekend op de brug kunnen dan kan die gefikst worden en rijdt die dit weekend weer
kunnen we ook meteen bij jesse de undercar led kit vast maken.
moet echt we lgaan lukken om alles en dat is friso's auto en mijn gsi klaar te krijgen voor amse. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Laatst aangepast door ThunderBunny op Ma 22 Mei 2006, 16:42, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 22 Mei 2006, 16:37 Onderwerp: |
|
|
|
Niet alleen het ontbreken van vervoer is een probleem om op AMSE te geraken, als er hoge kosten aan herstelling/revisie verbonden zijn heb ik liever de auto zsm weer in orde dat ik er wel nog mee naar ITW en FTW kan, dan m'n geld uit te geven aan AMSE en nog langer zonder vervoer te zitten
Maar ik ga nog niks te hard roepen, eerst maar eens zien wat het is en dan kan ik gaan informeren voor mogelijkheden voor 'n ruilblokkie en kosten van een herstelling/revisie. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 22 Mei 2006, 18:52 Onderwerp: |
|
|
|
Freestyler schreef: |
Vanavond eerst eens de compressie meten van zen tor.
Dan weten we gelijk al wat meer.
Als dat al niet in orde is, zijn of je zuigerveren of je klep(zitting)en gaar.
En dan ben je goedkoper uit met een ander blok dan met revisie. |
Bij de compressie meting als een cilinder te weinig compressie heeft, dan flikker je wat olie door t bougiegat naar binnen en meet je de compressie opnieuw, is die dan ineens flink hoger dan zijn t de zuigerveren, anders zit t bij de kleppen.
Als het zn zuigerveren zijn hoeft t ook nog geen ramp te zijn, immers nog geen kantelende zuiger. Dus honen en nieuwe zuigerveren erin is dan afdoende. Dat hoeft de kop niet te kosten als we zelf voor we m naar t revisie bedrijf brengen zn zuigers en drijfstangen ff demonteren en de kop zelf lichten. Dan slepen naar revisie bedrijf, daar laten honen, nieuwe zuigerveren, drijfstangen en zuigers daar laten inzetten, en de rest zelf afmonteren. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| nielsg Starting Member
| Geregistreerd op: 13 Januari 2006 | Posts: 53 | |
|
Geplaatst: Ma 29 Mei 2006, 18:25 Onderwerp: |
|
|
|
nog geen nieuws?
gr niels _________________ at those who rock, I sallut you
''born to lose, live to win''motorhead |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 29 Mei 2006, 20:51 Onderwerp: |
|
|
|
Jawel, Jesse's blokje heeft netjes 10 bar compressie op cilinder 1 en 4, maar 2 komt met heel veel moeite op 9 bar, en cilinder 3 met pijn en moeite op 8 bar. Het is een zekere zaak dat het komt door de zuigerveren.
Woensdag ga ik met hem de revisie bedrijven in de regio af om te vragen wat het honen van de cilinderwanden kost, en rondvragen voor n setje nieuwe zuigerveren.
Tot die tijd houden we jullie weer even in spanning _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|