Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Wie is er een beetje thuis in de wet? :(
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 12 Apr 2006, 20:36    Onderwerp: Wie is er een beetje thuis in de wet? :( Reageer met quote

Me toch net wat gebeurd...

Zit je ff lekker met n maat in de shop, en wilt naar huis. Om de parkeerkosten te besparen heb je je ff door je bep met je eigen auto laten afzetten, en belt haar dus op dat je weer naar huis wilt, mits zij je op wil halen Laughing .

Affijn, tel gaat bij mij "ik is er", dus zeg ik "mooi, ik kom".

Kom buiten waar Bren heel keurig de auto aan de kant van de weg (parkeren alleen voor vergunninghouders) met lopende motor, brandende lampen, en alarmlichten aan staat te wachten, en inmiddels over de pook naar de bijrijderskant geklommen is zodat ik mn hok naar huis  kan loodsen...

Komt er net op dat moment parkeerbeheer aan... "Meneer, willen we even wachten?!". Dus antwoord ik netjes "Tuurlijk, was t probleem?"
Nou ik mocht daar dus niet parkeren, dus leg die knoepgans uit dat ik daar niet geparkeerd had, maar mn beppie me was komen halen en net overgekropen was zodat ik verder kon rijden. Dus dat t alleen instappen/uitstappen was, en dat is in die straat niet verboden.

Zegt meneer "Oh dus je vriendin zat al in de auto?", dus ik antwoord bevestigend... "Nou, ik geef je lekker toch een boete"... t duurt ff voor t tot me door wil dringen, en t schiet nog n keer in herhaling door mn hoofd "lekker toch een boete...?" Hmzzzz  Think  "Meneer waar mag dat in godsnaam op slaan, ik doe niets dat tegen de wet is!". Maar hij legde uit, dat er erg veel klachten kwamen over ons 'blowvolk' (BLOWVOLK?! WAT THE f*** IS DAT NOU? Dat zeg je toch niet tegen iemand?!) en hij me daarom toch ging bekeuren. Op dat moment zei ik dus: "Je doet je best maar, ik ben er vandoor. Op deze onzin ga ik niet eens in  Speak to the hand  ". En hij verteld mij dat als ik wegrijd ik een GROTE PROBLEEM heb. Nou prima, zeg ik, vertel mij maar eens wat ik dan voor probleem heb met jou... en hij vertelde me dat ie dan politie belde, en ik dan met hun mee zou moeten... nou prima dacht ik, en zei "je doet maar wat je niet laten kan" en wil net mn motor starten maar Bren ritst net voor mij de sleutels van t contact, die man nog moeilijker aan t doen... ik op t punt van   #Cussing out  #Sniper  Shoot

DUDE.... IK!!!! ..... STA!!!.... HIER!!!!!.... NIET!!!! ....... G E P A R K E E R D ! ! ! ! d'oh!

Geeft me de bon dus ik heb die uit zn jatten gegrist en met flink wat wielspin weggetrokken waarop die kloio zich zo de tyfus schrikt dat ie 2 meter opzij jumpt.

Nog langs t bureau gescheurd, uit kwaadheid met piepende banden gestopt op dat bureau, waar ze vervolgens mn frustratie begrepen en ik weer wat tot bedaren kwam. 50 euro boete! Maar goed, ze kunnen daar niets voor me doen, wat de aardige agente mevrouw wel voor me wilde doen, was opzoeken waar de boete voor uitgeschreven stond, en dat was voor parkeren in een straat met bord E1 (wat staat voor verboden te parkeren), met straatnaam dr bij. Ben ik terug gereden omdat ik vrijwel zeker ben dat er zo'n bord niet eens in die straat staat, en inderdaad, in heel die straat: GEEN ZO'N BORD!! Wel een bord "Parkeren voor vergunninghouders", en dat is bord E10.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Wo 12 Apr 2006, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

wat je moet doen is de prent ff afwachten, daar beroep tegen tekenen

En duidelijk vermelden dat je motor liep, de alarmlichten aanstonden, lampen aan.

En dat valt bij de wet NIET onder parkeren.
Morgen ook gelijk een kalcht indienen tegen die beheerder. Wegens machts misbruik, onverschilligheid, en vak onbekwaamheid.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Wo 12 Apr 2006, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

we hebben het er vrijdag wel precies over.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 12 Apr 2006, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Sgoed man...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 12 Apr 2006, 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

Wat Freestyler zegt klopt, wat je deed valt niet onder parkeren. Daarom is er ook een verschil tussen parkeerverbod en stopverbod.
Alleen weet ik niet of op vergunninghouders' parkeerplaatsen voor anderen een parkeerverbod geldt, of zelfs een stopverbod. In dat laatste geval ben je hoe dan ook de l*l (Mtricht is echt een ramp geworden om nog ergens te geraken).

Nu moet je gewoon wachten tot je de prent krijgt en dan meteen in beroep gaan door te schrijven naar de officier van justitie.
En als ik je nog een tip mag geven kun je best aangetekend schrijven. Kost wel wat, maar indien je het niet doet willen dat soort brieven nog wel eens verdwijnen.
Betaal iig niet, dat hoef je niet te doen totdat de officier van justitie zijn uitspraak gedaan heeft!
Is die nog steeds negatief en je wil in hoger beroep wordt 't moeilijker en zul je toch eerst moeten betalen...

Volgende keer kun je 'm misschien beter voor zijn en zelf de politie bellen als je nog ter plaatse staat en weet dat ie verkeerd bezig is.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Wo 12 Apr 2006, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

shith hey das wel een echte mierenneuker gewoon in beroep gaan als je meer info wilt over wie er gelijk heeft plaats dan dit verhaal op flitsservice.nl die hebben daar jurosten die je helpen er mee  maar dit kan volgens mij ook niet parkeren is de auto onbeheerd achter laten!
suc6 dude.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Do 13 Apr 2006, 6:09    Onderwerp: Reageer met quote

Parkeren is als de auto staat met uitgeschakelde motor.

Zolang de motor loopt, (iemand er bij of niet) valt het gewoon niet onder parkeren. Maar onder laden lossen, en dat mag in een vergunningszone dus wel gewoon.

Er staat ook niet voor niets parkeren voor vergunning houders  Wink

me is on a roll  Twisted Evil
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
tecra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 10 Oktober 2005
Posts: 52
Woonplaats: Lanaken
PostGeplaatst: Do 13 Apr 2006, 7:43    Onderwerp: Reageer met quote

ach zucht ... heb ook zo'n aanvaring gehad met de nederlandse politie... ik vertrek net op het werk en ze geven me een boete voor bewasemde ruiten omdat ze me op iets anders niet konden pakken ... ruiten waren helemaal vrijgekrast ... maar omdat ik iemand anders erbij had zitten, begon hij daar wat over te zeuren ... en dan krijg je zomaar 75 euro aan je broek daarvoor ...

het beste wat je dan gewoon kan doen is die mannen ervan proberen te overtuigen ... en helpt zo iets niet , dan pakt je lekker die vent na zijn uren even tussen ... zodat hij het zelf wel genoeg zal beseffen ...
als mensen onnozel doen, dan doe je gewoon onnozel trug en geef je hem een draai ... gaat het hem vast wel over ...

bij ons thuis loopt er ook zo'n parkeerwachter rond op de parking die erop kickt om iedereen binnen de paar min op te schrijven ... wel die jongen heeft al serieus wat brokken gehad ....
_________________
Imagine Yourself As A Bird In The Sky
The Wind In Your Face And It Feels So Nice
Woohoooooohohoo Imagination...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Antony
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 30 Oktober 2005
Posts: 177
Woonplaats: Nijkerk
PostGeplaatst: Do 13 Apr 2006, 14:19    Onderwerp: volgens mij in nederland.... Reageer met quote

Natuurlijk zitten we hier wel mee...

Maar als je het E1 bord hebt (Parkeer verbod) mag het voertuig niet staan als de motor uit is..
Maar als E2 bord er hangt mag je niet eens stoppen om in en uit te stappen,
in je verhaaltje schrijf je E10 Dit is het parkeerverbod uitgezondert vergunninghouders,

Omdat jij met je moter draaiend en alarmverlichting aan stil stond,
valt dit onder de nederlandse wet niet onder parkeren,
er is immers iemand aanwezig in het voertuig die gemachtigd is het voertuig te verplaatsen in noodgevallen.

Ik zou gewoon bezwaar tekenen en wel netjes betalen !!!
je geld krijg je dan terug gestord.

groeten, Antony.

Dus dit is dat bord:
http://proto.thinkquest.nl/~klb019/images/Bord-E10-E10.gif
_________________
NIEUW !! : http://www.scannerworld.nl Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 13 Apr 2006, 14:44    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, ik wil je nog wel helpen die brief naar justitie te fixen, als je namelijk de brief in dezelfde taal schrijft als je eerste post in dit topic (ook al begrijp ik de frustratie maar al te goed) zal je absoluut niet serieus genomen worden door de minister... This story ain't finished yet!!! Evil or Very Mad
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 13 Apr 2006, 15:36    Onderwerp: Re: volgens mij in nederland.... Reageer met quote

Antony schreef:
Ik zou gewoon bezwaar tekenen en wel netjes betalen !!!
je geld krijg je dan terug gestord.

Als je direct na ontvangst van de boete bezwaar aantekent hoef je niet direct te betalen. Staat er ook op, je moet binnen bepaalde tijd betalen OF voor een bepaalde datum bezwaar indienen bij de OvJ. En doe je dat heb je uitstel van betaling tot de OvJ uitspraak heeft gedaan.
Als je daarna nog in hoger beroep wil zul je wel eerst moeten betalen.

Daarom dat ik ook al aangaf je bezwaarschrift best aangetekend te versturen, dan kunnen ze je achteraf nooit naaien dat het bezwaar niet ontvangen is en jij niet op tijd betaald zou hebben.

Als je bezwaarschrift serieus genomen wordt heb je kans dat je een keer opgeroepen wordt als de OvJ nog vragen heeft over de zaak.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 13 Apr 2006, 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, dat was het bord Antony...

De boete slaat gewoon op niks, een parkeerboete terwijl ik niet geparkeerd heb, en dan ook nog t verkeerde bord op de boete. T houd dus absoluut geen stand zowiezo, dus als ik niet geloofd wordt kom ik bijna zeker weten toch onder de boete uit. Maar t gaat mij om t principe dat die naaibeer zo zn macht misbruikt en gewoon n boete geeft voor iets, waarvan ie weet dat ik t niet gedaan heb, en ook nog om de reden dat ik onder 'blowvolk' val! Puur daarop wil ik m laten berispen.

Ik heb a.s. dinsdag om 9.30 uur een gesprek op t kantoor van stadswacht, waar dat dus onder valt. Daarbij zijn: Brenda en ik, het hoofd van stadswacht, hoofd afdeling parkeerbeheer, en de verbalisant... Denk dat hij ook echt niet verwachtte dat ik er werk van zou maken... zo zie je maar, niet al het blowvolk is achterlijk! Exclamation Heb vandaag al met zn baas aan de telefoon gehangen, en hij vertelde me dat ie me zou laten terugbellen voor n afspraak. Heel anders dan normaal bij de gemeente, werd ik binnen een kwartier terug gebeld! Dus ze nemen t weldegelijk serieus tot nu toe.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 13 Apr 2006, 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat je in een bezwaarschrift het beste achhterwegge kunt laten waar jij
precies binnen was en het verhaal over "blowvolk" zou ik niet over reppen.
Helaas is niet alleen die parkeerwachter bevooroordeeld en zal het aanhalen
van dergelijke termen eerder jezelf benadelen dan helpen ben ik bang.

Hou het puur bij de overtreding waarvoor j een bon hhebt gekregenn en vecht DIE aan,
dan heb je mmeer kans van slagen dan wanneer je het gaat hebben over iets dat "gezegd
zou zijn", want dan wordt het jouw woord tegen het zijne en dat verlies je vrijwel zeker.

De fout met het bord staat op papier, jij hebt een afschrift waar een E1 opstaat,
dus STEL dat je ineens wel een acceptgiro krijgt waar E10 op staat dan wordt het
helemaal simpel, want dan heeft de parkeerwacht zijn bon aangepast en dat mag niet.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou me echt beperken tot het
deel dat goed bewijsbaar is (verkeerde bord), uitspraken heb je niks aan.

Maak trouwens ook even foto's van de situatie in de straat zoals die NU is,
niet alleen van waar je staat, maar ook van de "entree" van de straat.
En kijk voor de zekerheid ook of je niet in een parkeerzone stond...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 20 Apr 2006, 12:53    Onderwerp: Reageer met quote

Very Happy

Nadat het gesprek diversen malen verzet was, was het vanmorgen zo ver. In de afgelopen week dus alles wat er aan verkeersregels in de betreffende straat geld opgezocht en uitgeprint, foto's gemaakt en afgedrukt, en natuurlijk meegenomen.

Volgens de verbalisant was het toch parkeren, dus heb ik hem gevraagd of hij de betekenis van parkeren aan me kon uitleggen.

Zijn uitleg was als volgt:
Het, om welke reden dan ook, tot stilstand brengen van het voertuig, tenzij je spullen in de auto of uit de auto bent aan t laden.

:bye: Thnx, dat was het antwoord waarop ik hoopte! Laughing Volgens hem was het niet stilstaan, omdat Brenda niet meer achter het stuur zat. Dat mag dan in zijn ogen zo zijn, maar zolang er een persoon met rijbevoegdheid in de auto zit, mét de autosleutels, en dus in staat is om het voertuig te verplaatsen wanneer nodig, dan valt dit onder de nederlandse wet dus mooi NIET onder parkeren, al zit ze op de achterbank!

Toen probeerde hij het nog omdat bren de auto stil gezet had op een wit kruis op de weg... helaas, ken je regels gozer, dat tegen is mits het niet op een kruising is helemaal geen rechtsgeldig verkeersteken, enkel en alleen voor verduidelijking. Stilstaan om iemand in te laten stappen mocht daar dus gewoon.

Toen hij in twijfel ging trekken of het wil in en uitstappen was, werd het toch erg toevallig dat ie me onderweg naar de auto heeft teruggeroepen, terwijl hij net zelf aangereden kwam (dat verklaarde hij zelf ook). Toen was het dus duidelijk voor zn baas, en werd de boete kwijt gescholden Smile

Wel zonde van alle tijd en moeite die erin is gaan zitten, en het parkeergeld dat ik heb moeten betalen omdat ik mn wagen in t centrum moest parkeren om bij de parkeerwacht te komen... en dat omdat zo'n dwaas even leuk wilt doen...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Ara
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 Maart 2006
Posts: 20
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Do 20 Apr 2006, 15:51    Onderwerp: Reageer met quote

toch fijn dat je verder bent gegaan, wat een lomperik.

hopelijk krijg je je geld dan ook wel terug als de boete kwijtgescholden is


groeten
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB