Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| watnweertje Newbie
| Geregistreerd op: 26 Maart 2006 | Posts: 2 | |
|
Geplaatst: Zo 26 Mrt 2006, 12:36 Onderwerp: camco alarm |
|
|
|
Hallootjes..............
Heb camco rc 680 alarm.
Wil ik cv aansluiten en kloppen de schema's niet qua kleuren.
En nu?
In ieders schema staat er groen bij,maar ik heb dus geen groene kabel.
Cv is van suzuki uit 93
het gaat om de relaisdoos..
Zit in Suzuki Swift gti 16v 1990.
kleuren van de kabels zijn:
rood en zwart geconbineerd in 1 stekker(neem aan plus en min)
bruin en paars geconbineerd in 1 stekker
rood en blauw gecombineerd in 1 stekker
Verder nog een gele en een grijze draad.
Dit zijn niet de draden die naar de motortjes gaan maar dus ergens in de auto moeten worden aangesloten.
Verder wil ik het auto-alarm uitzetten.
Weet iemand hoe dit moet?
alvast bedankt.
Groeten van Peter |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 26 Mrt 2006, 15:54 Onderwerp: |
|
|
|
Kan idd dat de schema's van Camco niet helemaal overeen komen met jouw auto, dat hoor je vaker.
Maar je zult eerst moeten weten hoe jouw cpv is aangestuurd (doormeten of even informeren bij garage?), daar zijn nogal wat mogelijkheden in. Negatieve puls, positieve puls, wisselende polariteit, of met een vacuümpomp...?
Wat bedoel je precies met alarm uitzetten? Als het alarm afgaat en je wil 'm tot zwijgen brengen kun je gewoon op sluiten drukken, dan stopt ie en blijft ie afgesloten, of op openen als je de auto ook meteen wil openen.
Als je het alarm helemaal wil uitzetten (dat bij afsluiten de auto dus ook NIET beveiligd wordt) moet je hem in onderhoudsmode zetten (valet mode).
Ik meen dat dat ging door de contactsleutel een bepaald aantal keren aan/uit te draaien, zoek het even op in de handleiding. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 26 Mrt 2006, 17:33 Onderwerp: |
|
|
|
Heb je het nu over de bedrading op de auuto of van het alarm???
Het lijkt mij ZEER sterk dat ze bij een universeel in te bouwen alarm draad-
kleuren van specifieke auto's gaan plaatsen, of dat nou merken of types zijn...
Zoals Jesse al aanngeeft, kijk eerst eens watvoor CV je hebt,
plaats hier desnoods foto's van de binnenzijde van je portier.
Zonder wat meerinfo zal niemand je "even gauw" kunnen helpen... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| watnweertje Newbie
| Geregistreerd op: 26 Maart 2006 | Posts: 2 | |
|
Geplaatst: Zo 26 Mrt 2006, 18:58 Onderwerp: |
|
|
|
Okee heren.
bedankt,zal het gaan uitzoeken.
Had het trouwens over de bedrading van de auto(swift gti 1990)
Alarm werkt inmiddels goed,behalve dan de cv.
Maar dat komt nog werl. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 26 Mrt 2006, 22:37 Onderwerp: |
|
|
|
Als het om de bedrading van de auto gaat kun je zelfs bij een gloednieuwe
auto soms niet eens van de schema's uitgaan weet ik uit ervaring...
Mijn natuurkundeleraar zei altijd "meten is weten en gissen is missen"
en hij heeft in mijn ogen nog steeds gelijk...
Je kunt het beste de draden volgen om te zien naar welke onderdelen
ze gaan en wannneer je dat weet een paar metingen doen...
1 test kun je doen ZONDER meetapparatuur: gaat de linker deur op slot
als je de rechter op slot zet? Als dat niet zo is hoef je je al niet meer
druk te maken: dan moet er links een motortje ingebouwd worden
en gebruik je het ompolingsschema uit de handleiding... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
|
|