Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 2 Dec 2003, 1:27 Onderwerp: |
|
|
|
Kwiiiiijjjjjjlllll
Verspringt die snelheidsmeter zoals de gemiddelde fietscomputer, of echt realtime? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 2 Dec 2003, 8:32 Onderwerp: |
|
|
|
Realtime, maar de refreshrate lijkt zich aan te passen aan
de snelheid en de "trend" (vertragen of versnellen)...
Ik kan bijv. perfect EXACT 50kmh op de teller houden en dan
langzaam laten oplopen naar 51, 52, 53 enz. enz. maar als ik
snel optrek telt 'ie gerust met stappen van 3 ofzo...
Alleen de thermometer geeft teveel aan heb ik het idee,
die staat TE vlug in helemaal rechts, dus daarvan moet ik
nog nakijken of de weerstandsbereieken wel overeen komen.
Nu lijk je na 10 minuten snelweg al een kokende motor te
hebben, terwijl dat echt niet zo is... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Di 2 Dec 2003, 10:03 Onderwerp: |
|
|
|
Supercool staalte werk Saphire.
Echt. MOET gezegd worden!!!! |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 2 Dec 2003, 12:06 Onderwerp: |
|
|
|
BTW, dat een fietscompuer niet realtime werkt maar ongeveer
iedere 1 a 2 seconden update heeft meerdere redenen, maar
de hoofdreden is tegenwoordig dat veel van die dingen o.a. een
stopwatch hebben die stopt met tellen als je twee seconden
geen puls geeft op de sensor...
Tenminste, zo werkt het met de fietscomputer in mijn DeLorean...
Bij oudere computers had je ook enkel veelvouden van 5kmh
en kon je je wielomtrek maar op 5 of 10cm nauwkeurig instellen,
bij mijn Sigma Sport BC800 kan dat tot op de millimeter. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 1 Feb 2004, 21:48 Onderwerp: |
|
|
|
Gaaf werk man, heb het overweegt ooit in de Mazda die k gehad heb, maar voor mij gaat dr niks boven de naalden van tellers die opzwiepen bij stevig gas geven
Het staat wel heel erg futuristisch, dat absoluut en het ziet er ook erg gaaf uit in je NX! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 1 Feb 2004, 22:02 Onderwerp: |
|
|
|
Maak je toch een mooie combi-unit analoog/digitaal
Ronde LED meter en een naald er bovenop, wel ff secuur op mekaar afstellen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 1 Feb 2004, 23:04 Onderwerp: |
|
|
|
hehehe, was ik zo handig maar met electronica! dan deed ik het direct!
voor de Mazda was er echter een cluster te krijgen uit de states (waar ze die dingen hadden) en kon dr zo in, erg leuk, was zelfs schakelbaar tussen MPH en KM/U, de benzinemeter tussen liters en galons etc etc, erg grappig, maar na het gezien te hebben in de wagen van een ander besloot ik om het bij zelf gemaakte witte tellerplaten te houden _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 1 Feb 2004, 23:47 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zou 't toch wel willen hoor...
Maar als ik hoor wat voor aanpassingen SaphireNX allemaal heeft moeten doen zie ik dat mezelf niet zo 1-2-3 voor mekaar krijgen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 2 Feb 2004, 1:38 Onderwerp: |
|
|
|
't is wat je zelf wil huh
Voor het zien vind ik die digi-dashes echt het ultime dash-clustertje,
om mee te rijden vind ik klokken het sumum. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 2 Feb 2004, 7:01 Onderwerp: |
|
|
|
Het is inderdaad even wennen, maar ik vind het best prettig rijden.
De toerenteller is uitgevoerd als bargraph, dus die zie je nog heen
en weer zwiepen, maar dan meteen rondom de snelheidsmeter.
Mooie aan die setup is dat er zich nu meer info binnen een kleiner
vlak bevind, waardoor je in theorie je "kijktijd" op het dash verkleint. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 2 Feb 2004, 19:09 Onderwerp: |
|
|
|
Ja dat is dan wel weer zo, en t geeft ook n beetje t formule 1 gevoel denk ik _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 2 Feb 2004, 23:44 Onderwerp: |
|
|
|
Ik had twee redenen om dit te doen:
1)
Ik vind het een heel mooi Dashboard (smaak is persoonlijk)
2)
Ik wilde weten of me dit zou lukken, aangezien het
op een Europeese NX eigenlijk niet zomaar kan...
Reden 1 is de belangrijkste, reden 2 is deel van de fun
die ik eraan gehad heb al VOOR het allemaal werkte.
Researchen is eigenlijk best leuk _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 3 Feb 2004, 19:32 Onderwerp: |
|
|
|
Jip, dat ken ik, ik heb een helehoop research met mn max gehad om een spruitstuk van een J-spec maxima (de Cefiro) werkend te krijgen op mn E-spec Maxima QX, heb nu wel een inlaatspruitstuk met variabele inlaatkanalen, zal je zeggen, DAT merk je GOED! het vermogen wordt veel beter verdeeld over het hele toerenberijk, waar ik eerst 193 pk bij 5800 toeren had heb ik nu 193 pk al bij 4300 toeren, en het stijgt door tot 217 pk bij 6800 toeren das echt zodra je boven zn 3700 toeren komt dan voel je hem trekken en trekken en dat gaat maar door
sorry voor de off-topic _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Redline Newbie
| Geregistreerd op: 7 Februari 2004 | Posts: 6 | Woonplaats: Delfgauw |
|
Geplaatst: Zo 8 Feb 2004, 17:04 Onderwerp: Knap werk! |
|
|
|
Mooi gedaan! Mijn complimenten! _________________ Gr. Redline |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 7 Jan 2005, 10:12 Onderwerp: |
|
|
|
Hey Saffie, denk je dat zo'n clustertje ook in een Primera P10 is in te bouwen door jou?
Groetjes, Max _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|