Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Delorian Starting Member
| Geregistreerd op: 19 Augustus 2004 | Posts: 79 | Woonplaats: Gelderland |
|
Geplaatst: Di 7 Feb 2006, 22:13 Onderwerp: Het warm laten draaien van de motor |
|
|
|
Jongens, laten jullie de motor wel eens onbelast warm draaien?
Op mijn alarm zit namelijk zo'n functie, en vooral in deze koude tijden is dat
best fijn..
Is het eigenlijk slecht voor een motor? onbelast (circa 5 min) warmdraaien?
_________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 7 Feb 2006, 22:16 Onderwerp: |
|
|
|
Ja, ik doe dat, want ik heb ook een afstandstartend alarm (zelfs met timer, zodat ik niet zelf hoef in te schakelen).
"men zegt" dat starten en meteen wegrijden beter is, maar daarover zijn de meningen zwaar verdeeld. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Delorian Starting Member
| Geregistreerd op: 19 Augustus 2004 | Posts: 79 | Woonplaats: Gelderland |
|
Geplaatst: Di 7 Feb 2006, 22:37 Onderwerp: |
|
|
|
Precies
Daarom stel ik de vraag ook op meerdere fora's
Ben wel benieuwd wat de overige tuners er van zeggen..
_________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Di 7 Feb 2006, 22:48 Onderwerp: |
|
|
|
Wat ik weet is dat, Dat net slecht voor de moter is, In elkgeval adviseert men bij opel om de auto te starten en dan gewoon normaal (dus niet met 6000 rpm te gaan rijden) Kan ik me ook wel wat bij voorstellen de moter bouwt dan ook geen normale olie druk op zoals tijdens het rijden want die maakt dan niet meer dan ong 600 a 800 rpm.
bron gebruiksaanwijzing opel astra 1.4 en astra GSI. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Delorian Starting Member
| Geregistreerd op: 19 Augustus 2004 | Posts: 79 | Woonplaats: Gelderland |
|
Geplaatst: Di 7 Feb 2006, 23:44 Onderwerp: |
|
|
|
Als ik mijn wagen gestart heb.. en nergens aankom is de oliedruk 4 bar..
In het begin ff 6 bar, maar zakt gauw naar 4.
Rijd ik onderweg gem. 3000 toeren dan is de oliedruk ook 6 bar.
Dus echt veel verschil zit er niet in.. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 8 Feb 2006, 0:18 Onderwerp: |
|
|
|
Delorian schreef: |
Als ik mijn wagen gestart heb.. en nergens aankom is de oliedruk 4 bar... |
Is niet zo, maar LIJKT zo, omdat de olie bij koude motor dikker is...
Let maar eens op als je 's zomers je auto start zonder ergens aan te komen,
dan is de olie dunner en de druk lager. Zo was het iig op mijn oliedrukmeter toen die nog in de NX zat. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 8 Feb 2006, 3:54 Onderwerp: |
|
|
|
Wat ik altijd gelezen/gehoord heb is dat het inderdaad beter is de motor presterend op temperatuur te laten komen ipv stationair...
De motor zal dan ook sneller op temperatuur zijn... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|