Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Handremkabel vervangen eitje
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Zo 23 Apr 2006, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

de metalen kap is er enkel als stof kap (lagers en zand, naja je snapt wel wat ik bedoel)
De splitpen is er ter borging van de kroonmoer (daar zijn de uitsparingen namelijk voor op de kop van de moer, vandaar de naam) omdat je die dus niet te vast mag en kan zetten (bij ford). Zonder splitpen zou de moer dus gewoon los draaien, en je hebt denk ik niet veel fantasie nodig om te kunnen bedenken wat er dan kan gebeuren!
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 23 Apr 2006, 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

Juist...
Maar de uitsparingen zitten bij mij niet op de kop van de moer zelf, maar in dat metalen kapje wat ik noemde wat op zijn beurt een 6-kantige uitsparing heeft van onder Wink
Over het geheel zit dan inderdaad als laatste nog een kunststof stofkapje...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
bart
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 5 Februari 2006
Posts: 13
Woonplaats: texel
PostGeplaatst: Ma 24 Apr 2006, 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

ook hier zijn er weer verschilde systemen soms gaat de splitpen door de bout, soms zit eer een kapje op, soms moet je met een hamer een deuk slaan in de rand van de moer wat dat weer in een uitsparing van de as komt.. moeilijk uit te leggen.. Confused en zo zijn er nog meer.. en het voorste deel en het  lager zal idd los komen maar daar is op zich niet zo veel spannends aan hoor als je hem niet in het zand legt kan er weinig gebeuren..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Ma 24 Apr 2006, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

Indd zo heb ik het gedaan
Hij zit er weer onder En me handrem doet het weer

THANKS CARTUNINGFORUM  Cool
haha
dankjullie wel jongens
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 26 Apr 2006, 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse... je HEBT een vraagbaak van je Escort, en nog ga je naar de garage voor zoiets simpels? Gozer... ik vind t niet gek dat jij vaak krap zit Confused

Anders weet je toch dat je ook maar ff naar freestyler of mij hoeft te bellen, we doen t met plezier voor je en dan kost t je nog niet de helft... tenzij je natuurlijk erg graag te veel geld voor iets betaald, dan ben je bij de garage vaak beter uit. Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 26 Apr 2006, 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn punt is dat ik dingen gewoon goed gedaan wil hebben. Daarmee wil ik niet zeggen dat jullie dat niet kunnen, maar ik lees hier over het afstellen al een groot verschil tussen de manier van Freestyler en van mijn garage.
No offense Freestyler, maar dan betrouw ik de manier die m'n garage deed net iets meer.

Bovendien zit ik niet bij de officiële Ford maar bij een kleiner eenmansbedrijf, ook een grote hobbyist. Dus torenhoge uurlonen zijn er hier ook niet bij Very Happy

Ten derde moet voor zoiets de auto op een brug. En die hebben jullie toch evenmin? Althans nog niet toen ik de vraag postte omdat ik nergens m'n neon eronder kon hangen, dus laat 't ff weten als dat veranderd is Wink

En als laatste is die Vraagbaak wel leuk, maar toch vrij beperkt. Het is echt geen compleet werkplaatshandboek en het hoofdstuk over de achterremmen is zeer beperkt.
Bovendien heb ik lang niet alle gereedschap ervoor, en zou ik meerdere malen op dingen die klem zijn blijven zitten van vuil zijn blijven hangen, niet wetende of ik iets fout doe en geen geweld gebruikende omdat ik liever niets stuk maak.
Dan zou ik er misschien een paar dagen mee bezig zijn geweest... Ipv de paar uurtjes waarbij ik de garantie heb dat 't ook goed gedaan is, wat ik van remmen toch erg belangrijk vind.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
bart
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 5 Februari 2006
Posts: 13
Woonplaats: texel
PostGeplaatst: Wo 26 Apr 2006, 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

Indd zo heb ik het gedaan
Hij zit er weer onder En me handrem doet het weer

dat is mooi graag gedaan hoor..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Wo 26 Apr 2006, 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt er helemaal geen brug voor nodig Jesse.

Een krik met een assteun is al genoeg, en die heb ik (meerdere zelfs)

En de een werkt volgens de ene methode, en de ander volgens een ander. Wil daarom niet zeggen dat de een meer betrouwbaarder is dan de ander.
maar als je alles eerst schoonmaakt alvorens je alles monteerd, doet dat ook wonderen  Wink

Wil niet zeggen dat ik je voor je mening niet meer wil helpen Wink
En dan laat ik je fijn mee werken, zodat je zelf ook weet hoe alles werkt.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 26 Apr 2006, 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

Als 't eens nodig is weet ik jullie toch wel te vinden hoor Laughing

En dat meewerken doe 'k trouwens bij m'n garage ook, zo leer ik ervan bij en zijn we allebei sneller klaar Cool
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 27 Apr 2006, 10:06    Onderwerp: Reageer met quote

In de eerste keren dat iemand mee helpt helpt t de tijd niet echt meestal... doe je er eerder langer over, maar dat maakt niet uit als je niet bij n garage bent...

ik bedoel, op de fiets moest je t ook ooit leren de remblokjes te vervangen, dat was dan wel wat simpeler, maar als je dat kon, dan kun je dat van n auto ook leren Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 27 Apr 2006, 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
Dat is inderdaad een goede investering, dan weet je ook gelijk hoe en wat van de rest vna je auto Wink

op het internet de forums af slenteren van jou merk of type is ook heel handig en leerzaam. daar heb ik in elk geval mijn auto van binnen en buiten leren kennen.   Wink
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

Forums is wel leuk, maar daar zitten helaas ook een hoop mensen die
denken dat ze het weten en dat presenteren alsof zij het echt weten.

En dan krijg je conflicterende verhalen en weet je niet meer wat te geloven.

De vraagbaken zijn "versimpelde" uitgaves van de officiele werkplaats-
handboeken en daardoor in principe altijd veilig om te gebruiken.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Di 16 Mei 2006, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

problemcar forum...
en dan posten bij professionals...

goedkoper fatsoendelijk advies bestaat er niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB