Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Startknop

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jimmie
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 6 Mei 2006
Posts: 5
PostGeplaatst: Za 6 Mei 2006, 11:42    Onderwerp: startknop Reageer met quote

Heeft er iemand ervaring met het installeren van een startknop (zoals de "ENGINE START" van een Honda S2000) ?
Moet er een relais tussen ?
Zoja, wat voor één ?
Alle info is welkom   ;o)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 6 Mei 2006, 12:28    Onderwerp: Reageer met quote

Een relais is wel verstandig, kun je een standaard autorelais voor gebruiken.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 6 Mei 2006, 15:31    Onderwerp: Reageer met quote

Weinig aan toe te voegen...
De drukknop vervangt de startstand van je contactslot, en normaal zit er een aparte schakelaar nog bij voor contact te maken (vaak zo'n vliegtuigschakelaar)...
Kwestie van de draden van het contactslot te verleggen, of indien je het contactslot ook functioneel wil houden draden bijleggen...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jimmie
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 6 Mei 2006
Posts: 5
PostGeplaatst: Zo 7 Mei 2006, 6:14    Onderwerp: Reageer met quote

OK met relais dus  Very Happy
Hoeveel A moet dit dan zijn ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 7 Mei 2006, 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

Een standaard auto-relais is 30A, het startcircuit van de meeste auto's is afgezekerd
op 10 of 15A, dus is een standaard relais prima tegen die taak opgewassen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jimmie
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 6 Mei 2006
Posts: 5
PostGeplaatst: Wo 10 Mei 2006, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ok die heb ik ondertussen, maar zit uiteraard met het volgende probleem, namelijk aansluiten  Confused  
Der zitten 5 aansluitpunten op de relais met cijfers 30 85 86 en 2 keer 87 wat moet ik hiermee aanvangen ik snap er geen ****** van Embarassed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Wo 10 Mei 2006, 17:25    Onderwerp: Reageer met quote

de kabel die van je contactslot komt (van de startmotor) wordt aangesloten op 87

En voor de startknop van de geschakelde + naar de startknop, en van de startknop naar 30, 85 aan de massa.

kleine wijziging!
86 aansluiten op de B+ of C+ (afzekeren op 16A!)

Anders doet ie nog niets Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.


Laatst aangepast door Freestyler op Do 11 Mei 2006, 20:47, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 10 Mei 2006, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Weet je wel zeker dat je dit zelf wilt doen???

Electra is iets waar je IMHO van moet weten
wat je doet en er anders moet afblijven...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jimmie
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 6 Mei 2006
Posts: 5
PostGeplaatst: Do 11 Mei 2006, 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt Freestyler !!

SaphireNX, als jij het liever doet ben je welkom hoor  Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Do 11 Mei 2006, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

kleine wijziging (zie boven)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 11 Mei 2006, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Je gaf aan 2 pinnen 87 te hebben: dit zijn 87 (buitenkant) en 87a (in 't midden).
De 87 moet je hebben, 87a werkt nl. precies andersom (contact met 30 wordt niet gemaakt, maar onderbroken wanneer relais gevoed is)
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 12 Mei 2006, 5:53    Onderwerp: Reageer met quote

Euh sjit, men post teveel gewijzigd (stond er namelijk ook in  Embarassed )
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
jimmie
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 6 Mei 2006
Posts: 5
PostGeplaatst: Ma 15 Mei 2006, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler
Heb me afgelopen weekend nog eens aan de bedrading van de startknop/relais gewaagd, en ik snap dit nog niet helemaal:
"En voor de startknop van de geschakelde + naar de startknop"
en wat de kleine wijziging betreft , wat is de B+ of C+   Embarassed  Question
Sorry voor de vele vragen maar dit is dus echt niet mijn specialiteit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 15 Mei 2006, 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

geschakelde + en C+ zijn gelijk.

Dat is de spanning die je hebt wanneer je de sleutel in het contact slot omdraait

B+ is spanning rechtstreeks van de accu.


Betekend dus gewoon dat je een draad moet trekken vanaf een draad die pas spanning heeft op het moment dat je de sleutel omgedraaid hebt, naar de startknop.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB