Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Lucht happer opbouwen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 16 Jul 2006, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

Als dit een functionele happer is heb ik denk ik wel een verklaring...

Er kan maar een bepaalde hoeveelheid lucht onder je motorkap vandaan ontstnappen.
Die komt van voren, door de radiateur, loopt langs het blok en dan via de wielkasten en/of
de achterste spleet van je motorkap weer naar buiten. Dat geeft redelijk wat weerstand.

De lucht van je luchthapper hoeft maar een veel kortere weg nnaar de afvoer af te leggen
en heeft dus minder weerstand. Daardoor zal er in verhouding meer lucht vanaf de happer
naar buiten gaan, welke de koellucht vanaf  de radiateur en het blok zelf zal "afsnijden".

Het is volgens mij een gevalletje "stromingswetenschappen"; als je stilstaat maakt het
amper verschil, ga je rijden dan komt er meer lucht door de happer, naarmate je harder
rijdt en dus in verhouding minderkoellucht.

Zou je de hoodscoop omdraaien of verwijderen en
het gat laten zitten dan is (gok ik) je probleem weg.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 19 Aug 2006, 13:29    Onderwerp: Reageer met quote

Jup, zo is het. Ken je het principe van de luchtwanden in winkels? Ze hangen n blower boven de deur die naar onderen blaast, omdat die lucht blaast komt, of t nu waait of niet, de koude lucht niet naar binnen. Die wordt weg geblazen, dit zelfde gebeurd nu onder jou kap. De lucht komt niet voorbij de stroom van je luchthapper, de lucht gaat daar botsen en turbuleren, luchtstroming is zo niet meer optimaal en daarom loopt je blok warmer.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB