Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Di 21 Feb 2006, 15:58 Onderwerp: |
|
|
|
Ben ik ook wel benieuwd naar de reacties daarop .
Hoor er zelf nl niet veel positiefs over... |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Di 21 Feb 2006, 17:13 Onderwerp: |
|
|
|
kzou het niet weten.. klink tog niet echt een aanrader volgens mij...
anders had je er tog al meer over gehoord niet?? _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Do 23 Feb 2006, 10:17 Onderwerp: |
|
|
|
lijkt me eerder dat ze er nie aan willen omdat niet iedereen een drukmeter thuis heeft liggen om t apparaat af te stellen...
samen met een goed luchtfilter moet hier toch wat mee te halen zijn...
mja kan ook de injectors verstellen...
ook lijkt me dat het benzine verbruik niet meer zal worden bij normaal rijden, omdat de tweede klep alleen geopend wordt bij een lage onderdruk(vol gas)...dus alleen als je flink wil gassen... |
|
Naar boven |
|
|
| Delorian Starting Member
| Geregistreerd op: 19 Augustus 2004 | Posts: 79 | Woonplaats: Gelderland |
|
Geplaatst: Do 23 Feb 2006, 21:34 Onderwerp: |
|
|
|
Een clubgenoot heeft er goedde ervaringen mee..
Hij zit nu inclu andere aanpassingen op +25 pk boven standaard op een
2.0 S16 atmosf. motor.
Zelf zou ik meer gaan voor de ecotec valve..
Schijnt de wagen ook beter van te accel.. enz. en als je normaal rijd, zuiniger. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Za 25 Feb 2006, 19:10 Onderwerp: |
|
|
|
www adressje voor t bestellen hiervan??of iig een adress van een importeur...
dan komt die binnekort op mn rallye |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 25 Feb 2006, 19:20 Onderwerp: |
|
|
|
Heb je je Rallye al? Laat 'm eens ff zien dan in je eigen topic! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| NightQrawler Junior Member
| Geregistreerd op: 26 November 2004 | Posts: 186 | |
|
Geplaatst: Vr 18 Aug 2006, 3:36 Onderwerp: |
|
|
|
ik heb zo'n ding erop gehad en dat was de oorzaak dat mijn oude blok in de soep is gelopen.
als je er 1 koopt, koop dan een van een heel bekend merk ofzo. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 18 Aug 2006, 8:38 Onderwerp: |
|
|
|
Denk niet dat dat na ruim 5 maanden er nog toe doet! _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Vr 18 Aug 2006, 13:48 Onderwerp: |
|
|
|
neemt niet weg da'k benieuwd ben naar hoe zo'n ding een blok in de soep laat lopen; da's (erg genoeg natuurlijk, maar) wel nuttige info voor aspirant kopers....? |
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Vr 18 Aug 2006, 15:47 Onderwerp: |
|
|
|
misschien iets met meer benzin -> oliefilm wegspoelen -> blok in de soep ? _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 19 Aug 2006, 14:53 Onderwerp: |
|
|
|
Goedzo Alert-san Je leert snel!
Stukje theorie over hoe injectoren werken:
Injectoren krijgen van de ECU een signaal om open te gaan, en van de ECU krijgen ze dat signaal n bepaalde tijd. Dit is de openingsduur van de injectoren.
De injectoren krijgen hun spriets via de benzinerail. In die benzinerail staat n bepaalde brandstofdruk, die geregeld wordt door de FPR (Fuel pressure regulator).
Ga je die druk nu verhogen, dan komt in de openingsduur van de injectoren meer benzine door de injector heen gespoten, zie het zo: Neem twee rietjes, een dik en een dun. Neem nu flinke slok water in je mond. Blaas nu met weinig druk t water 1 seconde lang uit t dunne rietje, en dan stop je. Vang dit water op en dan zie je hoeveel er door je rietje (de injector) gekomen is. Duw nu met dezelfde druk weer 1 seconde water uit je mond, maar nu door het grote rietje, vang dit op in glas 2. Nu neem je weer t dunne rietje en blaas je weer 1 seconde water door t rietje heen, maar nu zo hard je kunt zonder dat je water naast t rietje sprietst. Vang dit op in glas 3. Nu doe je dit zelfde weer met t dikke rietje en vangt t op in glas 4.
Wat je nu ziet is als volgt, verschil in druk heeft als gevolg dat door de zelfde injector (rietje) een heel andere hoeveelheid benzine (water) is gekomen. De grote van de injector heeft zeker weten ook invloed, want die kan met minder druk meer flowen dan de kleinere injector.
De grootste misopvatting is dat mensen denken bij de benzinedruk te verhogen dat ze t motormanagement niet hoeven aan te passen, immers, de druk gaat wel omhoog, maar de injectoren zijn nog origineel, en de openingsduur ervan is ongeweizigd, maar door de hogere druk wordt er behoorlijk wat meer benzine geinjecteerd en gaat je blok inderdaad veel te rijk lopen. Vooral bij flink gas geven in het geval van deze 'powerboost valve', en dan belast je je motor flink. Dus onder vollast ga je m dan veel te rijk laten lopen.
Daarbij of t veel power zal winnen dat betwijfel ik zeer, je motor loopt helemaal niet met een mooie A/F verhouding. Hoe armer een auto loopt, hoe heter die loopt. Hoe heter de ontbranding is, hoe meer expansie er zal zijn en dus wordt de zuiger met meer druk, lees kracht, omlaag geramd. Ga je te arm, dan is ie te heet en brand je gaten in je zuigers (ja, letterlijk). Ga je te rijk, dan is de ontbranging minder heet, en zal er ook minder uitzetting zijn. De kunst is dus net tussen die twee plekken in te blijven. Zoals Alert ook al zo mooi zei, te rijk, benzine spoelt de oliefilm van de cilinderwanden af, dan krijg je metaal op metaalfrictie zonder smering en koeling (ja, olie koelt ook). De rest kun je zelf wel invullen.
Mensen roepen wel ja, ik win dit en win dat met die mod. Maar de ' but-dyno' zoals die genoemd wordt (t gevoel van jou zelf) kan heel misleidend zijn. Alleen een dynorun kan bewijzen of er echt vermogen gewonnen is, en dit bewijs je door eerst een run zonder, dan een run met de betreffende mod te doen voordat je weet of die betreffende mod echt nut heeft. T zal mij benieuwen als je n auto op de dyno test met zo'n ding dat je er echt n toename in vermogen mee ziet. Ik denk eerder afname. Denk wel dat de wideband meting van de run je kippenvel bezorgd! Gezien A/F verhoudingen niet meer zijn wat ze moeten zijn.
Kortom: Als je je benzinedruk verhoogt (wat bij sommige vermogens gewoon nodig is en bij sommige injector grotes om nog n efficiente verstuiving te hebben van je mengsel), dan knoei je met je fuel management. Wat betekend dat wanneer je dit wilt doen een remap noodzakelijk is voor de gezondheid van je blok. Echter, bij de state of tune van de meeste blokken hier in nederland is het verhogen van je benzinedruk niet nodig, en grofweg gezegd pure bullshit. De benzinedruk hoeft pas omhoog als ofwel je huidige injectoren al op 100% dutycycle zitten en je toch meer spriets nodig hebt zonder grotere injectoren te willen. Of flink grotere injectoren gaat voeren, dan zal de druk daar afdoende voor moeten zijn zoals al eerder gezegd. Voor dingen als een luchtfiltertje heb je echt geen hogere benzinedruk nodig.
Nog een gemaakte fout. Meeste auto's hebben een zelflerende ECU, maar wees niet gefopt, dit geld dan wel voor de timing en de A/F mixture, maar de ECU gaat ervanuit dat de injectoren en benzinedruk gelijk zijn aan waarmee die gemapt is, deze dingen zijn vaste waardes, wil je de injectoren of benzinedruk veranderen heb je een piggyback, stand alone, custom chippie voor nodig. DE ECU ZIET ZELF DE HOGERE BENZINEDRUK NIET, EN HOUD HIER OOK GEEN REKENING MEE!! Wat wel is met zelflerende ECU's is dat op zekere maten n verschil in luchtstroom bijvoorbeeld gemeten kan worden en hierop gereageerd kan worden door de injectoren wat langer open te zetten. Bijvoorbeeld door een sportfilter of beter, een cold air intake.
Zo, nadat je dit alles gelezen hebt ben je wel weer n paar koppe koffie verder! Mochten dingen nog niet duidelijk zijn, vraag ze zou ik zeggen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Ma 21 Aug 2006, 14:44 Onderwerp: |
|
|
|
Nou een veel mooiere is niet mogelijk als je t mij vraagt. wederom een typische Max-uitleg . |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Di 22 Aug 2006, 8:14 Onderwerp: |
|
|
|
om ff terug te komen op de zelf lerende ECU.
De versies met de O2 meter (lambdasonde), kan dus wel de timing van de injectoren aanpassen (lucht kan die enkel meten en niet regelen, de injector tijd wel)
Die meet via de sensor eventuele arm/rijk loop, en past de injector tijd daarop aan.
Wat weer inhoud dat de PBV er dus voor de kat der k*t in zit, omdat er nog altijd evenveel benzine in komt (spuit gewoon minder lang in).......
oftewel vrij nutteloos en weggegooid geld. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
|
|