Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| jimmie Newbie
| Geregistreerd op: 6 Mei 2006 | Posts: 5 | |
|
Geplaatst: Za 6 Mei 2006, 11:42 Onderwerp: startknop |
|
|
|
Heeft er iemand ervaring met het installeren van een startknop (zoals de "ENGINE START" van een Honda S2000) ?
Moet er een relais tussen ?
Zoja, wat voor één ?
Alle info is welkom ;o) |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 6 Mei 2006, 12:28 Onderwerp: |
|
|
|
Een relais is wel verstandig, kun je een standaard autorelais voor gebruiken. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 6 Mei 2006, 15:31 Onderwerp: |
|
|
|
Weinig aan toe te voegen...
De drukknop vervangt de startstand van je contactslot, en normaal zit er een aparte schakelaar nog bij voor contact te maken (vaak zo'n vliegtuigschakelaar)...
Kwestie van de draden van het contactslot te verleggen, of indien je het contactslot ook functioneel wil houden draden bijleggen... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| jimmie Newbie
| Geregistreerd op: 6 Mei 2006 | Posts: 5 | |
|
Geplaatst: Zo 7 Mei 2006, 6:14 Onderwerp: |
|
|
|
OK met relais dus
Hoeveel A moet dit dan zijn ? |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 7 Mei 2006, 10:28 Onderwerp: |
|
|
|
Een standaard auto-relais is 30A, het startcircuit van de meeste auto's is afgezekerd
op 10 of 15A, dus is een standaard relais prima tegen die taak opgewassen... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| jimmie Newbie
| Geregistreerd op: 6 Mei 2006 | Posts: 5 | |
|
Geplaatst: Wo 10 Mei 2006, 17:17 Onderwerp: |
|
|
|
Ok die heb ik ondertussen, maar zit uiteraard met het volgende probleem, namelijk aansluiten
Der zitten 5 aansluitpunten op de relais met cijfers 30 85 86 en 2 keer 87 wat moet ik hiermee aanvangen ik snap er geen ****** van |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 10 Mei 2006, 17:25 Onderwerp: |
|
|
|
de kabel die van je contactslot komt (van de startmotor) wordt aangesloten op 87
En voor de startknop van de geschakelde + naar de startknop, en van de startknop naar 30, 85 aan de massa.
kleine wijziging!
86 aansluiten op de B+ of C+ (afzekeren op 16A!)
Anders doet ie nog niets _________________ Ride to be original, try to be unique.
Laatst aangepast door Freestyler op Do 11 Mei 2006, 20:47, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 10 Mei 2006, 22:52 Onderwerp: |
|
|
|
Weet je wel zeker dat je dit zelf wilt doen???
Electra is iets waar je IMHO van moet weten
wat je doet en er anders moet afblijven... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| jimmie Newbie
| Geregistreerd op: 6 Mei 2006 | Posts: 5 | |
|
Geplaatst: Do 11 Mei 2006, 20:12 Onderwerp: |
|
|
|
bedankt Freestyler !!
SaphireNX, als jij het liever doet ben je welkom hoor |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 11 Mei 2006, 20:48 Onderwerp: |
|
|
|
kleine wijziging (zie boven) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 11 Mei 2006, 21:48 Onderwerp: |
|
|
|
Je gaf aan 2 pinnen 87 te hebben: dit zijn 87 (buitenkant) en 87a (in 't midden).
De 87 moet je hebben, 87a werkt nl. precies andersom (contact met 30 wordt niet gemaakt, maar onderbroken wanneer relais gevoed is) _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 12 Mei 2006, 5:53 Onderwerp: |
|
|
|
Euh sjit, men post teveel gewijzigd (stond er namelijk ook in ) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| jimmie Newbie
| Geregistreerd op: 6 Mei 2006 | Posts: 5 | |
|
Geplaatst: Ma 15 Mei 2006, 17:17 Onderwerp: |
|
|
|
Freestyler
Heb me afgelopen weekend nog eens aan de bedrading van de startknop/relais gewaagd, en ik snap dit nog niet helemaal:
"En voor de startknop van de geschakelde + naar de startknop"
en wat de kleine wijziging betreft , wat is de B+ of C+
Sorry voor de vele vragen maar dit is dus echt niet mijn specialiteit |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 15 Mei 2006, 17:42 Onderwerp: |
|
|
|
geschakelde + en C+ zijn gelijk.
Dat is de spanning die je hebt wanneer je de sleutel in het contact slot omdraait
B+ is spanning rechtstreeks van de accu.
Betekend dus gewoon dat je een draad moet trekken vanaf een draad die pas spanning heeft op het moment dat je de sleutel omgedraaid hebt, naar de startknop. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
|
|