Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| jeffrey Newbie
| Geregistreerd op: 4 Februari 2006 | Posts: 3 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Za 4 Feb 2006, 18:49 Onderwerp: Aan welke kant zit de kabelboom bij een Honda civic dxi? |
|
|
|
Hallo
Ik ben voor het eerst op dit forum. mijn naam is jeffrey en ik heb een honda civic dxi.
Ik ben bezig met een installtie aan het inbouwen. Alleen voordat ik verder kan met bekabelen moet ik weten aan welke kant de kabelboom zit. Ik ben bang dat ik anders mijn tulp kabel langs m'n kabelboom leg en dan storing ga krijgen.
Weet iemand waar die kabelboom zit bij mijn auto? |
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Za 4 Feb 2006, 19:16 Onderwerp: |
|
|
|
pop your hood...
en kijk dan ff waar die naar binnen loopt en volg deze...
storing zal je waarschijnlijk geen last van hebben...
mijne loopt samen met de kabelboom en heb nergens last van..
goede kabels scheelt een hoop. |
|
Naar boven |
|
|
| jeffrey Newbie
| Geregistreerd op: 4 Februari 2006 | Posts: 3 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Za 4 Feb 2006, 19:43 Onderwerp: |
|
|
|
Je bedoelt waar me + en - kabel naar binnen gaan? |
|
Naar boven |
|
|
| nielsg Starting Member
| Geregistreerd op: 13 Januari 2006 | Posts: 53 | |
|
Geplaatst: Za 4 Feb 2006, 20:09 Onderwerp: |
|
|
|
3 topic's over het zelfde onderwerp? _________________ at those who rock, I sallut you
''born to lose, live to win''motorhead |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 5 Feb 2006, 0:53 Onderwerp: |
|
|
|
Ja, misschien eerst even de forumregels lezen voor je 4x eenzelfde topic plaatst...
Enne, maakt het wat uit waar die kabelboom ligt? Als je een versterker achterin
gaat leggen wordt algemmeen toch aanngeraden signaal langs de ene en voeding
langs de andere kant te leggen, dus beide dorpels moeten toch "open".
Gewoon DOEN dus en dan kijken wat aan welke kant moet. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 5 Feb 2006, 15:20 Onderwerp: |
|
|
|
Meestal ligt de kabelboom aan de bestuurderskant, maar idd ff dorpel losmaken en je weet het zo!
BRYght jij hebt misschien geen last van storing maar het kán wel als een signaalkabel langs een kabelboom met voedingen ligt... Voorkomen is beter dan achteraf moeten genezen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 5 Feb 2006, 16:10 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
BRYght jij hebt misschien geen last van storing maar het kán wel
als een signaalkabel langs een kabelboom met voedingen ligt... |
Ik heb in mijn NX (en daarvoor mijn Escort) trouwens ook ze voeding,
sturing EN signaal van mijn actieve sub aan 1 kant liggen...
En in beide geen enkel probleem. IMHO is het gebruik van goed
materiaal voor je signaalkabel belangrijker dan de positie, want
een auto is nou eenmaal vergeven van stoorzenders... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 5 Feb 2006, 18:46 Onderwerp: |
|
|
|
Juist daarom kan het net een hoop gedoe achteraf schelen om preventief rekening te houden met mogelijke bekende storingsoorzaken... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Delorian Starting Member
| Geregistreerd op: 19 Augustus 2004 | Posts: 79 | Woonplaats: Gelderland |
|
Geplaatst: Di 7 Feb 2006, 10:17 Onderwerp: |
|
|
|
Wat algemene info:
Massa
Om storingen vanuit de andere verbruikers (dynamo, motormanagement, relais) op de installatie te voorkomen, moet je een centraal massapunt maken. Dit is één punt op de carrosserie, het liefst zo dicht mogelijk bij de versterker(s). Op dit ene punt monteer je ALLE massa's die de installatie heeft. Meestal vormt de radio hierop een uitzondering, die heeft z'n massapunt meestal achter het dashboard. Mocht je ondanks alle voorzorgsmaatregelen toch nog storing hebben, dan is het proberen waard de radio ook te aarden op het centrale massapunt van de versterkers.
Ligging vd. kabels
Om invloeden van kabels onderling te onderdrukken is het slim om de voedingskabel bijvoorbeeld links, signaalkabels in het midden en luidsprekerkabels rechts in de auto te leggen. Leg de voedingskabel langs de kabelboom van de auto zelf. De RCA-kabels moet zo ver mogelijk van alle andere bekabeling liggen. Probeer te vermijden dat voeding-, signaal- en luidsprekerkabels dicht tegen elkaar liggen, elkaar kruisen geeft geen problemen.
Voedingskabels
Voedingskabels zorgen er voor dat de accusspanning verdeeld wordt naar de diverse onderdelen. Belangrijk is de dikte van deze kabels. De dikte is afhankelijk van een aantal zaken, zoals vermogen en benodigde lengte. Omdat er vrij grote stromem door voedingskabel lopen is de afwerking ook belangrijk. Zorg er voor dat de kabelogen goed vastgeklemt zitten.
Hoofdzekering
De waarde van de hoofdzekering, welke je op maximaal 40cm vanaf de accu monteert, bereken je aan de hand van de som van de maximaal opgenomen stromen van alle aangesloten apparaten.
Signaalkabel
Het relatief zwakke line-signaal vanuit de headunit is erg gevoelig voor storingen. Daarom is gebruik van een dubbel- of zelfs driedubbel afgeschermde kabel geen luxe. Klankmatig is er niet veel verschil in verschillende kabels en is de winst van hele dure exotische kabels minimaal. Let wel op de kwaliteit van de gebruikte pluggen, deze moeten gedurende een lange tijd in sterk wisselende omstandigheden (temperatuur, vocht) altijd een goed contact geven.
Vanwege bovenstaande eigenschappen (afscherming en connectoren) is een goede line-kabel niet goedkoop. Kortom geef iets meer uit en je geniet er meer van.
Zo, nu kun je weer ff verders niet _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| adegger Starting Member
| Geregistreerd op: 28 Augustus 2005 | Posts: 54 | Woonplaats: Almelo |
|
Geplaatst: Ma 13 Feb 2006, 19:43 Onderwerp: |
|
|
|
heb ook civic dxi en heb alles aan bijrijderskant gepleurd en geen storing/zoem/ruis _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|