Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Probleem met mijn Hifonics serie VIII Juno.
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 4 Mei 2006, 14:03    Onderwerp: Probleem met mijn Hifonics serie VIII Juno. Reageer met quote

Heb al n tijdje mn beetje ICE in de auto zitten, wat me uitstekend bevalt!

Maar nu een probleempje, sinds deze week heeft mn install ergens last van, als ik n tijdje lekker hard muziek heb lopen draaien, dan krijg ik na n half uurtje ofzo ineens storing in mn geluid, dan gaat t kraken, valt t weg en komt t weer terug en dat soort onzin. Alsof n kabel stuk is zeg maar, maar dat is t niet... Ik gooi mn install dan uit, en na 10 minuten wil ie weer al te graag.

Mijn vermoede is dat de versterker te heet wordt. Klopt dit? En wat kan ik hier tegen doen? Of moet ik mij erbij neer leggen dat mijn ampje niet constant voluit kan lopen blazen? Sad Bedoel, zo hard kan t al niet, dus als ik t vermogen DAT ie heeft al niet meer kan gebruiken constant... dan baal ik toch wel best erg.

GreetZ,
Max

PS: Desnoods ga ik koelblokken uit oude versterkers en video's slopen en plak ik al die koelblokken op de amp...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Do 4 Mei 2006, 16:08    Onderwerp: Reageer met quote

Zou een temperatuur probleem kunnen zijn, maar hoeft niet persé. Door de warmteontwikkeling wordt de interne weerstand na een tijdje blazen ook wat hoger, dus daar zou het ook kunnen zitten... Speelt ie gewoon op 4 Ohm, of op een lagere weerstand (waardoor die extra op zijn b@llen krijgt) ? En is je voeding en massa (liefst gemeten) goed ? Doet ie 't wanneer motor uitataat of met draaiende motor?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 4 Mei 2006, 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

En ligt ie op 'n plek waar ie z'n warmte ook beetje kwijt kan?
Binnenkort maar eens ff de multimeter erop komen hangen Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 4 Mei 2006, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Op hoeveel ohm speelt die op 4 of 2 ohm?
mijn gemeni 8 heeft altijd op 2 ohm gedraait en zoals je zelf wel weet van events kon die zonder probleem met 38 graden buiten uren lang op vol vermogen spelen zonder in protect te gaan,
hifonics hebben gewoonweg bijna geen thermische problemen omdat ze bij alle versterkers gebruik maken van oversized koelblokken.(tis amerikaans! Wink hahahahah ) Heb het vermoeden dat er dan ergens iets  los is of slecht contact is in de amp.
ik kom wel eens langs mag je de gemeni uitproberen.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 4 Mei 2006, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wou al zeggen, een los contact bij je rechter compo zou heeeel goed kunnen.... Maarten vroeg me maandag nacht op de terugweg naar Voerendaal of het normaal is dat bij die 323tjes de ramen zo slecht naar beneden willen.... Rolling Eyes In het vervolg even iedereen die instapt informeren.

En bij deze..

- Ga je bij maximus op de bijrijdersstoel van z'n 323 zitten, denk er dan aan dat z'n speakers zo 'groot' zijn dat het raam niet helemaal open kan -

Zo, das deruit. Enne, verder suc6 met problem solving, elektro is nie mijn sterkste kant, maar misschien ligt het wel aan een te lage accuspanning Question
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 5 Mei 2006, 7:55    Onderwerp: Reageer met quote

Mocht het een temp probleem zijn, schroef er dan gewoon een CPU cooler op, krijgt ie ook nog eens extra koeling. is 5 min werk (wel aansluiten op de remote)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 5 Mei 2006, 9:15    Onderwerp: Reageer met quote

focusR schreef:
Zou een temperatuur probleem kunnen zijn, maar hoeft niet persé. Door de warmteontwikkeling wordt de interne weerstand na een tijdje blazen ook wat hoger, dus daar zou het ook kunnen zitten... Speelt ie gewoon op 4 Ohm, of op een lagere weerstand (waardoor die extra op zijn b@llen krijgt) ? En is je voeding en massa (liefst gemeten) goed ? Doet ie 't wanneer motor uitataat of met draaiende motor?


Kanaal 1 en 2 spelen in 4 ohm, kanaal 3 en 4 in 2 ohm (gebrugde sub). De versterker is echter wel 2 ohm stabiel. De voeding en massa kunnen beter (lees dikker), maar zijn wel zuiver. Hij doet het zowel met draaiende als stilstaande motor. Waarom ik denk dat het een hitte probleem is is dat t gebeurd sinds het weer zo lekker wordt.

Jesse schreef:
En ligt ie op 'n plek waar ie z'n warmte ook beetje kwijt kan?
Binnenkort maar eens ff de multimeter erop komen hangen


Hij hangt nu onder de MDF hoedenplank, nu heb ik een vaag vermoeden dat dat niet zo oké is als ik het vermoed had, want volgens mij houd het MDF de hitte die de amp afgeeft aan de bodem te goed vast. Ben dus van plan een soort spacers ertussen te plaatsen, zodat de bodem van de amp niet meer tegen het MDF komt. In het MDF een extra gat wil ik maken, en daar een PC fan in monteren, zodat ie de warme lucht tussen het MDF en bodem van de amp weg zuigt. Hopelijk wordt dat dan afdoende.

ThunderBunny schreef:
Op hoeveel ohm speelt die op 4 of 2 ohm?
mijn gemeni 8 heeft altijd op 2 ohm gedraait en zoals je zelf wel weet van events kon die zonder probleem met 38 graden buiten uren lang op vol vermogen spelen zonder in protect te gaan,
hifonics hebben gewoonweg bijna geen thermische problemen omdat ze bij alle versterkers gebruik maken van oversized koelblokken.(tis amerikaans! Wink hahahahah ) Heb het vermoeden dat er dan ergens iets  los is of slecht contact is in de amp.
ik kom wel eens langs mag je de gemeni uitproberen.


Speelt dus voor de ene helft op 4 ohm, en de andere helft op 2 ohm. Over het idee van die Gemini, right on! Ik kom volgende week langs, moeten we wel ff n plek afspreken in Geleen die ik weet te vinden, want bij dat doolhof vind ik die straat van jou nog niet zo snel geloof ik!  Very Happy  (max mist zn Becker Traffic Pro headunit Crying or Very sad ).

Longbow schreef:
Ik wou al zeggen, een los contact bij je rechter compo zou heeeel goed kunnen.... Maarten vroeg me maandag nacht op de terugweg naar Voerendaal of het normaal is dat bij die 323tjes de ramen zo slecht naar beneden willen....  Rolling Eyes  In het vervolg even iedereen die instapt informeren.

En bij deze..

- Ga je bij maximus op de bijrijdersstoel van z'n 323 zitten, denk er dan aan dat z'n speakers zo 'groot' zijn dat het raam niet helemaal open kan -

Zo, das deruit. Enne, verder suc6 met problem solving, elektro is nie mijn sterkste kant, maar misschien ligt het wel aan een te lage accuspanning  Question


Gelukkig heb ik 'stops' gemaakt op de rail van t raam, even 2 schroeven in gezet zodat t raam daarop komt in plaats van op mn compo. Dat was toen gelukkig ook al.

De accuspanning is dik in orde, zowiezo met draaiende motor, want dan levert de dynamo meer dan genoeg vermogen om zonder krimp de accu bij te laden en nog n extra amp te voeden.

Over dat niet goed met electro... och gozer, ik ook niet zo super, maar we leren gaandeweg Wink

Freestyler schreef:
Mocht het een temp probleem zijn, schroef er dan gewoon een CPU cooler op, krijgt ie ook nog eens extra koeling. is 5 min werk (wel aansluiten op de remote)


Idd, ik was van plan om met wat PC fans een warmte afvoer te maken, om de warmte die tussen hoedenplank en amp gaat zitten weg te voeren.
_________________


Laatst aangepast door Maximus op Za 6 Mei 2006, 10:35, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Vr 5 Mei 2006, 12:00    Onderwerp: Reageer met quote

max heb je niet ergens een digi thermometer dan meet de temp eens weet je het zeker.
en doolhof mijn stekkie is heel makkelijk te vinden!  Rolling Eyes  Wink
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 5 Mei 2006, 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik het goed begrijp hangt je amp ondersteboven?

Miisschien is dat wel deel van je probleem; dat nu de
warme luchtstroom intern en extern niet optimaal is en
dat de afgegeven warmte ipv weggaat de rest van de
koelvinnen opwarmt...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Vr 5 Mei 2006, 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Zelfs in dat geval mag die dat niet doen wat ik begrijp is dat hij niet in protect slaat.
maar gewoon raar doet.
Voor de zekerheid slaat die dan in protect max? Dus dat je de amp even uit moet zetten en daarna weer aan of hoeft dat niet in het laaste geval ligt het niet aan de temp dan slaat die in protect en moet ook het rode ledje gaan branden.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Vr 5 Mei 2006, 16:14    Onderwerp: Reageer met quote

lso contact => kortsluitig => protect zoals jesse zij even de multimeter er op hangen.
als hij te warm word zou ik raar vinden aangezien die coolig daar tog voor gemaakt is. anders even openleggen en zo laten spelen en zien of het opgelost is
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 5 Mei 2006, 17:53    Onderwerp: Reageer met quote

Multimeter bedoelde ik om alles te meten, kan er ook de temperatuur mee meten Very Happy
Als ie plat op MDF ligt, of op een hoop jassen bij wijze van spreken, zal de warmte niet goed weg kunnen. MDF houdt het vast, en kleding of stoffen isoleren.
Je idee met "spacers" heb ik zelf ook toegepast ipv direct tegen het MDF, want ook die Helix van mij wordt met z'n 4x70W RMS al behoorlijk heet.
Met 2 PC fannetjes een goeie luchtcirculatie regelen is altijd een goeie zaak, eentje laag richting versterker blazen en eentje hoog aan andere kant hete lucht afvoeren. Als je ze door de remote laat schakelen wel altijd een relais gebruiken!

En over die spacers, ik heb lange schroeven gebruikt en op die schroeven tussen versterker en MDF een stukje dunne zinkbuis geschoven, en daar overheen een stukje 10mm˛ kabelisolatie voor 't zicht Wink






_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 6 Mei 2006, 0:17    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:
Als ik het goed begrijp hangt je amp ondersteboven?

Miisschien is dat wel deel van je probleem; dat nu de
warme luchtstroom intern en extern niet optimaal is en
dat de afgegeven warmte ipv weggaat de rest van de
koelvinnen opwarmt...


Jup, hangt ondersteboven inderdaad, onder de hoedenplank geschroeft.

ThunderBunny schreef:
Zelfs in dat geval mag die dat niet doen wat ik begrijp is dat hij niet in protect slaat.
maar gewoon raar doet.
Voor de zekerheid slaat die dan in protect max? Dus dat je de amp even uit moet zetten en daarna weer aan of hoeft dat niet in het laaste geval ligt het niet aan de temp dan slaat die in protect en moet ook het rode ledje gaan branden.


Niet meteen in elk geval... hij gaat eerst n flinke tijd raar doen, en dan misschien wel, want uiteindelijk valt heel t geluid weg, moet ik m 10 seconde uit zetten en dan wil ie weer, maar stoort ie vrijwel meteen weer tenzij ik m ff de tijd geef. Laat ik m dan n 10 minuten uit, en zet m dan weer aan, dan kan ik weer lekker blazen, en blijft ie ook weer n flinke tijd zuiver.

Heb niet gecheckt op rode lampjes, maar volgens mij heeft ie ook maar 1 lampje, en dacht dat die was om aan te geven of t aparaat aan of uit is.

vlokman schreef:
lso contact => kortsluitig => protect zoals jesse zij even de multimeter er op hangen.
als hij te warm word zou ik raar vinden aangezien die coolig daar tog voor gemaakt is. anders even openleggen en zo laten spelen en zien of het opgelost is


Los contact lijkt me vreemd, omdat zelfs als de wagen stil staat, niet rammelt of niks, t altijd over gaat als ik m n paar minuten rust geef en dan pas na n tijdje blazen weer begint met storen. Los contactje zou ik dan bij drempels, bochten en dat soort dingen meer moeten merken lijkt me, in elk geval niet gebonden aan tijd.

jesse schreef:
Multimeter bedoelde ik om alles te meten, kan er ook de temperatuur mee meten  
Als ie plat op MDF ligt, of op een hoop jassen bij wijze van spreken, zal de warmte niet goed weg kunnen. MDF houdt het vast, en kleding of stoffen isoleren.
Je idee met "spacers" heb ik zelf ook toegepast ipv direct tegen het MDF, want ook die Helix van mij wordt met z'n 4x70W RMS al behoorlijk heet.
Met 2 PC fannetjes een goeie luchtcirculatie regelen is altijd een goeie zaak, eentje laag richting versterker blazen en eentje hoog aan andere kant hete lucht afvoeren. Als je ze door de remote laat schakelen wel altijd een relais gebruiken!

En over die spacers, ik heb lange schroeven gebruikt en op die schroeven tussen versterker en MDF een stukje dunne zinkbuis geschoven, en daar overheen een stukje 10mm˛ kabelisolatie voor 't zicht


Zo was ik het ook van plan om spacers te maken idd, morgen eens even kijken, moet in principe zo gepiept zijn.

@bunny: Ik zal mn best gaan doen je crib terug te vinden Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Za 6 Mei 2006, 5:23    Onderwerp: Reageer met quote

Zeg dat niet te hard ik had laast ook het probleem dat  afentoe mijn amp in procetie ging kreeg je even een harde pieptoon en in protectie en een tijd er na weer goed weer een tijd er na slecht enz.
Bleek een woofer van de compo minimaal contact te maken. en soms dus kortsluiting.vooral als de amp voluitspeelde,
Waar dit soort klachten ook door kunnen komen is bekabeling.
kom komende week maar eens naar mij toe mikken we mijn amp er eens in.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Za 6 Mei 2006, 8:03    Onderwerp: Reageer met quote

Test 'm eens als ie niet ondersteboven en vrij in de ruimte ligt  Wink .
Had namelijk ooit ook een ampje uit de VIII serie, en dat ding kon ook
tevens als bakplaats fungeren, dus wat mij betreft staan de bekend als hoogovens.
daarnaast kun je uiteraard ook even testen wanneer er een leuke fan over de koelribben blaast. heb je het probleem dan niet, dan weet je dat het in elk geval zeker aan de temp ligt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB