Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 23 Apr 2006, 19:52 Onderwerp: |
|
|
|
de metalen kap is er enkel als stof kap (lagers en zand, naja je snapt wel wat ik bedoel)
De splitpen is er ter borging van de kroonmoer (daar zijn de uitsparingen namelijk voor op de kop van de moer, vandaar de naam) omdat je die dus niet te vast mag en kan zetten (bij ford). Zonder splitpen zou de moer dus gewoon los draaien, en je hebt denk ik niet veel fantasie nodig om te kunnen bedenken wat er dan kan gebeuren! _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 23 Apr 2006, 19:56 Onderwerp: |
|
|
|
Juist...
Maar de uitsparingen zitten bij mij niet op de kop van de moer zelf, maar in dat metalen kapje wat ik noemde wat op zijn beurt een 6-kantige uitsparing heeft van onder
Over het geheel zit dan inderdaad als laatste nog een kunststof stofkapje... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| bart Newbie
| Geregistreerd op: 5 Februari 2006 | Posts: 13 | Woonplaats: texel |
|
Geplaatst: Ma 24 Apr 2006, 17:27 Onderwerp: |
|
|
|
ook hier zijn er weer verschilde systemen soms gaat de splitpen door de bout, soms zit eer een kapje op, soms moet je met een hamer een deuk slaan in de rand van de moer wat dat weer in een uitsparing van de as komt.. moeilijk uit te leggen.. en zo zijn er nog meer.. en het voorste deel en het lager zal idd los komen maar daar is op zich niet zo veel spannends aan hoor als je hem niet in het zand legt kan er weinig gebeuren.. |
|
Naar boven |
|
|
| Eric Junior Member
| Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Ma 24 Apr 2006, 20:37 Onderwerp: |
|
|
|
Indd zo heb ik het gedaan
Hij zit er weer onder En me handrem doet het weer
THANKS CARTUNINGFORUM
haha
dankjullie wel jongens _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 14:51 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse... je HEBT een vraagbaak van je Escort, en nog ga je naar de garage voor zoiets simpels? Gozer... ik vind t niet gek dat jij vaak krap zit
Anders weet je toch dat je ook maar ff naar freestyler of mij hoeft te bellen, we doen t met plezier voor je en dan kost t je nog niet de helft... tenzij je natuurlijk erg graag te veel geld voor iets betaald, dan ben je bij de garage vaak beter uit. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 16:30 Onderwerp: |
|
|
|
Mijn punt is dat ik dingen gewoon goed gedaan wil hebben. Daarmee wil ik niet zeggen dat jullie dat niet kunnen, maar ik lees hier over het afstellen al een groot verschil tussen de manier van Freestyler en van mijn garage.
No offense Freestyler, maar dan betrouw ik de manier die m'n garage deed net iets meer.
Bovendien zit ik niet bij de officiële Ford maar bij een kleiner eenmansbedrijf, ook een grote hobbyist. Dus torenhoge uurlonen zijn er hier ook niet bij
Ten derde moet voor zoiets de auto op een brug. En die hebben jullie toch evenmin? Althans nog niet toen ik de vraag postte omdat ik nergens m'n neon eronder kon hangen, dus laat 't ff weten als dat veranderd is
En als laatste is die Vraagbaak wel leuk, maar toch vrij beperkt. Het is echt geen compleet werkplaatshandboek en het hoofdstuk over de achterremmen is zeer beperkt.
Bovendien heb ik lang niet alle gereedschap ervoor, en zou ik meerdere malen op dingen die klem zijn blijven zitten van vuil zijn blijven hangen, niet wetende of ik iets fout doe en geen geweld gebruikende omdat ik liever niets stuk maak.
Dan zou ik er misschien een paar dagen mee bezig zijn geweest... Ipv de paar uurtjes waarbij ik de garantie heb dat 't ook goed gedaan is, wat ik van remmen toch erg belangrijk vind. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| bart Newbie
| Geregistreerd op: 5 Februari 2006 | Posts: 13 | Woonplaats: texel |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 17:30 Onderwerp: |
|
|
|
Quote: |
Indd zo heb ik het gedaan
Hij zit er weer onder En me handrem doet het weer
|
dat is mooi graag gedaan hoor.. |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 21:06 Onderwerp: |
|
|
|
Je hebt er helemaal geen brug voor nodig Jesse.
Een krik met een assteun is al genoeg, en die heb ik (meerdere zelfs)
En de een werkt volgens de ene methode, en de ander volgens een ander. Wil daarom niet zeggen dat de een meer betrouwbaarder is dan de ander.
maar als je alles eerst schoonmaakt alvorens je alles monteerd, doet dat ook wonderen
Wil niet zeggen dat ik je voor je mening niet meer wil helpen
En dan laat ik je fijn mee werken, zodat je zelf ook weet hoe alles werkt. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 21:42 Onderwerp: |
|
|
|
Als 't eens nodig is weet ik jullie toch wel te vinden hoor
En dat meewerken doe 'k trouwens bij m'n garage ook, zo leer ik ervan bij en zijn we allebei sneller klaar _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 27 Apr 2006, 10:06 Onderwerp: |
|
|
|
In de eerste keren dat iemand mee helpt helpt t de tijd niet echt meestal... doe je er eerder langer over, maar dat maakt niet uit als je niet bij n garage bent...
ik bedoel, op de fiets moest je t ook ooit leren de remblokjes te vervangen, dat was dan wel wat simpeler, maar als je dat kon, dan kun je dat van n auto ook leren _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Do 27 Apr 2006, 17:10 Onderwerp: |
|
|
|
Freestyler schreef: |
Dat is inderdaad een goede investering, dan weet je ook gelijk hoe en wat van de rest vna je auto |
op het internet de forums af slenteren van jou merk of type is ook heel handig en leerzaam. daar heb ik in elk geval mijn auto van binnen en buiten leren kennen. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 28 Apr 2006, 14:21 Onderwerp: |
|
|
|
Forums is wel leuk, maar daar zitten helaas ook een hoop mensen die
denken dat ze het weten en dat presenteren alsof zij het echt weten.
En dan krijg je conflicterende verhalen en weet je niet meer wat te geloven.
De vraagbaken zijn "versimpelde" uitgaves van de officiele werkplaats-
handboeken en daardoor in principe altijd veilig om te gebruiken. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Di 16 Mei 2006, 17:55 Onderwerp: |
|
|
|
problemcar forum...
en dan posten bij professionals...
goedkoper fatsoendelijk advies bestaat er niet... |
|
Naar boven |
|
|
|
|