Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Hoeveel toeren kun je maken met een TwinCam?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Ma 30 Jan 2006, 14:12    Onderwerp: Hoeveel toeren kun je maken met een TwinCam? Reageer met quote

kun je met een Twincam van Nissan tot de 8.000 of tot de 9.000 toeren maken? mijn oom zei 9.000RPM maar dat is tog TE VEEL?
ik d8 eerder aan 8.000, wat vinden jullie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 30 Jan 2006, 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

Als we 't over een standaard blok hebben lijkt 8000 me al veel... Meeste standaardmotoren zitten voor zover ik weet op max. 6000-7000 rpm, sommige sportwagens uitgezonderd.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Ma 30 Jan 2006, 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

jahh dat weet ik ook wel. maar het draait hier om dubbele nokken assen, en ik weet hoe 7000RPM klinkt en mijn vader heeft zeker zoveel gereden!

[MOD-EDIT]
..En toen werden de Sjes Ztjes...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Ma 30 Jan 2006, 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Razz laat mij typen hoe ik wil Razz soals dit:P of magg da niejj?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 30 Jan 2006, 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het prettig vinden wanneer iedereen gewoon Nederlands zou tikken,
dat hebben we immers allemaal op school geleerd, niet??? Dus geen BrEeZaHtAaL
of "dialect", maar gewoon Nederlands met zin-opbouw, hoofdletters en interpunctie.
Tikfouten kan gebeuren: ik heb zelf vaak dubbele letters of lettterwissels dooordat
ik snel tik, maar expres dingen fout schrijven is echt verschrikkelijk zielig IMHO

En m.b.t. je vraag: ik heb een 1.6 DOHC 16 klepper van Nissan (GA16DS) en die gaat
bij 6500rpm het rood in, de schaal loopt door tot 8000rpm, maar dat lijkt me niet goed voor je blok.

9000rpmonder belasting lijkt me sterk voor een zuigermotor, de Renesis rotatiemotor
uit een RX8 ggata het rood in bij 9500rpm, mmaar dat is een hheel ander principe motor.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 8:25    Onderwerp: Reageer met quote

ahsooow, ok, ik zal wat beter typen, maar ik typde MSN-taal.
en m.b.t. onze primera, waar dient die twin cam dan voor? mijn oom zei van dat hij bij 8.000 toeren in de rooie zone ging. wij hebben geen toeren teller daarom deze vraag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 10:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het niet zeker weten, misschien Maximus? (heeft 'n P10 gehad ook)

Misschien haalt ie dat toerental ook wel maar da's niet altijd op geluid te beoordelen, elke motor maakt een ander geluid. Als je 't zeker wil weten zou je op sloperijen een dashboard met toerenteller kunnen zoeken en die inbouwen Very Happy

Van nokkenassen weet ik niet zoveel, maar logischerwijze zou ik oordelen dat gewoon 8 kleppen op de ene en 8 op de andere hangen... Maar waarom 2 heb ik ook geen antwoord op Razz
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

dubbele nokkenasssen werken volgens mij door bij een bepaald toerental over te schakelen van de ene as naar de andere, om een beter kleptiming te hebben bij hogere toerentallen (of zuiniger te rijden bij lagere) Kan zijn dat ik er langs zit hoor, maar zo heb ik het altijd begrepen...
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 15:29    Onderwerp: Reageer met quote

KTSC schreef:
Razz laat mij typen hoe ik wil Razz soals dit:P of magg da niejj?



Wanneer je de Forumregels leest heb je je antwoord panklaar voor je staan  Wink  .

SaphireNX schreef:
Ik zou het prettig vinden wanneer iedereen gewoon Nederlands zou tikken,
dat hebben we immers allemaal op school geleerd, niet??? Dus geen BrEeZaHtAaL
of "dialect", maar gewoon Nederlands met zin-opbouw, hoofdletters en interpunctie.
Tikfouten kan gebeuren: ik heb zelf vaak dubbele letters of lettterwissels dooordat
ik snel tik


...Precies dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 19:45    Onderwerp: Reageer met quote

jah dat heb ik ook geleze;) maja, dat is wel jammer om te horen, want ik dacht echt dat onze wagen hoge toeren aan kon, ik ga het wel een keer uitzoeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mijn twincam worden beide nokkenassen gelijktijdig aangedreven en gebruikt.
De ene nokkenas bedient de 8 inlaatkleppen (telkens
2 tegelijk), de andere de uitlaatkleppen, ook met 2 tegelijk.

Door twee nokkennassen te gebruiken kun je die boven de klepstoters plaatsen,
je hebt dan geen tuimelaars nodig, dus kost minder ruimte en er is minder speling,
waardoor de kleppen feitelijk sneller geopend kunnen worden. Ieder extra onderdeel
tussen nok en klep geeft immers NET een beetje meer flexibiliteit in de verbinding
tussen de twee en iedere flexibiliteit kost je reactievermogen...

En bij minder onderdelen kan er ook minder stuk gaan natuurlijk...

In bijgaand plaatje (van een andere motor) kun je mooi de nokken twee-aan-twee zien zitten:

_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!


Laatst aangepast door Murcielaygo op Wo 1 Feb 2006, 21:36, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

heeft een suzuki dan owk twincam? en ik denk dat je het mis hebt, 2 voor in, en 2 voor uit:P
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

Met een Primera heb jij, tenzij t een GT is, geen 7k rpm gezien.

En 9k RPM? Je oom is niet goed snik.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

KTSC schreef:
heeft een suzuki dan owk twincam? en ik denk dat je het mis hebt, 2 voor in, en 2 voor uit:P

"OOK" is zonder "w"...

En wat zou ik dan fout hebben??? Lees mijn post nog eens...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Wo 1 Feb 2006, 10:57    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

De ene nokkenas bedient de 8 uitlaatkleppen (telkens
2 tegelijk), de andere de uitlaatkleppen, ook met 2 tegelijk.


wie bedient dan de inlaat Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB