Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Wat vinden jullie
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
toledoke
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 28 April 2006
Posts: 12
Woonplaats: lichtervelde
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 15:09    Onderwerp: wat vinden jullie Reageer met quote

ik rij met een seat toledo van 99 en ben van plan om mijn wagen te gaan tunen maar ik heb nog een vraag over mijn muziek instalatie
ik zou een setje van het merk rockford fosgate maar wat vinden jullie daar van ?
is het goed kwaliteit voor en redelijk prijs of zou je voor iets anders gaan Question
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 15:17    Onderwerp: Reageer met quote

Wat heet een redelijke prijs?
Voor zover mij bekend is het geen goedkoop spul, maar als je vermogen wil zit je bij Rockford Fosgate zeker aan het juiste adres!

Ik zou voor iets anders gaan, maar da's puur en alleen omdat ik niet voor vermogen ga maar voor zo goed mogelijke geluidskwaliteit.
Het hangt dus puur af van wat jouw eisen van een systeem zijn. Moet het enkel mooi klinken, moet het hard gaan én mooi klinken, alleen hard gaan of zelfs extreem hard gaan? Laughing
En niet onbelangrijk ook, wat is het budget dat je eraan wil besteden?

Als je daar een idee van hebt is het een kwestie van veel merken binnen jouw budget gaan beluisteren en op basis van hun klank en mogelijkheden keuzes maken en andere schrappen. En daar kun je even mee bezig zijn, er is heel veel verschillend spul te koop en je kunt beter alles een keer teveel gehoord hebben dan meteen op goed geluk bij de eerste alles meenemen.

Twijfel je na luistersessies nog of je houdt een paar keuzes over en zoekt nog aanvullende informatie of gebruikerservaringen kunnen we er misschien beter mee helpen! Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

rockford is bij mijn weten ook niet goedkoop.
kwaliteit wel.
maar als je tog prijsafhankelijk wil gaan werken even bij de ice boer binnenspringen en een budget zeggen. hij zal je wel voorthelpen en verschillende installs voorschrijven en zoals jesse zegt. dan kun je gebruikservaringen (zoals er op het internet genoeg te verkrijgen zijn) beginnen lezen
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
toledoke
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 28 April 2006
Posts: 12
Woonplaats: lichtervelde
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 15:50    Onderwerp: Reageer met quote

ok zal ik eens doen maar ik denk dat mijn budget tussen de 2000 en 3000 euro ligt maar voor die prijs wil ik ook graag twee schermpjes vooraan in de hoofdkusens die via een dvd vooraan bestuur baar zijn

en nog een vraag ik zou in mijn koffer een paneel willen steken die hyrolies omhoog en naar omlaag gaat gaat dat zonder een compressor dat is een van de uitwerkingen

een ander

ik zou op een of andere manier met water willen werken is dat mogelijk en hoe doe je dat het best
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 16:45    Onderwerp: Reageer met quote

voor dat bedrag kan ik je een hele instal leveren van soundstream, polk, visonik, hifonics.
RF zal je net moetten kunnen halen maar denk dat je dan toch rond een 3500 euries uit komt. HU compo's voor en achter, subbie, ampjes en schermpjes moet je hier eens kijken goede kwaliteit en redelijke prijzen http://www.kt-shop24.de/
een hydraulisch systeen heb je ten alle tijden een hydraulische pomp en resevoir voor nodig.
met water werken kan je zeker doen ga ik zelf binnenkort ook wat mee doen zorgen dat alles waterdicht is en dat het alleen werkt als je stilstaat om te showen bv.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ik werk alleen met water als ik 'm poets Laughing
Maar idd heel belangrijk dat alles goed waterdicht is, je wil immers geen water bij je electrische apparatuur hebben!

Hydraulisch gaat alleen met een pomp ja, ik denk dat je beter iets kan proberen met servomotortjes... Die zijn heel compact en kunnen toch ook best wat kracht leveren... Als je er een goeie overbrenging bij gebruikt moet dat zeker lukken!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
toledoke
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 28 April 2006
Posts: 12
Woonplaats: lichtervelde
PostGeplaatst: Za 29 Apr 2006, 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

ik zoek nog iets om het water rond te sirculeren
ik had namelijk het volgende gedacht:
in de koffer lang de rechter kant en linkerkant een waterval of iets in die aard te makken maar het water reservoir daarvoor zit in de bodem van de koffer dat is in een stuk maar nu moet ik nog dat water zien rond te krijgen aan elke zijde en ik weet niet goed in welk materiaal ik dat moet maken maar de buitenkant moet in plexie zijn heben jullie nog idieen of op merkingen

groetjes toledoke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
toledoke
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 28 April 2006
Posts: 12
Woonplaats: lichtervelde
PostGeplaatst: Za 29 Apr 2006, 14:31    Onderwerp: Reageer met quote

ik had al gedacht aan een pompje voor een visbak maar dat werkt op 220 v en zou er twee nodig hebben ik weet niet of dat dat gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 29 Apr 2006, 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

Je zult inderdaad een pomp nodig hebben ja!
Ga eens kijken of je iets kunt met pompen van waterkoelingsystemen voor computers, ik weet 't niet zeker maar ik vermoed dat die normaal op de computervoeding aangesloten zullen zijn en dan zouden ze dus op 12V werken.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
toledoke
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 28 April 2006
Posts: 12
Woonplaats: lichtervelde
PostGeplaatst: Za 29 Apr 2006, 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt alvast voor het kijken

toledoke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Za 29 Apr 2006, 17:46    Onderwerp: Reageer met quote

waarom moeilijk doen als het makkelijk kan neem gewoon een pompje van de ruitesproeier van een auto! even naar de sloop en voor een paar euries ben je klaar.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 29 Apr 2006, 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

ThunderBunny schreef:
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan neem gewoon een pompje van de ruitesproeier van een auto! even naar de sloop en voor een paar euries ben je klaar.

Probleem is alleen dat die dinge niet echt veel opbrengst hebben
EN niet geschikt zijn om lang te laten lopen, dan worden ze te
heet omdat ze eigenlijk ondergedimensioneerd zijn...

En echt stil zijn ze ook niet, Jesses idee lijkt mij dan ook veel beter,
want PC-spul is al stil omdat je daar een hele dag naast moet kunnen zitten...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
toledoke
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 28 April 2006
Posts: 12
Woonplaats: lichtervelde
PostGeplaatst: Di 2 Mei 2006, 16:29    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat het gaat lukken met pompjes van een visbak maar dat moet ik nog uitzoeken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 2 Mei 2006, 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

De pompjes op zich zijn er geschikt voor, maar zoals je zelf al zei werken die op 220V (dus extra omvormer nodig)...
Volgens mij als die waterkoeling pompjes op 12V kunnen het gemakkelijker is, het principe van de pompjes zal niet veel anders zijn Wink

Ben erg benieuwd wat je ervan gaat maken, gaat zo te horen wel iets bijzonders worden Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Di 2 Mei 2006, 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hoop dan wel dat je het héééél goed gaat afdichten, want je wilt niet dat je dikke sub bij hoog volume je watercirculatie kapot trilt en er water door de kofferbak gaat schudden, want dan kun je t schudden... Smile
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB