Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Wat valt er motorisch nog op te voeren aan MIJN POLO??

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Wo 8 Mrt 2006, 22:59    Onderwerp: Wat valt er motorisch nog op te voeren aan MIJN POLO?? Reageer met quote

Ik wil veel meer snelheid dan nu

Kan ik ZO maar een turbo op mijn blok schroeven?(of laten doen)
hoe werkt dat?


Want ik zit te denken om een OF ander blok in mijn Vw Polo Coupe fox 1.3i uit 1994 te bouwen (een vr6 of een G40/G60(verstandig 1glader??) blok) maar

kan het ook anders

bvb een Turbo opschroeven of iets?


ik hoop dat jullie me kunnen helpen

VRIENDELIJKE groet Eric... Razz  Razz  Smile  Cool
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Do 9 Mrt 2006, 9:31    Onderwerp: Reageer met quote

'zomaar' een turbo erop schroeven en blazen maar zal volgens mij niet werken. Maximus hier op het forum kan je hierover trouwens een berg info verschaffen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 9 Mrt 2006, 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

Wat heet "zomaar"?
Voor zover ik weet is op elk blok een turbo te zetten, maar je wil natuurlijk dat je blok langer meegaat en soms zijn daarvoor meerdere aanpassingen nodig.
De turbo zorgt immers voor meer lucht, en dus kan er meer benzine verbrand worden. De brandstofpomp moet dus in staat zijn die te leveren, soms is een zwaardere noodzakelijk en als je een mechanische hebt kan het nodig zijn naar een electrische over te schakelen.
Bougies moeten soms ook door iets koudere vervangen worden geloof ik.
En zo zijn er nog meer dingen die even in 't oog gehouden moeten worden, maar precieze details weet ik daar ook niet van.

Zou je overschakelen naar een ander blok zoals een VR6, of een G60, heb je wel een bredere basis dan een 1.3tje en zullen upgrades een stuk efficiënter zijn.
Van die G-laders weet ik niet zoveel maar 'k heb enkele mensen met 'n Corrado gekend die er niets dan problemen mee hadden, maar daar kunnen VW kenners je ongetwijfeld meer (en juiste) info over geven.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Do 9 Mrt 2006, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

ten eerste:
heb je er het geld voor??
en wil je er veeeeellll meer geld in gaan pompen dan je OOIT ervoor terugkrijgt??


blokconversie kan nie zomaar.
een blokje heb je zo gekocht, maar de sensors en electra die naderhand nog aangeschaft moeten worden is vaak veel duurder dan het blok...

je moet ook de achteras + remmerij + aandrijfas over nemen van het grotere type en de aandrijfas op maat maken en opnieuw uit laten balanceren.
dat wil weer zeggen dat de gehele achterophanging aangepast moet worden...

ik zeg altijd maar zo:
spaar maar door voor een snelle wagen...

ikzelf volg deze stappen voor het motorisch upgraden van mn wagen:
1:veiligheid-
betere remmen.
goede gordels.
alles moet werken(electro).
versteviging, niet alleen de bovenste veerpootbrug maar ook een onderste.
de wagen goed uitlijnen.
goede banden.

2:meer lucht-
andere air intake en evt. luchthapper/hetelucht afvoer.

3:meer benzine-
de druk in de fuelrail verhogen en evt andere verstuivers monteren.

4:uitlaat-
fatsoendelijk uitlaatsysteem van voor tot achter.

5:motormanagement aanpassen-
chippen/powerboxen.
ander gasklepsensor.

je zou ook het hele zooitje in een keer kunnen doen door het monteren van trottle bodies of motorcarbs.
maar aangezien dit nogal aan de prijzige kant is lijkt me dit niet verstandig op een oude wagen(financieel gezien)...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Do 9 Mrt 2006, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Houd er ook ff rekening mee dat als je een turbo op een normaal blok gaat zetten, je dan NOOIT op dezelfde turbodruk kan gaan rijden als met een auto die standaart met een turbo is uitgevoerd. Dwz dat je dus op ik geloof max 0.25 Bar overdruk kan rijden (Zonder dus een andere krukas en andere zuigers te gaan monteren) en dat dat helemaal niet zo heel veel extra vermogen oplevert. En een turbo op een normaal blok blijft verre van ideaal met afstellen en dergelijke.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Do 9 Mrt 2006, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

R5GTT schreef:
Houd er ook ff rekening mee dat als je een turbo op een normaal blok gaat zetten, je dan NOOIT op dezelfde turbodruk kan gaan rijden als met een auto die standaart met een turbo is uitgevoerd. Dwz dat je dus op ik geloof max 0.25 Bar overdruk kan rijden (Zonder dus een andere krukas en andere zuigers te gaan monteren) en dat dat helemaal niet zo heel veel extra vermogen oplevert. En een turbo op een normaal blok blijft verre van ideaal met afstellen en dergelijke.


indd....
meestal ben je met trottlebodies beter uit...
wel een stukkie duurder, maar als je t geld hebt dan gaat t...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 9 Mrt 2006, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ja hoor tuurlijk kan je zomaar een turbo op je blokkie steken met wat aan passinge nzoals een oil feed en retour leiding en dan de druk van de turbo goed zetten en lekker gaan stampen.
dan ben je binnen 10 000km van je blokje af!
en heb je de gaten in de zuigers zitten.
helaas is het niet even een turbo er op schroeven,je zult ten eerste de compressie moetten verlagen dan de olie leidingen maken voor de turbo enz.

ik denk dat als je toch zit met de keuze een turbo kitje of een vr 6  dat de vr6 de beste keuze is. normaal koop je dan alles compleet blok ecu kabelboom assen en remmerij.
als je alles bijelkaar optelt ben je meer geld tijd en moeite kwijt dan een swap.en passen is iets dat geen probleem zal op leveren elke blok is passend te maken. trottlebodys op een 1.3 is superstom dat kost je gemiddeld 1200 tot 1600 euro.
en hoeveel pk winst haal je daar mee nog niet veel op een 1.3
is dus zonde van je geld
een ander blokkie is de beste en makkelijkste keus en het goedkoopst.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 9 Mrt 2006, 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Andere, van huis uit snellere auto is de "goedkoopste" en betrouwbaarste optie...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Vr 10 Mrt 2006, 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:
Andere, van huis uit snellere auto is de "goedkoopste" en betrouwbaarste optie...


dacht ik ook altijd....maar hier ben ik op terug gekomen...

als je een wagen hebt waarvan je weet dat deze gewoon goed in orde is, zijn throttlebodies een goede oplossing om het vermogen behoorlijk op te krikken..

je moet natuurlijk geen appels met peren vergelijken..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Vr 10 Mrt 2006, 23:37    Onderwerp: Vw Polo G40 G lader vragen :+ INFO !! Reageer met quote

"Hallo allemaal"

Ik heb een Vw Polo Coupe 1.3i uit 1994

Ik ben zeker van plan een ander blok erin te bouwen.
Maar een vr6blok bvb is niet eg zo maar gedaan want spruitstuk enzovoorts moet aangepast worden dus word het een

G40 blok want mijn auto is practies het zelfde als een Vw Polo G40

dus ben ik op zoek naar een G40 blok(Marktplaats.Speurders,Sloop) maar is dit wel verstandig?(jawel toch Rolling Eyes  Surprised )


Reviseren zal denk ik wel gebeurden moeten en hoeveel kost dit ongeveer en waar kan ik dit laten doen?
ik heb al verschillende bedrijven gemailt.

Maar mijn vraag is dit aan jullie :


Is het verstandig om aan een Glader te beginnen?
   En wat zijn de kosten van het reviseren
En waar moet ik EG naar kijken als ik een blok vind?

IK hoop eg dat jullie me kunnen helpen met deze vraagjes. Wink  Very Happy

Vriendelijke Groet

Eric
(Utrecht/Zeist)



[Jesse] Onderwerpen even samengevoegd...
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Vr 10 Mrt 2006, 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

vergeet niet...het is niet alleen het blok!!!sensoren electro enz enz...
achteras...versnellingsbak moet vervangen/aangepast worden...
er zal veel gelast moeten worden....

er zullen weinig/geen bedrijven zijn die dit voor je willen doen...

meestal als iemand zown project begint hebben ze zelf de kennis en mogelijkheden om dit allemaal zelf uit te voeren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 10 Mrt 2006, 23:42    Onderwerp: Reageer met quote

En als je het verstandig wil doen moet je ook aan de veiligheid denken, en dingen als remmen en onderstel door beter materiaal vervangen...

Prijs van reviseren hangt er vanaf. Als het blok nog redelijk goed is ben je met een gedeeltelijke revisie (best betaalbaar) klaar. Pakkingen worden allemaal vervangen en alles gecontroleerd, en nog wat dingen.
Is het blok gewoon gaar en hij moet volledig gereviseerd worden wordt 't een stuk duurder geintje...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 13 Mrt 2006, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sluit dit topic, gezien het hier verder gaat. Nu aub bij 1 topic blijven over dit onderwerp!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB