Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Versterker keuze??
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
robbie
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2005
Posts: 69
Woonplaats: Twello
PostGeplaatst: Zo 12 Feb 2006, 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

dan word het dus spare voor een Emphaser EA2200.. of weet toevallig nog iemand, iemand die zo`n eentje te koop heeft?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Zo 12 Feb 2006, 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt niet direct die amp nodig he robbie. je kan uiteraard vele kanten op, en wellicht nog betere voor jou systeem i.v.m. anders aansluiten van de spoelen, vergeet dat niet!
In elk geval het eerste gedeelte van je post,  "sparen" is een goede optie. Daarna kun je dan één of twee dikke versterkers op je subjes aansluiten, en zul je versteld staan van het geweld. 2x 750Wrms is namelijk niet niks...ik had dus een 300 sub en 720 amp erop, en als je weet wat dát wel niet deed  Shock  !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
robbie
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2005
Posts: 69
Woonplaats: Twello
PostGeplaatst: Zo 12 Feb 2006, 16:26    Onderwerp: Reageer met quote

we gaan niet te bijdehand prate tog? Very Happy want ik snap daar nu al geen hol van.. geef me gewoon ff advies van welke versterker jij er op zou doen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Zo 12 Feb 2006, 16:29    Onderwerp: Reageer met quote

Bijdehand ? -niet opzettelijk in elk geval...'k probeer het juist zo duidelijk mogelijk te vertellen aan jou  Rolling Eyes  !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 12 Feb 2006, 16:31    Onderwerp: Reageer met quote

Sja ik begrijp zijn standpunt wel, het is simpelweg zonde om zo'n goeie subs (want dat zijn het) maar voor de helft te laten presteren door ze eigenlijk te weinig vermogen te geven. Dan kun je beter een lichtere sub hebben, die zal met dat vermogen dan beter tot zijn recht komen.

En je kunt vele kanten op, er zijn meer merken/types dan enkel Emphaser. Ga gewoon verschillende dingen bekijken/beluisteren die in je budget vallen, en maak op basis van mogelijkheden en geluid een paar keuzes. Dan kun je die keuzes alsnog posten en vragen wat andermans ervaringen zijn.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Zo 12 Feb 2006, 16:38    Onderwerp: Reageer met quote

Precies, mooie aanvulling Jesse.
Tevens ook het sluetelwoord voor robbie's geval denk ik ja;
Informeren (Pioneer site/mail, caraudioshops, caraudiofanaten, SyS), en
vooral beluisteren en jezelf laten overtuigen. Heb je dan een aantal opties bijvoorbeeld,
dan kunnen wij uiteraard weet meteen klaarstaan met een mening, of hulp bieden waar we kunnen. Om nu meteen vanuit hier te zeggen "die versterker moet je kopen als je slim bent!" gaat namelijk een beetje ver. Bovengenoemde versterker was dan ook als voorbeeld bedoelt, en in míjn geval ideaal, en daarom ben ik er ook zo over te spreken. Maar, zoals Jesse al zegt, het blijft een persoonlijke kwestie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
robbie
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2005
Posts: 69
Woonplaats: Twello
PostGeplaatst: Zo 12 Feb 2006, 16:52    Onderwerp: Reageer met quote

als ik het zo bekijk.. lijkt mij die Emphaser een helegoeie versterker aan de aantal Ohm en de watts... en ik lees bijna alleen maar positifie reactie`s over deze versterker op het net..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Zo 12 Feb 2006, 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

heb je de versterker al?
zou anders tog even kijken voor bv twee subs 300 watt rms het stuk dan kom je tog dichter in de buurt van je eerst opgegeven budjet.
en je kent je eigen dat je altijd vollenbak?
2Kw aan dubs zet je niet vollenbak als je in de auto zit geloof me maar Rolling Eyes
of je kan binnen dit en een half jaar naar de doktor voor je oren.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 12 Feb 2006, 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Maar de subs kregen ook niet de volle bak die ze aankonden Wink

Robbie we kunnen een heleboel merken en types opnoemen die allemaal erg goed zijn, en dan zie je nog door de bomen het bos niet meer.
Overtuig jezelf eerst of die Emphaser ook een versterker is die jij mooi vindt klinken, en die qua functies alles kan wat jij wil. Da's gewoon het belangrijkste!
Maak op basis van die criteria een lijstje en ga alles bekijken en beluisteren, en testen, en specs vergelijken. Begin te schrappen, en wat overblijft kunnen we misschien gemakkelijker nog adviezen/ervaringen over geven Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
robbie
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2005
Posts: 69
Woonplaats: Twello
PostGeplaatst: Zo 12 Feb 2006, 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

vlokman schreef:
heb je de versterker al?
zou anders tog even kijken voor bv twee subs 300 watt rms het stuk dan kom je tog dichter in de buurt van je eerst opgegeven budjet.
en je kent je eigen dat je altijd vollenbak?
2Kw aan dubs zet je niet vollenbak als je in de auto zit geloof me maar Rolling Eyes
of je kan binnen dit en een half jaar naar de doktor voor je oren.


ik ga echt niet weer 2nieuwe subs aanschafe ik heb deze 2 net gekocht... dan kan ik beter direct 1 goeie versterker kope en dan ben ik ben ik net zo veel kwijd:S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 13 Feb 2006, 13:04    Onderwerp: Reageer met quote

[offtopic]

Moge duidelijk wezen dat zowel Jesse als FocusR van origine SyS lui zijn Razz

[offtopic]
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Ma 13 Feb 2006, 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

zeg ik ook niet het was ook de bedoeling dat de vraag was heb je de woofers al.
mijn fout maar kom.
ja zou zonde zijn als je trug nieuwe woofers zou moete kopen maar zou tog nadenken voor wat meer geld uit te geven en een deftige versterker te kopen
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 16 Feb 2006, 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

robbie schreef:
ik was niet echt van plan om 500 euro aan een versterkertje uit te geven... het is maar een hobby.... desnoods maar wat minder dan 2kw.. en met 2kw weet ik nu al van me zelf dat ik de hele boel opblaas Razz moet bij mij heel simpel zijn... niet te veel afstelwerk zijn.. ik ken alleen vollop Very HappyVery Happy

vergis je niet je hebt in totaal 1500w rms aan woofer vermogen dan moet je zeker een amp hebben die ong 1800 a 2000 watt rms uitgeeft.
woofers blaas je niet zomaar op een voorbeeld heb hier in de huis kamer een 500 watt rms pa amp en daar staat een woofertje op van maar 20 w rms!  Shock  en met 250 w rms erop gaat die niet stuk  Very Happy  jesse en maximus en longbow kunnen dat bevestigen.
als jij een goede kist er voor gemaakt hebt dan zullen die niet snel stuk gaan ook niet bij clipping (kijkend naar mijn RF woofer)
welke versterkers pffffffffffff. als je low budget zoekt dan raad ik je us blaster, raveland,en lanzar vibe aan vooral lanzar heeft hhe heel goede prijs/kwaliteit verhouding, de versterkers kunnen tegen een stootje en gaan niet snel stuk.
eigenlijk nog geen slechte dingen over lanzar vibe gehoort.
dus in jou situatie zou ik kiezzen voor een lanzar vibe class D monoblokkie.
je kan ook nog gaan kijken naar emphasis of ground  zero maar das al een stuk over je budget dan kan je nog kijken naar pioneer, hifonics en ook maar een top merk noemmen rockford fosgate.
ik zou die emphaser niet kopen die heeft eenvoudigweg niet genoeg vermogen. en als ik je hoor praten dan kan ik je nu al zeggen dat je je mooie woofers in rook op gaat stoken.
vergeet die emphaser.
en als je gaat luisteren luister dan altijd in jou auto en op jou woofers
de betere audio zaken zullen er niet moeilijk over doen om een amp even in jou auto aantesluiten zodat jij kan luisteren,doe dat ook altijd met de zelfde cd op het zelfde volume en met de zelfde instellingen. doe je dat niet zal je nooit een goede luistertest krijgen.
gebruik verschillende muziek stijlen om te luisteren en zet er ook de track op waar je het vaakst/meest in je leven naar hebt geluistert.
zoals je ziet is het niet even een kwestie van naar de winkel en ik wil graar een amp van 2kw rms  voor ong 200 euro,en hou rekening mee dat alles wat je nu in de voorbereiding doet zoals luisteren enz dat, dat straks beloond zal worden door een voor jou super mooie en strakke klank.
gegroet van nog een sys'er  Wink
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!


Laatst aangepast door ThunderBunny op Do 16 Feb 2006, 19:33, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 16 Feb 2006, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Zou in jouw geval anders rondkijken naar een degelijk zwaarder ampje tweedehands... Als je geluk hebt kun je voor weinig geld iets heel moois tegenkomen! En daar zul je waarschijnlijk meer plezier van hebben dan 'n nieuwe die de installatie niet kan geven wat ie nodig heeft.

Hou wat dat betreft zeker het verkoopforum op ShowYourSound eens in de gaten!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
nielsg
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2006
Posts: 53
PostGeplaatst: Di 21 Feb 2006, 15:37    Onderwerp: Reageer met quote

het hoeft niet direct hoor andere subs, je moet gewoon een amp zoeken die een hoge dempingsfactor heeft, en stabiel is tot 2 ohm, fliter heeft, en omdat je op je HU geen sub out had, moet je ook nog een amp hebben die ´´high-level input´´ heeft of een extra apparaatje die dat signaal omzet naar RCA

de nummer 1 oorzaak van speakers opblazen is niet te veel vermogen op de speaker zetten, maar een vervomrt vermogen op de speaker zetten, een met een clippende versterker doet geen 1 luidsprekers het goed.
wat er gebeurt is heel simpel, of je stuurt een te hoog ingangssignaal in je versterker, die moet zicht over de kop werken, en geeft ipv een mooie sinuggolf een blokgolf door naar de speakers

of je hebt een te lichte amp die je meer wilt laten doen dan hij kan, dus een 200 wat rrms versterker op een 700 watt rms sub bv(extreem)
_________________
at those who rock, I sallut you
''born to lose, live to win''motorhead
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB